Gå til innhold

GU "kræsjer" med syklusen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på gynekologisk undersøkelse i slutten av neste uke, og i følge "timeplanen" skal menstruasjonen min starte lørdag/søndag. Har dog vært så trist og emosjonell i dag at det kan virke som om den kommer litt tidligere... :sjenert: Skulle sånn ønske den ikke kom i det hele tatt... :trist:

Det jeg lurer på er i alle fall, at jeg varierer ofte i blødningsperiode. Noen ganger blør jeg i 2-3 dager, andre ganger i 5-6. Jeg må avbestille/flytte timen minst 24t i forveien for å ikke betale. Er det "greit" å vente og se frem til dagen før, eller burde jeg ringe nå, siden jeg er klar over at det kan skje?

Tenker på at jeg har jo ventet en stund på denne selv, og vil så gjerne bli ferdig med den! Men hvis jeg sier ifra i god tid, kanskje en annen som meg (som venter) kan komme inn fortere?

Uff, hva man skal tenke på... :fnise: Har både lyst til å bli fortest mulig ferdig, og har for all del IKKE lyst til å gå dit mens jeg blør! :spy:

Hva hadde du gjort? Ringt nå, eller ventet og sett?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå spørs det hva du skal da. Om du skal ta celleprøver så er det ikke lurt å ha mens. Men om du skal noe annet UL e.l så gjør det ikke noe å blø litt.

Om du absolutt ikke vil gå dit når du blør (noe jeg skjønner) så bør du ringe og si i fra at du muligens får mens rett før og ønsker å utsette timen litt.

Skrevet

Er det kun en "vanlig" undersøkelse gjør det ikke noe om du blør. Det kræsjet engang med meg også og da sa legen min at det ikke var noe problem. Jeg følte meg selvsagt veldig ekkel, men legen beroliget meg og sa at hun har sett så mye rart i sin karriere, at en blødning er ingenting. Men hvis du føler deg altfor ukomfortabel er det jo bare å utsette timen litt.

AnonymBruker
Skrevet

Hmmm.. Kanskje jeg bare skal ringe å høre, da...

Skal ta innvendig ultralyd, bl.a. Er første steg i utredning for hvorfor vi ikke har klart å bli gravide enda... Vi har allerede konstatert at det ikke er mannens feil, så jeg gruer meg veldig...:sjenert:

Kanskje de klarer å berolige meg nok til at jeg ikke bryr meg.. De vil jo uansett være på slutten...

Men hvordan løser man de praktisk? Ikke f*** om jeg tar av meg trusa med bind i på kontoret der!!! Ille nok å ta den av uten noe inni, jo! :haar:

Å, kjære Gud, la dette være en sånn klinikk hvor man kommer inn på et eget venterom og får sånn fin "nattkjole" først! :sukk: HATER å stå der med rompa bar!

AnonymBruker
Skrevet

t'ene mine falt visst litt ut...

Vet at DET skrives med t på sluttan, altså...

AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har vært hos gynekolog, både privat og på sykehus, så har jeg fått kledd av meg bak et forheng. På IVF klinikken vi var på så fikk jeg også et grønt klede til å ha rundt livet når jeg gikk til sengen og som lå over lårene mine i stolen.

Det har blitt endel turer til gynekologer, og det blir aldri morsomt, men man blir faktisk litt vandt med det etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...