Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, i går så begynnte jeg plutselig å få vondt i magen. Det hadde ingenting med at jeg ikke hadde spist og var sulten og tror heller ikke at jeg hadde fått i meg noe melk (er laktoseintolerang). Det som jeg kjenner er at jeg får akutt vondt i magen og det kjennes ut som om det går opp mot lungene. I går kveld kjentes det ut som om jeg hadde vondt i hele torsoen, mage, rygg og bryst.

Det var veldig intenst i går, men nå så kjenner jeg bare små smerter akkurat under ribbeina.

Er det noen som skjønner dette? Bør jeg være bekymret?

Har hatt noe lignende før, men det har bare vart i en time eller to.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Viss du har intense magesmerter, og smerter som ikke går over av seg selv, bør du være bekymret.

Smerter som går over, er likevel smerter. Viss de vedvarer, stopper for så kommer og går, høres det ut som noe du burde sjekke opp i.

Skrevet

Viss du har intense magesmerter, og smerter som ikke går over av seg selv, bør du være bekymret.

Smerter som går over, er likevel smerter. Viss de vedvarer, stopper for så kommer og går, høres det ut som noe du burde sjekke opp i.

OK, akkurat no kjennes det ut som om det har gitt seg litt. Hvis det kommer tilbake senere bør jeg vel ringe legen.

Gjest Blubberella
Skrevet

Nå skal jeg ikke prøve å stille noen diagnose, men det KAN være galleanfall pga gallestein. Det gir sånne typer smerter som du sier, og kan minske i smertevolum og også "gå over" for så å komme tilbake. Du bør uansett kontakte lege dersom det er ukjente smerter og de i tillegg fortsetter. Smerter i magen kan være utrolig mye og også smerter som har sin opprinnelse fra underliv, lunger, nyrer osv. Så gå til legen du! Bedre en gang for mye enn en gang for lite.

Skrevet

Nå skal jeg ikke prøve å stille noen diagnose, men det KAN være galleanfall pga gallestein. Det gir sånne typer smerter som du sier, og kan minske i smertevolum og også "gå over" for så å komme tilbake. Du bør uansett kontakte lege dersom det er ukjente smerter og de i tillegg fortsetter. Smerter i magen kan være utrolig mye og også smerter som har sin opprinnelse fra underliv, lunger, nyrer osv. Så gå til legen du! Bedre en gang for mye enn en gang for lite.

Jeg vurderer saken sterkt nå. Får håpe det ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet

Litt uenig i å komme med "diagnoser", uten å vite. Det er veldig mye det kan være, også helt ufarlig. Viss det er noe akutt alvorlig, vil smertene "ta over" og du vil kontakte lege rasket mulig. Smerter som kommer, går, men likevel kommer tilbake, høres likevel ut som noe man bør få en time til legen for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...