Gå til innhold

ingen stemme :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei hei :)

Jeg trenger noen hurtigvirkende tips mot sår hals! Jeg har gått i nesten 3 dager uten stemme. Hvis jeg prøver å snakke VELDIG høyt så får jeg ut noen ord som du såvidt hører. Og når jeg har snakket litt så forsvinner stemmen helt :( Jeg jobber i butikk og trenger virkelig stemmen min!

Finnes det noen gode råd for meg der ute? Så er jeg evig takknemlig om det er noe som gi meg stemmen tilbake :P

Videoannonse
Annonse
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Tror det beste rett og slett er å holde kjeft til du blir bedre.

Ellers har jeg god erfaring med honning og varm te.

• Liker 1
Skrevet

Hadde akkurat halsbetennelse, mistet stemmen mandag og fikk den tilbake lørdag. Kunne bare hviske... Er et virus som går, så du må bare ta det med ro. Ikke anstreng stemmen, da gjør du det bare verre. Jeg drakk masse ingefær-te laget med fersk ingefær, line og honning, men tror ikke det hjalp så mye...

God bedring!

• Liker 1
Skrevet

Jaiks... så jeg må trolig gå uten stemme noen dager til :s

Men takk for tips...jeg prøver det meste. Kan jo ikke kommunisere med kunder jeg nå for det nytter jo ikke :P

Skrevet

Signerer de øvrige. Det er bare å holde kjeft og la halsen rehabilitere seg selv. Selv sverger jeg til sitronte i sånne tilfeller, men vil absolutt ikke garantere at det hjelper. Heldigvis pleier det jo ordne seg av seg selv etter noen dager med full taushet.

AnonymBruker
Skrevet

Når man mister stemmen så er det enten pga virus eller bakterier, og pga overanstrengelse på stemmebåndet. Begge delene må få gå over av seg selv, og presse stemmen gjør ting ofte verre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...