Gå til innhold

Hvor mye kaffi daglig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg lurer på en ting. Hvor mange kaffikopper burde en drikke daglig? Selv drikker jeg gjerne 12-15 kopper om dagen, noe som folk flest blir sjokkert over... Er dette veldig mye, såpass at det er farlig? :o

Har prøvde å google hvor mye som skal til før det blir farlig, men finner ikke et godt svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da kan jeg si deg med engang at det overhodet ikke er bra for blodpumpa de.de sier 5 kopper om dagen er greit.men etter det er det faktisk ikke bra i lengda ;)

Skrevet

da kan jeg si deg med engang at det overhodet ikke er bra for blodpumpa de.de sier 5 kopper om dagen er greit.men etter det er det faktisk ikke bra i lengda ;)

Skrevet

12-15 kopper kaffe om dagen hørtes veldig mye ut. Vanskelig å vite om det er helseskadelig eller ei, sover du godt om natta? Drikker du mye vann ved siden av?...

Jeg drikker mellom 3-8 kopper om dagen selv og synes det er i overkant når det går over 5 :)

Skrevet

i alle fall da jeg fulgte med på legene så sa de at inntil 5 kopper daglig er greit.men etter er ikke bra for kroppen.

Skrevet (endret)

Hvordan rekker du å drikke så vanvittig mye?

Endret av kontorstol
AnonymBruker
Skrevet

ts her. Har hatt søvnproblemer i mange år og går på medisiner, men var alltid så sløv døgnet rundt på grunn av de. Etterhvert syntes jeg kaffi hjalp veldig mye (vis jeg drakk ganske mye). Og få tid til det er ikke vanskelig, hehe... Drikker 2,5-3 liter vann om dagen, kaffikoppene og spiser forholdsvis lite siden jeg sjelden er sulten. Men burde vel kutte ned på det vis det ikke er bra for hjertet og sånn...

Skrevet

Klart du blir sløv hvis du spiser lite. Spis sunt og halver kaffekoppene. Jeg elsker kaffe, men ingen trenger så mye.

AnonymBruker
Skrevet

For most healthy adults, moderate amounts of caffeine 200 to 300 milligrams a day, or about two cups of coffee poses no physical problem.

Two cups is good. But three cups of coffee is too much? In a word – yes.

The not-so-good things with coffee

* Like nicotine (and many other psychostimulants) caffeine is addictive. It increases levels of dopamine, which acts as a reward system in the brain. So once you start drinking it regularly, you are likely to get coffee cravings, which can result from consumption as low as a cup a day. If you try to stop cold turkey, you may experience withdrawal symptoms that include headache, fatigue, irritability, depression and even flu-like symptoms. These can last up to two weeks. (Caffeine withdrawal, by the way, is why pre-operative patients, who cannot eat or drink before surgery, get headaches. We now let them have coffee as soon as they can tolerate fluids.)

* Because caffeine perks you up, a late-day cup can make you wakeful at night. It takes up to seven hours to metabolize caffeine — more if you take estrogen or birth-control pills.

* Excessive coffee can make you anxious and jittery. If you suffer from anxiety or panic attacks, even small amounts of caffeine can exacerbate these conditions.

* Coffee, even decaffeinated coffee, can increase production of stomach acid and prevent proper closure of the valve between the stomach and esophagus. So if you have heartburn or reflux, coffee is not the beverage for you. The same goes for incontinence — coffee’s diuretic effect may make bathroom emergencies worse.

* It can make pain medications for headaches more effective, but chronic use can cause so-called “rebound” headaches.

The bad things

Matters become more acute when coffee is drunk in conjunction with various medical conditions and/or in excess. Here are several examples:

* You should seriously consider your level of caffeine consumption if you are trying to get pregnant. Research shows that women who drink more than 2.5 cups a day may double their infertility rates.

* For women who have become pregnant, there may be a 30 percent increase in miscarriage rates in women who drink one to two cups a day, rising to 40 percent with consumption of four cups a day. We don’t know why this happens, but we do know that pregnant women metabolize caffeine more slowly than their non-pregnant cohorts.

* More than five cups a day increases fibrocystic changes in the breast, making them lumpy and painful.

* Too much coffee also blocks the absorption of some vitamins and minerals, especially calcium. Since coffee acts as a diuretic and calcium is secreted in the urine, it seems that over-consumption boosts the risk of osteoporosis. Adolescents should not consume caffeinated drinks instead of milk — they will be lacking the calcium they need at this crucial bone-building time.

* For people with heart disease, caffeine can cause palpitations and heartbeat irregularities.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...