Gå til innhold

Er dette hysterisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

En venninne av meg (som har 2 barn) fikk vite at vi skifter og vasker alle klærne som gutten vår har hatt på seg i barnehagen, uansett om det er synlige flekker eller ikke. Dette var visst helt hysterisk og ekstremt. Gutten vår er 2 år og søler selvsagt en del, men buksene går ofte klar for flekker og noen ganger synes det heller ikke på genseren. Likevel føler jeg at alt må en runde i maskinen. Han har jo tross alt lekt, rullet rundt på gulvet osv. i barnehagen.

Ikke at det gjør meg noe at venninna mi har en annen oppfatning her enn meg, men det fikk meg til å lure på om jeg er den "eneste" som gjør dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som ikke har lukter eller har synlige flekker brukes en dag til her.

Både på liten og stor, egentlig.

Syntes det høres litt hysterisk ut å vaske noe bare for at det er brukt i barnehagen...

• Liker 12
Skrevet

Hvis du gjør dette hver dag når han kommer hjem fra bhg syns eg du er ganske hysterisk ja! :) :) Men hver sin måte å gjøre ting på, og eg kan sjønne tankegangen din, selv om eg ikke er enig i den :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg byttet klær på min datter hver dag når hun gikk i barnehagen, uansett om det var flekker eller ikke. Ser ikke på det som hysterisk. :husarbeid:

• Liker 1
Skrevet

Merkelig venninne du har...

Etter at jeg rundet barnehagestadiet får jeg ikke alltid flekker på klærne mine jeg heller. Men tro det eller ei - jeg vasker dem for det! Kall meg gjerne hysterisk... :filer:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, der ser man. Jeg har levd i min egen lille verden og trodd at dette var noe som var helt "normalt" og som "alle" gjorde :)

Når det gjelder meg selv har jeg selvsagt en annen "holdning". Har ingen problemer med å bruke klær flere ganger så lenge de er rene. Men nå ligger jeg heller ikke så ofte på gulvet rundt omkring og ruller rundt :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hysterisk er det vel ikke, men kanskje litt tvangspreget? Her brukes klær om igjen hvis de (med eiendomsmeglersjargong) "fremstår som rene". Altså: Hvis de har flekker eller lukter ufriskt, går de i vaskemaskinen, i motsatt fall legges de på en stol ved sengen og tas på neste morgen.

• Liker 1
Skrevet

Ok. Var litt for raskt ute til å svare.

Jeg vasker ikke alle klær hver dag, her får de uten flekker gå en ekstra dag - så vaskes de.

Og det gjør forøvrig mine egne også :ler:

Skrevet

Lite miljøvennelig og ikke så koselig for strømregningen..

• Liker 9
Skrevet

Jeg vasker kun klær som har flekker eller lukter. Resten brettes og legges på plass igjen. Jeg klarer ikke å tømme skittentøyskurven MED skitne klær, og hadde tørnet sinnsyk hvis jeg skulle vasket ALT.

• Liker 3
Skrevet

Jeg syns det høres drøyt ut å vaske rene klær fordi de er brukt en dag. Små barn svetter jo ikke som oss voksne, så... ja det syns jeg høres ille ut med tanke på miljøet.

• Liker 5
Skrevet

Jeg syns venninna di gjør altfor stort nummer ut av det. Du gjør akkurat som du vil med klærne til barnet ditt! Han har det bra og har rene klær, hva er galt med det?

Skrevet

Her blir alt som ikke er skittent brukt videre (bortsett fra truser og sokker da :gjeiper: ).

Å vaske alt bare fordi det han har brukt det i barnehagen høres kanskje litt hysterisk ut. Men hvis det er sånn du vil gjøre det er det jo ditt valg :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns du høres overhysterisk renslig ut, men folk bør jo respektere dine behov. Forstår bare ikke at du orker, men nå har du vel bare én unge.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her!

Takk for tilbakemeldinger! Ser nå at jeg tydeligvis er "unormal" :)

Det stemmer at vi bare har et barn :) (Har en mann som er ganske "grisete" av seg når han spiser, men han teller ikke ;)) Klærne er fortsatt ganske små så jeg føler ikke det blir så utrolig mange maskiner å vaske, men kanskje jeg bare har blitt vant til denne uvanen :)

Vil bare påpeke at jeg ikke har noe som helt overhysterisk forhold til hygiene og renhold. Jeg har et helt normalt forhold til dette når man ser bort fra klærne som er brukt i barnehagen. Jeg vasker ikke ræva av meg hjemme, for å si det slik :) Har bare følt at dette var en helt naturlig ting å gjøre.

Synes uansett at bodyer og strømpebukser må vaskes hver dag pga. tisselukt i bleieområdet. Bleiene lekker ikke, men føler likevel at det er en svak tisselukt akkurat i det området :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Er det ingen her som kommer på den tanken at klær kan luftes? Hvis de er brukt bare en gang eller to og ikke er skitne på noen måte, jeg snakker ikke om undertøy, er det ikke nødvendig å vaske dem så ofte.

• Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Synes ikke du er hysterisk, men det er ikke slik vi gjør det her:)

Nærmeste jeg kommer er at når jeg for eksempel skal vaske hvitt tøy, kan jeg ta med klær som er brukt men som ikke er skittende, fordi det er litt mere plass i maskina..

Gjest pysepusen
Skrevet

Ser for meg at jeg kommer til å gjøre det samme ja ;)

Skrevet

Mener du at du vasker de hver dag når kvelden kommer, eller at du skifter på han med en gang han kommer hjem fordi klærne er "skitne" (i dine øyne)?

Her bruker vi klærne igjen om de ikke er skitne. Selvsagt ikke i ukesvis selvom de ikke er flekkete, men hvertfall to-tre ganger.

AnonymBruker
Skrevet

hei, når jeg kun hadde et barn så gjorde jeg det samme som deg.. :) Ikke noe galt i det! Men etter å ha fått to gutter så er jeg ikke like rask til å vaske absolutt alt. På vinteren når vi kommer hjem tar de av seg til stillongs og ulltrøye stort sett alltid, da blir det i skittentøyet med resten. Men blitt litt flinkere på å ikke være helt hysterisk på å skifte alt hele tiden, da det er så kjedelig å vaske tøy hele kvelden hver dag.. :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...