Gå til innhold

maling av plater i garagen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har platet vegger i garagen,men hvilken maling bør jeg bruke?

Det er vegger som er mer utsatt enn i eks.hus. Det er både vann og skitt som skal vekk innimellom. Vil ha en sterk maling.

Jeg tenkte på blank gulvmaling?

Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sponplater? De aller fleste bruker en billig lateksmaling for å lysne sånne vegger. Etter noen år vasker man og maler over hvis det har blitt skittent.

Ønsker du ekstrem vaskbarhet så gå for Odel Husdyrrom, men da må du være villig til å bruke mye penger på prosjektet.

Endret av Best
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig, billig latexmaling har en tendens til å suge til seg møkk og er vanskelig å vaske fordi PVA molekylene blir polert og dermed vil se skjoldete ut. Dersom du ikke er interessert i å bruke store penger så ville jeg brukt en rimelig akrylmaling - minst glans 10. Disse malingene har større slitestyrre enn en vanlig PVA maling og holder lenger. Gulvmaling er veldig slitesterkt men vil bli veldig dyrt på store vegger.

Det aller beste vil være å velge en helt normal husmaling, gjerne oljebasert. Disse har soppdrepere og tåler sur nedbør og diverse andre påkjenninger. Du kan fint også bruke vannbasert husmaling men disse har en tendens til å være unødvendig dyre til et slikt prosjekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flügger farve har en fin akrylmaling som heter aqua 100, den ligger på rundt 25 i glans og er ment for utvendig bruk så den tåler en støyt.

Unngå for guds skyld oljemaling, både for din egen og miljøets del. Oljemalingen er på vei ut og kommer gradvis til å forsvinne helt. Det betyr at det nå finnes MANGE gode alternativer. Ikke er det spesielt mye dyrere lenger heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...