Glamann Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Har etter at jeg flyttet til Oslo oppdaget at det å kun høre på ene øret er blitt en enda værre plage enn tidligere. Hører ingenting hvis det blir litt bakgrunnstøy. Har fått et apparat jeg skal teste ut, er koblet på en bøyle. Skal prøve den til i Mai da jeg skal inn og kanskje operere det inn. Det jeg erfarer er at det fungerer greit, selv om jeg føler meg litt teit når jeg går rundt eller sitter med denne bøylen over hodet. Erfarer at jeg hører bedre når jeg tetter til øret jeg hører på. Hører litt bedre når jeg sitter på jobb, lettere å fange opp lyder som kommer ifra venstre. Noen her som bruker et sånt apparat og kan fortelle litt om erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #2 Skrevet 1. april 2011 Unnskyld meg, men jeg syntes det sto "Benket foran høreapparatet" og måtte inn å se hvorfor forlk benket seg foan et høreapparat.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2011 #3 Skrevet 2. april 2011 Jeg har baha apparat og er veldig fornøyd, jeg hadde vannlig apparat før og fikk bedre hørsel med BAHA. Selve operasjonen er litt styr du går med bandajse og en "kopp" over skruen i 14 dager og kan i denne perioden ikke vaske håret, så er det til kontroller hver 14 dag etter dette til det er grodd skikkelig. Apparatet får du ikke før det er gått 2 mnd. det tar så lang tid før skruen har satt seg i benet. Og da åpnet en ny verden seg for meg og kunne høre hva legen sa nederst i kooridoren, du kan også få fm annlegg til dette som du kan koble sammen med mobil og slik få en direkte teleslynge. Dette heter Smart Link og har mange bruksområder. Dette er så absolutt å anbefale
Glamann Skrevet 3. april 2011 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2011 (endret) Er du ensidig døv? Hører godt på ene siden, men er en plage hvis det er litt bakgrunnstøy og hvis samtaler kommer inn på siden jeg ikke hører noe. Så bra at det fungerte fint for deg Sitter med et hodeband med et apparat tilknyttet. Gir sikkert ikke samme gjengivelse som om det hadde vært koblet direkte til hodet. Endret 3. april 2011 av Glamann
AnonymBruker Skrevet 3. april 2011 #5 Skrevet 3. april 2011 Er du ensidig døv? Hører godt på ene siden, men er en plage hvis det er litt bakgrunnstøy og hvis samtaler kommer inn på siden jeg ikke hører noe. Så bra at det fungerte fint for deg Sitter med et hodeband med et apparat tilknyttet. Gir sikkert ikke samme gjengivelse som om det hadde vært koblet direkte til hodet. Nei er ikke ensidig døv men har mistet 70% hørsel på ene øret og 60% på andre. Jeg bruker BAHA på ene siden og apparat på andre og venter på ny opresjaon slik at jeg får to BAHA men vil avlyse dette fordi BAHA apparatet jeg har fungerer så godt at jeg ikke trenger å bruke apparat nr to i øret når jeg er hjemme. Klart det er en plage av og til når du får mye bakgrunnstøy men det BAHA apparatet jeg har har forskjellige innstillinger så det kan utelukke mye bakgrunnstøy sammen med smartlinken. Hvis du bor i Oslo kan du ta deg en tur inn på Phonax butikken, de vil demostre smartlink for deg. De holder i akersgata 8.
Glamann Skrevet 3. april 2011 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2011 Takk for tipset Kommer til å velge operasjon så får jeg hørsel fra begge sider. Apparatet er har kun en programmering nå når jeg kun tester det ut, men gleder meg til å få flere programmer. Fungerer fint nå også så lenge det ikke er altfor mye støy. Skal huske på det med smartlink
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå