Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Så du er enig i det jeg skrev?

Selvfølgelig. Som generalisering er det veldig mye i det du skrev.

Endret av Steinar40
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som 25 åring føler jeg meg ikke spesielt gammel.

Men når jeg er arbeidsgruppeleder på universitetet for pur ferske førsteårsstudenter da føler jeg meg betraktelige eldre. Likedan føler jeg meg rimelig ung etter en lunsj med kollegaer av den eldre garde.

Hvor gammel du føler deg tror jeg har spesielt med 2 faktorer å gjøre - både for kvinner og menn - helsen og hva du gjør ut av livet.

Min 90+ oldefar er frisk og rask. Og føler seg som en 20åring til sins (dog med litt mer livserfaring), selvom kroppen ikke helt henger med. Han føler med i tiden. Støtt og stadig sender han meg mail med morsomme ting han finner på nettet. Han elsker å lese og tilegne seg ny kunnskap. Han går mye tur, og bruker naturen rundt seg. Reise gjør han ved enhver anledning, og holder seg generelt ved aktivitet.

Dersom du velger å resignere, holde fast på at alt var bedre før, istedet på å bevege deg utenfor komfortsonene din og oppleve verden, er det ikke rart at en føler seg gammel...

Skrevet

Selvfølgelig. Som generalisering er det veldig mye i det du skrev.

Takk.

Gjest Anjelika
Skrevet

Det er sannsynligvis fordi menn blir dyrket som modne og barske når de blir gråere, tynnere i luggen og feitere - mens kvinner er nødt til å se ut som sekstenåringer hele livet for å regnes som virkelige kvinner.

Jepp. Kvinner blir gamle, menn blir bare distingverte.

Skrevet

Dersom du velger å resignere, holde fast på at alt var bedre før, istedet på å bevege deg utenfor komfortsonene din og oppleve verden, er det ikke rart at en føler seg gammel...

Nemlig, og jeg tror det er akkurat her det ligger.

De som bruker all sin energi på å prøve å være yngre, er livredd for å bli eldre og synes alt var så mye bedre før, DE føler seg (og blir?) tidligere gammel!

De som tar livet for seg og nyter den alderen de er i, ser mulighetene og tar med seg erfaringer og år som noe positivt, føler seg ihvertfall ikke så gamle, og da blir man det kanskje heller ikke? Utstråling har mye å si for hvordan man blir oppfattet. :)

Skrevet

Kjenner nå til menn på "ca 40" som er så gamle til sinns at de mener alt var bedre på 1800-tallet også jeg, så ;)

Skrevet

Ja, jeg tviler ikke på at det forekommer.

Og forskjellene mellom disse 60-åringene og nesten-40-åringene du kjenner er da ...?

Forskjellen? Tja, 60-åringene mener glasset er halvfullt, og nesten-40-åringene mener glasset er halvtomt?

Altså. Når det kommer til hvordan man føler seg, ung eller gammel, så er alder bare et tall. Det sitter i hodet. Det handler ikke hvordan man "har det", men hvordan man tar det. Positiv holdning til livet er en fin ting.

Skrevet

Kjenner nå til menn på "ca 40" som er så gamle til sinns at de mener alt var bedre på 1800-tallet også jeg, så ;)

:ler:

Skrevet

Min far sier alltid det er ikke alderen du har som teller, det er alderen du er. Syns det er mye i det. Jeg også kjenner 40 åringer ( menn ) som mener alt var meget bedre før og ikke rikker seg ut fra sin egen stue, og jeg kjenner 65 år gamle damer som syns verden er en lekeplass.

Skrevet

Det var faktisk en hel del ting som var bedre på 1800-tallet ;)

Gjest Passing by
Skrevet

De som tar livet for seg og nyter den alderen de er i, ser mulighetene og tar med seg erfaringer og år som noe positivt, føler seg ihvertfall ikke så gamle, og da blir man det kanskje heller ikke? Utstråling har mye å si for hvordan man blir oppfattet. :)

Ja, helt enig. Ikke stenge seg inn i komfortsonen, utvid den og opplev mye positivt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...