Gå til innhold

Vondt i foten

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i å gå med høye hæler, men nå ser det ut som om føttene trenger en pause. Har vondt der stortåen er festet til foten, altså i knokkelen som står litt ut til siden. Er det noen som vet om dete har noe navn på fagspråket?

Videoannonse
Annonse
Gjest Naenia
Skrevet

Er det fotputen du tenker på? Tror det er det det kalles. Pass deg så du ikke får betennelse der, det bruker evigheter på å forsvinne!

Kommer ikke på det medisinske navnet på det.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan utvikle seg til hallux valgus ihvertfall, så sikkert greit å finne hæler med litt mindre høyde så du kan forbygge. For det er ikke godt! Jeg har operert bort mine, og det er 6 uker med smerter og krykker....på hver fot....

AnonymBruker
Skrevet

Det er på venstre fot, og det er den lille kulen som står ut på høyre side rett nedenfor stortåen. Der stortåen er "knoklet" fast til foten på en måte. :ler: Det er ikke vondt på undersiden av foten, men altså i selve knokkelen, rett under huden på oversiden. Tåen har for øvrig riktig stilling, så det er ikke snakk om Victoria Beckham-føtter, der stortærne peker omtrent rett inn mot de andre tærne, men vondt er det i alle fall. :(

AnonymBruker
Skrevet

Det er visst Hallux Valgus jeg mener når jeg sier Victoria Beckham-føtter! Huff, er jeg på vei dit altså? :( Jeg eeelsker jo 10-12 centimeters hæler..

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel du er og hvor mye og lenge du har brukt høye hæler?

Jeg elsker nemlig høye hæler selv, men er litt redd for å bruke det for mye ettersom at jeg ikke vil havne opp med sånne Victoria Beckham føtter.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 29, og har vel gått med høye hæler i 10 år snart.. Bruker stort sett alltid litt hæl, men prøver å holde meg til mest mulig kilehæler i hverdagen.

Skrevet

Høres ut som skjev stortå, ja. Det blir ikke bedre av seg selv, og må ofte opereres på et tidspunkt. Det er viktig å gå minst mulig med høye hæler og ha sko som ikke klemmer på foten, ikke noe annet å gjøre dessverre.

Er selv operert for dette, men var og arvelig disponert. Jeg er glad i høye hæler, men unngår de høyeste. Og jeg går aldri noe særlig i høye hæler, bytter sko flere ganger i løpet av en dag og har alltid med innesko i veska.

Skrevet (endret)

Jeg er veldig glad i å gå med høye hæler, men nå ser det ut som om føttene trenger en pause. Har vondt der stortåen er festet til foten, altså i knokkelen som står litt ut til siden. Er det noen som vet om dete har noe navn på fagspråket?

Hallux Valgus. Eneste måten å bli kvitt det på er ved kirurgi. Du gjør deg selv en stor tjeneste ved å droppe høye heler til hverdags.

Endret av SmallTalk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...