Gå til innhold

P-piller

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

noen som har brukt p-pillene yasmin ?

noe du vil si om dem ?

jeg har resept på dem, og dte har jeg hatt siden 23juni, men jeg har ikke tatt dem ut enda, pga har hørt så mye dumt av yasmin merke, så tør liksom ikke å bruke de!

Videoannonse
Annonse
Gjest idakaroline
Skrevet

noe du vil si om dem ?

jeg har resept på dem, og dte har jeg hatt siden 23juni, men jeg har ikke tatt dem ut enda, pga har hørt så mye dumt av yasmin merke, så tør liksom ikke å bruke de!

Har brukt Yasmin i et og et halvt år. Har ikke hatt spesielt store problemer med p-pillene, bortsett fra at jeg har gått litt opp i vekt. Har også fått større pupper, men det vil jeg ikke si har vært et stort problem :fnise: Blødningene jeg hadde før jeg begynte på pillen, var ganske kraftige. Etter at kroppen hadde vendt seg til pillene, ble blødningene mindre og smertene ble bedre. Nå som jeg har brukt p-piller så lenge, begynner jeg å merke at blødningene blir kraftigere igjen og at smertene begynner å bli værre. Hvorfor det har blitt sånn, kan jeg ikke gi noe svar på.

Det jeg har opplevd med p-pillene, trenger ikke å skje med deg. Vi er alle forskjellige og reagerer ulikt på ting.

Skrevet

Brukte Yasmin i 10 år. Ingen bivirkninger, ingen vektøkning, mye mindre smerter og pms og fikk bedre hud. Jeg hoppet stort sett over mensen tre mnd i strekk, og var strålende fornøyd hele tiden.

Skrevet

Yasmin ga meg ingen vektøkning, ikke dårligere hud, men PMS (som jeg aldri har hatt før eller siden), antydning til depresjoner, mellomblødninger og ingen forskjell i styrken på smertene. Da jeg byttet forsvant PMSen og tristheten nesten umiddelbart. Jeg har aldri anbefalt dem til noen og kommer ikke til å begynne med det nå. Men som Idakaroline sier; ingen er like. Prøv dem, vær ekstra var på deg selv og snakk med en lege hvis du begynner å merke kjipe bivirkninger.

Skrevet (endret)

du kan jo prøve dem?

Endret av toco94
AnonymBruker
Skrevet

Takk alle sammen :klemmer:

får vel prøve dem, har ikke tørt pga hørt om mange som har fått blodpropp av den og sånne ting!

Skrevet

jeg brukte dem et halvt års tid, og ble helt ærlig en drittkjerring.. null sexlyst, oppførte meg som en sinna fjortis! kjæresten min på den tiden dro meg ned til helsestasjonen for at vi skulle få nye, jeg satt strengt med armene i kors mens han måtte forklare legen.. stakkars gutt, festlig minne igrunn!

hadde og en venninne som tok de, hun flippa ut og grein for den minste ting. rett i søpla! dette trenger selvfølgelig ikke skje med deg, men har hørt mye dritt om disse pillene. hadde jeg vært deg, hadde jeg nok prøvd noe annet, loette f.eks med mindre hormoner.. det er lett å få resept på noe annet når du først har fått p-piller, som regel bare en tlf til legen.

lykke til, uansett hva du gjør:)

Skrevet

noe du vil si om dem ?

Jeg har brukt Yasmin i over 7 år nå, og er veldig fornøyd. Fikk litt større pupper av dem, og det er den enste "bivirkningen" jeg har hatt.

Det er ikke noe mer tull med Yasmin enn med resten av p-pillene på markedet. Grunnen til at det har vært mye skriverier om dem er at det er mange som bruker dem, og dette fører til flere rapporterte bivirkninger. Hadde de ikke vært trygge, så hadde de vært tatt av markedet for lengst.

Du kan trøste deg med at sannsynligheten for blodpropp ved graviditet er mye større enn sannsynligheten for blodpropp ved bruk av p-piller. Og det gjelder uansett merke på pillene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...