Gjest Jente17 Skrevet 31. mars 2011 #1 Skrevet 31. mars 2011 Heisann:) Jeg fikk kyssesyken for ca 5 uker siden, og på prøven jeg tok for to uker siden viste at leververdiene mine var normale igjen. Jeg var hjemme fra skole og jobb i en og en halv uke, og har tatt det mye med ro. For en uke siden snakket jeg med legen som sa at jeg burde vente 4 uker med å drikke, men jeg skal på fest i helgen, og det frister å ta et par øl. Går det bra med en eller to øl, eller kan jeg ødelegge leveren min? Takker for svar =)
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #2 Skrevet 31. mars 2011 hadde jeg vært deg ville jeg droppet det - siden du kun tenker på 2 øl er jo ikke noe stress å droppe det? kyssesyken kan bli ganske alvorlig og kroppen din trenger god tid til å kommer HELT på topp igjen! har selv hatt deg og fikk mye sykdom også i ettertid - det er så dritt og ikke verdt det:) vent heller til neste gang igjen - det er min anbefaling! (selv om det sikkert er kjipt)
Gjest Jente17 Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 ja, er vel kanskje best å droppe det. Men leveren har vel ikke så mye med at man får ettervirkninger? Jeg kommer jo til å ta det med ro selv om jeg drikker litt
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 nei jeg vet ikke.. bare var syk så sinnsykt lenge i etterkant selv så må få fortalt det;) immunforsvaret ditt har mest sannsynlig fått nok å jobbe med å trenger tid på å bygge seg opp.. og av erfaring.. 1 øl blir til 2... 2 øl blir til 5... 5 øl blir til heeeeeeeyyy tilstand og vips blir du dårlig! hehe
Gjest Jente17 Skrevet 31. mars 2011 #5 Skrevet 31. mars 2011 Ja, du sier noe der.. Er bare så sykt kjedelig når jeg har tatt det med ro så lenge
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Det skjønner jeg sååå godt;) Uansett jeg bestemmer ikke det - bare et råd! Lov meg bare at du ikke tømmer øl etter øl uten å stoppe å kjenne på formen & drikk mye vann!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Skal passe på meg selv hehe bra! mente ikke bli overbeskyttende - men måtte få frem hvor dritt det er når dette henger i kroppen
Gjest idakaroline Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Hvis du er lur og ikke vil bli syk igjen, dropper du alkoholen. Så lenge legen din sa at du burde vente 4 uker, så gjør du det. Det vil være det beste for deg.
Wiggins Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 Heisann:) Jeg fikk kyssesyken for ca 5 uker siden, og på prøven jeg tok for to uker siden viste at leververdiene mine var normale igjen. Jeg var hjemme fra skole og jobb i en og en halv uke, og har tatt det mye med ro. For en uke siden snakket jeg med legen som sa at jeg burde vente 4 uker med å drikke, men jeg skal på fest i helgen, og det frister å ta et par øl. Går det bra med en eller to øl, eller kan jeg ødelegge leveren min? Takker for svar =) Jeg synes fire uker høres lite ut, men men. Her får du beskjed om å vente fire uker for å være sikker på å ikke risikere alvorlig og muligens permanent leverskade, fire uker av ditt liv. Er det virkelig så vanskelig å klare det? Leveren er et svært viktig organ, og du bør behandle den bra, den skal helst holde hele livet. 1
SmallTalk Skrevet 31. mars 2011 #11 Skrevet 31. mars 2011 Hold deg unna alkohol så lenge som legen din sa du skulle. Det er direkte dumt å ødelegge leveren din!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå