Gå til innhold

Tidenes rareste jobbintervju


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

:sjenert: Til å begynne med må jeg bare innrømme at jeg ikke er så veldig erfaren. Men idag så har jeg vært på tidenes værste og rareste jobbintervju.

Jobbintervjuer virket ordentlig uforberedt, kommer 5 minutter forsent. Jeg ringte for å høre hvor intervjuer var i løypa, for å avklare om det var en misforståelse (?):skravle:

Fikk hverken tilbud om kaffe eller te. Intervjuer hadde ustrukturert kontor, dårlig forarbeide. Måtte gengi referansene mine. (Dette er helt ok med rot, bare jeg slipper å rotet :kjefte: ). Intervjuer ville ha meg til å søke på en helgestilling i stedenfor, da sa jeg at jeg ønsker fastansettelse i den stillingen jeg har søkt på. (HVa er det for en frekkhet å komme med da? Jeg tror ikke jeg blir vurdert for den jobben der da.. DERES TAP :sengekos: )

Blir skikkelig spennende å se om jeg blir vurdert. Satt også grense ned for da intervjuer spurte om hvor jeg hadde fått jobbtilbud hen, da sa jeg det vil jeg ikke gå inn på, er ikke det greit da? :kjefte:

Under intervjuet stresset og kjeftet intervjuer, dro seg i håret, tok telefonsamtaler med sin assistent om hvem han ønsket skulle bli innstilt, jeg gikk ut av kontoret (for å vise at jeg syens det var ubehadelig). Under omvisning så presterte intervjuer å si til en vikar der at intervjuer var skuffet at vikaren ikke hadde søkt på intervjuet. (Er ikke jeg bra nok kanskje :kjefte: ). Hehe..

JEg er helt surrete i hodet.

Fikk ikke noe kontakt med intervjuer følte jeg, selv var jeg glad, imøtekommende. (Jeg er helt perfekt, :skratte: ) Uansett, så sitter jeg igjen med en dårlig magefølelse, har lyst til å kasteopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAha, artig ordtak!

Menn har problemer med å forstå kvinners verden.

Kvinner har problemer med å akseptere menns verden.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som du et bra intervju nei... minuttene et intervju varer skal jo handle om deg og jobben ikke alle andre. Men lykke til videre. Du finner nok noe som vil passe deg bedre og et intervju som gir deg en god magefølelse;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på det, men jeg må være litt kynisk også tenker jeg.

Har ikke råd til å ikke ha fast inntekt. Hvis jeg får jobben så takker jeg ja, med forbehold om at jeg har en prøvetid på 6 måneder. LEter jeg etter noe annet sålenge. :skravle:

Noe som var positivt der var bra arbeidsmiljø, koselige pasienter og kollegaer. Er jo det som teller, selv om sjefen er en raring :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

HAha, artig ordtak!

Menn har problemer med å forstå kvinners verden.

Kvinner har problemer med å akseptere menns verden.

Kall det gjerne artig, det er mitt eget postulat og åpenbart mye sannhet i det........... :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvorfor det er så mange sjefer i det offentlige som skal være små konger. De mangler folk som bare det, kanskje de burde være ydmyke og glad for at folk gidder å søke på stillingene Deres? :kjefte:

Når vi snakker om at det manko på folk som jobber innenfor denne nevnte sektoren, så er det utrolig viktig at ledelsen er bra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVis det var meg, og jeg fikk jobbtilbud derfra, tror jeg faktisk at jeg hadde takket nei. Makan til useriøst intervju. Man kan jo bare tenke seg hvordan resten av bedriften er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som opptar meg mest i denne tråden er kanskje en del mildt sagt merkelig bruk av uttrykksikonene....

Utover det er jeg ikke enig i at det ikke gjør noe om sjefen er en "raring", som du kaller ham. Det er veldig viktig med en ryddig ledelse som man kan støtte seg til i både gode og onde dager, og som man kommer godt overens med.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som opptar meg mest i denne tråden er kanskje en del mildt sagt merkelig bruk av uttrykksikonene....

haha, tenkte jeg også på :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jobben hadde jeg ikke tatt om jeg var på vei ut på gata en gang! Uansett hvor hyggelig de andre som jobber der virka så er det utrolig viktig med en bra leder! Kan love deg at hvis ledern ikke duger så blir det et skikkelig ukoselig sted å jobbe. Du vil aldri føle at du kan gå til sjefen din for å snakke hvis det er noe som trengs å tas opp, du vil aldri føle at du blir tatt seriøst eller noe! Og den helgestillingen vil du nok få høre mer om.

Fortsett å søke i stede :) Er mange steder det trengs folk ;) Ta deg en tur på NAV også, de kan faktisk hjelpe med å skaffe en jobb selvom de virker udugelige til tider de også! Snakk med folk du kjenner, kanskje det er en stilling som ikke er lyst ut enda som er ledig. Sånn har jeg fått jobb de to siste gangene :) Ene stedet møtte jeg bare opp og snakka med sjefen, fikk beskjed om å komme tilbake et par dager senere og da lå kontrakten klar. Jeg starta med et par dager i uka, nå har jeg nesten 100% stillig. Til tider jobber jeg langt over 100% også fordi det trengs folk.

Er en del sjefer som kvier seg for å lyse ut stillinger, nettopp fordi det er så mye rart der ute og de orker bare ikke tanken på å måtte ansette enda en tulling fordi det var det beste de fikk tak i. Også er det gjerne sånn at det er lettere om du kjenner noen som kjenner noen..

MASSE lykke til videre:) Plutselig er du i full jobb:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på akkurat samme typen jobbintervju selv og endte opp med å jobbe deltid i bedriften gjennom hele videregående. Hadde det ikke vært for de koslige kollegaene og en saftig timelønn, hadde jeg ALDRI funnet meg i den vemmelsen av en sjef jeg hadde. Ingen følte nok tillitt til å komme til ledelsen med problemer/spørsmål, da en trolig ville blitt sjefta på eller ignorert.. Vil anbefale deg og søke på andre stillinger under prøvetiden din, om du skulle få jobben, ellers blir du fort sliten av å jobbe for en så useriøs/energitappende ledelse.. Lykke til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir så spent. Imorgen har intervjuer bedt meg om å ringe.

Hm.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nettopp vite at han har instilt meg til en av de stillingene som har blitt utlyst. Er som overnevnte skriver, vil jeg jobbe der? Har ikkew råd til å takke nei. Så er ikke noe varig sted for meg der. Er for å ha fast lønn før jeg begunner på nye studier igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som opptar meg mest i denne tråden er kanskje en del mildt sagt merkelig bruk av uttrykksikonene....

Haha, samme her.

Det er deres tap om de ikke ansetter deg, for du er villig til å hoppe i senga med sjefen, eller? Kan ikke klare å se at det kan tolkes på annen måte :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, samme her.

Det er deres tap om de ikke ansetter deg, for du er villig til å hoppe i senga med sjefen, eller? Kan ikke klare å se at det kan tolkes på annen måte :vetikke:

For du var jo seriøs..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en skikkelig god debrifing Dere! :)

Fikk jo tross alt slengt masse dritt til meg, vell til dere som var konkrete (Takk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...