Gå til innhold

Lido de jesolo/Venezia


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hei skal til Venezia i slutten av juli. lurer på om vi skal ha hotell i Lido de jesolo men hvordan er det der? hva kan vi finne på utenom å sole oss? hvordan er temperaturene der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest idakaroline

Har vært i Venezia, men ikke på det hotellet. Det er en utrolig nydelig by! Jeg var der i mai 2009, og da var det veldig varmt der. Vet ikke hvor varmt det var, men vi gikk i shorts og frøys absolutt ikke. Vi bodde i en by i utkanten av Venezia, så vi fikk bare vært i byen i en dag. På tiden vi var der, tok vi en tur med gondol, var på Markusplassen og så på litt forskjellige turistatteraksjoner i området rundt. Vi var også en tur på Hard Rock Café som ikke ligger langt unna Markusplassen. Ellers så gikk vi for det meste rundt og bare så og så. Det er så mye å se på, både av mennesker og arkitektur. Ble ikke så mye shopping, ettersom nesten alle butikkene vi fant virket veldig eksklusive og dyre.

Ellers så er det en by som heter Trieste som ikke ligger langt unna Venezia. Tror det er en time eller to med tog? Husker ikke. Ihvertfall, det var også en nydelig by og jeg syns det var flere muligheter for shopping der enn det var i Venezia. Vi var også på en øy som het Grado og der var det utrolig fine bademuligheter. Anbefaler deg å lese om Venezia på forhånd og hvilke muligheter dere har der. Her og her er det to linker som du kan se litt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har campet på Lido de Jesolo, og der var det fint å være. En båttur fra Venezia, likevel var der strand og bading og kos. Deilig å ikke bo i selve byen, der er det travelt og varmt med masse turister. Har besøkt Venezia både i juni og juli, juli var varmt og slitsomt, syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke så mye å finne på i Lido de Jesolo, bortsett fra sol og bading. Det finnes noen få butikker der, men er ikke akkurat noe shopping-sted. Det dere må passe på å få med dere i tillegg til Venezia (som forøvrig er overbefolket og veldig varmt i juli) er øyene utenfor: Burano, Murano og Torcello.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i Venezia og i Lido de Jesolo.

Strendene er brede og greie (mye finere enn hva vi har i Norge selvsagt), men solsengene ligger virkelig tett-i-tett og man betaler i dyre dommer for å være der (prisene varierer etter hvor lenge du skal ligge der og hvor nærme havet du vil ligge) For et system, ble helt matt! I tillegg var havet fullt av alger..

Ellers var det bare et helt vanlig turistmål. Ville ikke lagt ferien dit alene, men hvis man ønsker å kombinere sol & bad med Venezia og kanskje andre steder kan det jo funke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...