Gå til innhold

Kyssesyken

Fremhevede innlegg

Gjest Jente17
Skrevet

Heisann:)

Jeg fikk kyssesyken for ca 5 uker siden, og på prøven jeg tok for to uker siden viste at leververdiene mine var normale igjen. Jeg var hjemme fra skole og jobb i en og en halv uke, og har tatt det mye med ro.

For en uke siden snakket jeg med legen som sa at jeg burde vente 4 uker med å drikke, men jeg skal på fest i helgen, og det frister å ta et par øl. Går det bra med en eller to øl, eller kan jeg ødelegge leveren min?

Takker for svar =)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hadde jeg vært deg ville jeg droppet det - siden du kun tenker på 2 øl er jo ikke noe stress å droppe det?

kyssesyken kan bli ganske alvorlig og kroppen din trenger god tid til å kommer HELT på topp igjen!

har selv hatt deg og fikk mye sykdom også i ettertid - det er så dritt og ikke verdt det:)

vent heller til neste gang igjen - det er min anbefaling!

(selv om det sikkert er kjipt)

Gjest Jente17
Skrevet

ja, er vel kanskje best å droppe det.

Men leveren har vel ikke så mye med at man får ettervirkninger? Jeg kommer jo til å ta det med ro selv om jeg drikker litt :)

AnonymBruker
Skrevet

nei jeg vet ikke.. bare var syk så sinnsykt lenge i etterkant selv så må få fortalt det;) immunforsvaret ditt har mest sannsynlig fått nok å jobbe med å trenger tid på å bygge seg opp..

og av erfaring.. 1 øl blir til 2... 2 øl blir til 5... 5 øl blir til heeeeeeeyyy tilstand og vips blir du dårlig! hehe

Gjest Jente17
Skrevet

Ja, du sier noe der.. Er bare så sykt kjedelig når jeg har tatt det med ro så lenge

AnonymBruker
Skrevet

Det skjønner jeg sååå godt;)

Uansett jeg bestemmer ikke det - bare et råd!

Lov meg bare at du ikke tømmer øl etter øl uten å stoppe å kjenne på formen & drikk mye vann!

AnonymBruker
Skrevet

Skal passe på meg selv :)

hehe bra! mente ikke bli overbeskyttende - men måtte få frem hvor dritt det er når dette henger i kroppen :fnise:

Gjest idakaroline
Skrevet

Hvis du er lur og ikke vil bli syk igjen, dropper du alkoholen. Så lenge legen din sa at du burde vente 4 uker, så gjør du det. Det vil være det beste for deg.

Skrevet

Heisann:)

Jeg fikk kyssesyken for ca 5 uker siden, og på prøven jeg tok for to uker siden viste at leververdiene mine var normale igjen. Jeg var hjemme fra skole og jobb i en og en halv uke, og har tatt det mye med ro.

For en uke siden snakket jeg med legen som sa at jeg burde vente 4 uker med å drikke, men jeg skal på fest i helgen, og det frister å ta et par øl. Går det bra med en eller to øl, eller kan jeg ødelegge leveren min?

Takker for svar =)

Jeg synes fire uker høres lite ut, men men.

Her får du beskjed om å vente fire uker for å være sikker på å ikke risikere alvorlig og muligens permanent leverskade, fire uker av ditt liv. Er det virkelig så vanskelig å klare det?

Leveren er et svært viktig organ, og du bør behandle den bra, den skal helst holde hele livet.

• Liker 1
Skrevet

Hold deg unna alkohol så lenge som legen din sa du skulle. Det er direkte dumt å ødelegge leveren din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...