Steinar40 Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Hørte akkurat noen morsomme kjønnsrelaterte "fakta". Kvinner føler seg gamle når de passerer 29 års alder. Menn føler seg gamle når de passerer 58 år. Kvinner oppfører seg som mora si etter de passerer 32 år Kjenner du deg igjen? hehe
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Jeg kommer tilbake om 5 år og svarer. (Føler meg dog litt gammel i en alder av "bare" 24:p)
Gjest KateW Skrevet 31. mars 2011 #3 Skrevet 31. mars 2011 Nei. Men jeg regner med det var godt for deg å lese, så har du noen få år igjen før du trenger føle deg gammel? 1
Gjest Katten. Skrevet 31. mars 2011 #4 Skrevet 31. mars 2011 Føler meg gammel, selv om jeg bare er i midten av tyveårene... Tiden går for fort. Ett år i mitt hode, er fem år i det virkelige liv. Virker som jeg bare har to-tre år igjen før jeg skal pensjoneres. 1
Steinar40 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 31. mars 2011 Nei. Men jeg regner med det var godt for deg å lese, så har du noen få år igjen før du trenger føle deg gammel? Jeg syns det er interessant informasjon. Som altså viser hvor ulikt kvinner og menn ofte reagerer på dette. Ser jo godt hvorfor det må bli slik selvfølgelig.
Gjest KateW Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Jeg er dog ikke enig, verken i det med alder eller moderlikhet. Igjen, vi er forskjellige, jeg vil anbefale deg å ikke sette folk i boks basert på slike ting du leser. Jeg føler meg stadig yngre, men erfaringsmessig moden, og det er en fin kombinasjon syns jeg. 3
aline Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Hørte akkurat noen morsomme kjønnsrelaterte "fakta". Kvinner føler seg gamle når de passerer 29 års alder. Menn føler seg gamle når de passerer 58 år. Kvinner oppfører seg som mora si etter de passerer 32 år Kjenner du deg igjen? hehe Nei, kjenner meg ikke igjen. Jeg er 36 og er overhode ikke gammel, ei heller oppfører jeg meg som min mor. At jeg er omtenksom og liker å passe på at de rundt meg har det ok er så, men det har jeg bedrevet siden tidlig tyveåra. Har du vurdert å bli KJENT med en kvinne eller to? istedenfor å hente all din "kunnskap" om oss fra slike "fakta" og fra ett utnyttende vesen av ett kvinnfolk du har slitt med i mange år? Kunne hende du lærte noe nytt, som at kvinner er like variable som menn f.eks. .... *holder seg forskremt for munnen i åpen vantro over å tørre å uttale noe så .... så... så...hårreisende!!* 1
Kosemose Skrevet 31. mars 2011 #8 Skrevet 31. mars 2011 Jeg syns det er interessant informasjon. Som altså viser hvor ulikt kvinner og menn ofte reagerer på dette. Ser jo godt hvorfor det må bli slik selvfølgelig. Ja dette var nyttig faktainformasjon, nå vet jeg mer om hvordan ting henger sammen og hvorfor menneskene jeg omgås er som de er. Jeg blir litt forvirret bare; jeg kjenner nemlig en mann som sa han følte seg gammel, og det i en alder av 47. Hvordan kan det ha seg? :klø: Tok han feil tror du, sånn at han mistolket sine egne følelser kanskje? Jeg oppfører meg derimot akkurat som mamma. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #9 Skrevet 31. mars 2011 Føler meg gammel, selv om jeg bare er i midten av tyveårene... Tiden går for fort. Ett år i mitt hode, er fem år i det virkelige liv. Virker som jeg bare har to-tre år igjen før jeg skal pensjoneres. Signerer den!
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #10 Skrevet 31. mars 2011 Må si jeg aldri helt har skjønt frykten for å bli eldre, uansett kjønn. Alternativet til å bli eldre er jo å ikke bli det. Lev og nyt livet, uansett alder. Skal man leve i frykt over å eldes og savn etter ungdommen, blir man både bitter og deppa, og da eldes man hvertfall fort! 2
Steinar40 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #11 Skrevet 31. mars 2011 Nei, kjenner meg ikke igjen. Jeg er 36 og er overhode ikke gammel, ei heller oppfører jeg meg som min mor. At jeg er omtenksom og liker å passe på at de rundt meg har det ok er så, men det har jeg bedrevet siden tidlig tyveåra. Har du vurdert å bli KJENT med en kvinne eller to? istedenfor å hente all din "kunnskap" om oss fra slike "fakta" og fra ett utnyttende vesen av ett kvinnfolk du har slitt med i mange år? Kunne hende du lærte noe nytt, som at kvinner er like variable som menn f.eks. .... *holder seg forskremt for munnen i åpen vantro over å tørre å uttale noe så .... så... så...hårreisende!!* Ja, kvinner er sikkert like variable som menn, men på en litt annerledes måte. Som jo kan være interessant i seg selv, tenker jeg. Akkurat som at fellestrekkene innenfor hvert kjønn er interessant.
Steinar40 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #12 Skrevet 31. mars 2011 Ja dette var nyttig faktainformasjon, nå vet jeg mer om hvordan ting henger sammen og hvorfor menneskene jeg omgås er som de er. Jeg blir litt forvirret bare; jeg kjenner nemlig en mann som sa han følte seg gammel, og det i en alder av 47. Hvordan kan det ha seg? :klø: Tok han feil tror du, sånn at han mistolket sine egne følelser kanskje? Jeg oppfører meg derimot akkurat som mamma. Det er litt forskjell på å føle seg gammel og å føle seg gammel vettu
Rainbow Skrevet 31. mars 2011 #13 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har nettopp blitt 30. Jeg føler at alderen min er gammel, men at jeg selv ikke er det. Tenker at alle som er over 30 er innmari voksne og etablerte og har sååå orden på alt, selv om jeg skjønner at det egentlig ikke er sånn. Syntes det var kjemepskummelt å bli 30, det føles som noe jeg ikke er klar for, og jeg går fortsatt rundt og sier "tjueti". Jeg oppfører meg nok ikke som mamma om to år. Hun er over 60, har aldri vært ordentlig full (og er en sånn type person at jeg tror på det), aldri dratt på ferie med vennegjengen som ungdom og flytta hjemmefra da hun var 29, og fikk barn da hun var 32. Jeg flytta ut som 23-åring, skal ikke ha barn, og vil reise og oppleve mye mer enn det hun gjorde/har gjort.
*Numi* Skrevet 31. mars 2011 #14 Skrevet 31. mars 2011 Jeg kjenner menn som er blitt over 60 år og som ikke er i nærheten av å føle seg gamle, samtidig som jeg vet om menn som ikke engang har fylt 40 som føler seg så gamle som alle haugene og sutrer og klager over at ting var så mye bedre når de var 20. 1
Steinar40 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #15 Skrevet 31. mars 2011 Jeg har nettopp blitt 30. Jeg føler at alderen min er gammel, men at jeg selv ikke er det. Tenker at alle som er over 30 er innmari voksne og etablerte og har sååå orden på alt, selv om jeg skjønner at det egentlig ikke er sånn. Syntes det var kjemepskummelt å bli 30, det føles som noe jeg ikke er klar for, og jeg går fortsatt rundt og sier "tjueti". Jeg oppfører meg nok ikke som mamma om to år. Hun er over 60, har aldri vært ordentlig full (og er en sånn type person at jeg tror på det), aldri dratt på ferie med vennegjengen som ungdom og flytta hjemmefra da hun var 29, og fikk barn da hun var 32. Jeg flytta ut som 23-åring, skal ikke ha barn, og vil reise og oppleve mye mer enn det hun gjorde/har gjort. Det er ikke nødvendigvis noe galt i å oppføre seg som mamma'n sin altså hehe Det er betydelig verre med folk som aldri blir voksne, modne og som oppfører seg deretter.
Steinar40 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #16 Skrevet 31. mars 2011 Jeg kjenner menn som er blitt over 60 år og som ikke er i nærheten av å føle seg gamle, samtidig som jeg vet om menn som ikke engang har fylt 40 som føler seg så gamle som alle haugene og sutrer og klager over at ting var så mye bedre når de var 20. Ja, jeg tviler ikke på at det forekommer. Og forskjellene mellom disse 60-åringene og nesten-40-åringene du kjenner er da ...?
Suzy Skrevet 31. mars 2011 #17 Skrevet 31. mars 2011 Det er sannsynligvis fordi menn blir dyrket som modne og barske når de blir gråere, tynnere i luggen og feitere - mens kvinner er nødt til å se ut som sekstenåringer hele livet for å regnes som virkelige kvinner. Når du har strevd i tretten år med å se ut som du fortsatt er seksten er det jaggu ikke merkelig du føler deg en smule gammal. Når du blir dyrket for gutten i deg, samma åssen du ser ut er det ikke rart du ikke føler deg gammal. Du verden så gøy det er å generalisere
Suzy Skrevet 31. mars 2011 #18 Skrevet 31. mars 2011 Og selvsagt oppfører jeg meg som moren min. Hun er det klokeste, beste mennesket jeg vet om og jeg har strevd så lenge jeg kan huske for å bli mest mulig lik henne. 1
Steinar40 Skrevet 31. mars 2011 Forfatter #19 Skrevet 31. mars 2011 Det er sannsynligvis fordi menn blir dyrket som modne og barske når de blir gråere, tynnere i luggen og feitere - mens kvinner er nødt til å se ut som sekstenåringer hele livet for å regnes som virkelige kvinner. Når du har strevd i tretten år med å se ut som du fortsatt er seksten er det jaggu ikke merkelig du føler deg en smule gammal. Når du blir dyrket for gutten i deg, samma åssen du ser ut er det ikke rart du ikke føler deg gammal. Du verden så gøy det er å generalisere Det kan være mye i generaliseringer også. Hvis man hever blikket over individnivå.
Suzy Skrevet 1. april 2011 #20 Skrevet 1. april 2011 Det kan være mye i generaliseringer også. Hvis man hever blikket over individnivå. Så du er enig i det jeg skrev?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå