Elensire Skrevet 30. mars 2011 #1 Skrevet 30. mars 2011 Vi har endelig fått muligheten til å gifte oss, og har så vidt begynt å kikke på lokaler, kjoler, og alt annet som må til. Har en avtale om å kikke på et lokale nå på fredag, og har fått vite at lokalleien ligger på ca 4000 kr på lokalet. Har og sendt mail litt hit og dit, og har fått svar fra et hotell nå i dag. fikk pris på 1125 kr pr pers, men da er det aperetiff ved ankomst, 1 glass hvitvin til forett, to glass rødvin til hovedretten, og kaffe og avec...kan og bestille kake gjennom de, noe som ikke så uoverkommerlig ut i grunnen. Men jeg lurer, er dette normal pris? jeg har og kikket litt på kjoler og begynner å få bakoverseveis over priser....er det virkelig ikke mulig å komme under 10 000 kr for en kjole? Nå skal vi ha en borgerlig vielse, så jeg har ikke noe ønske om å ha en stor prinsessekjole eller noe slikt. Bare noe enkelt og elegant. Jeg har så mye mer lyst til å legge mer penger i gifteringene i og med at vi skal bære de resten av livet, ikke bare den ene dagen. Frisør og sminke har jeg fått priser på alt fra 5000 kr til 3600 kr. og så skal jo forloveden min ha ny dress, og så skal en jo ha sko, undertøy og what not. Begynner å skjønne at folk som har budsjetter på 100 000 faktisk ikke er tullete. vi har 50 000 å rutte med, og vi trodde egentlig at det skulle være rikelig... Hva er egentlig normal kuvert pris? og hva må vi forvente å legge ut på alt det andre vi trenger? Hotellet vi har fått tilbud fra innkluderer enkle blomster i kuvert prisen, og jeg har i grunnen ikke behov for noe storslagent på bordet, så tror det ville holdt egentlig. Skal vi ha det et annet sted så satser jeg på å lage dekorasjonene selv. Men jeg klarer ikke å finne så mye annet som går ann å gjøre billig... om det har noe å si så skal vi gifte oss i bergen. Håper noen forbarmer seg over meg og har noen råd å komme med.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #2 Skrevet 30. mars 2011 Hei! Vi hadde budsjettbryllup med 100 gjester, totalt kom det på 50 000. Det var ikke noe problem å få det til såpass "rimelig" (det er jo mye penger likevel, da..., MEN da var det helt uaktuelt for oss å ha det på hotell, som du undersøker, og kjøpe kjole til fullpris på brudebutikk. Hvis dere vil få prisen ned, må dere altså kutte ut mye slik luksus. Og det går fint an å få det til bra likevel. Det er viktig å finne et lokale som er fint, selv om det er billig. (Vi hadde et grendahus som ikke var spesielt fint, men vi giftet oss på en dato der det nesten ikke var noe som var åpent/tilgjengelig for leie.) Mat kan man f.eks. bestille mat og få den levert til dette lokalet via en cateringbedrift, finnes mye spennende å velge i. Jeg hadde fin ebaykjole fra Kina, men det går også an å spare mye på å kjøpe brukt på finn.no el.l. Man kan spare mye ved at flinke venninner hjelper med hår og sminke. Det går fint an, men man må planlegge ting nøye.
Tullepia Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Vi har endelig fått muligheten til å gifte oss, og har så vidt begynt å kikke på lokaler, kjoler, og alt annet som må til. Har en avtale om å kikke på et lokale nå på fredag, og har fått vite at lokalleien ligger på ca 4000 kr på lokalet. Har og sendt mail litt hit og dit, og har fått svar fra et hotell nå i dag. fikk pris på 1125 kr pr pers, men da er det aperetiff ved ankomst, 1 glass hvitvin til forett, to glass rødvin til hovedretten, og kaffe og avec...kan og bestille kake gjennom de, noe som ikke så uoverkommerlig ut i grunnen. Men jeg lurer, er dette normal pris? jeg har og kikket litt på kjoler og begynner å få bakoverseveis over priser....er det virkelig ikke mulig å komme under 10 000 kr for en kjole? Nå skal vi ha en borgerlig vielse, så jeg har ikke noe ønske om å ha en stor prinsessekjole eller noe slikt. Bare noe enkelt og elegant. Jeg har så mye mer lyst til å legge mer penger i gifteringene i og med at vi skal bære de resten av livet, ikke bare den ene dagen. Frisør og sminke har jeg fått priser på alt fra 5000 kr til 3600 kr. og så skal jo forloveden min ha ny dress, og så skal en jo ha sko, undertøy og what not. Begynner å skjønne at folk som har budsjetter på 100 000 faktisk ikke er tullete. vi har 50 000 å rutte med, og vi trodde egentlig at det skulle være rikelig... Hva er egentlig normal kuvert pris? og hva må vi forvente å legge ut på alt det andre vi trenger? Hotellet vi har fått tilbud fra innkluderer enkle blomster i kuvert prisen, og jeg har i grunnen ikke behov for noe storslagent på bordet, så tror det ville holdt egentlig. Skal vi ha det et annet sted så satser jeg på å lage dekorasjonene selv. Men jeg klarer ikke å finne så mye annet som går ann å gjøre billig... om det har noe å si så skal vi gifte oss i bergen. Håper noen forbarmer seg over meg og har noen råd å komme med. Normal kuvertpris på hoteller ligger på rundt 1000kr hvis man skal ha alkohol. Dere kan selvsagt kutte alkoholservering for å spare penger. Leie for lokaler varierer veldig. Send mail til alle du kan komme på. Forhør deg med venner og kolleger om noen kjenner til et bra og rimelig sted. Kjole kan du fint skaffe for under 10 000. I Norge finnes det for eksempel www.dittbryllup.nu som har kjoler ned til 5-6 000. Finn.no er også et bra sted. www.jkdress.no leverer kjoler ned til 1000-lappen, mange har gode erfaringer med dem. Du kan lage din egen brudebukett, få venner til å servere maten, feire selskapet i hagen under partytelt, servere tapas eller en god gryterett, få tanter til å bake kaker osv osv. Bare fantasien setter grenser
Lulilelu Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Ebay.com. Her kan du finne utrolig mye billig. Kjøpte nettopp ett nydelig slør for bare 12kr. Alt blir dyrere om man har lokale der man må ha mat og drikke via dem. I Bergen finnes det mange fine lokaler der man kan stå for alt selv. Planlegg godt og ta med drikke etter ferie og turer, eller ta med en gjeng og dra til Sverige. Frisør koster jo litt men sminke kan man absolutt gjøre selv, bare å øve litt på forhånd. Du kan spare mye bare ved å planlegge godt og bruke tid på å undersøke godt på nettet og på nettbutikker.
Elensire Skrevet 30. mars 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. mars 2011 takk for svar alle sammen det var mange gode forslag dere kom med. Noe grendahus blir nok uaktuelt for vår del. Her vi bor ønsker vi virkelig ikke å ha noen mottagelse, og å reise til motsatt side av byen for å ordne til blir litt heavy. Litt av grunnen til at vi ser på hotell og andre lokaler i den duren er at vi ikke ønsker å måtte bruke hvetebrødsdagene på å rydde ut og vaske ut lokaler. Men det er kanskje noen lokaler som gjør slikt mot en ekstra avgift.. Hage var min drøm inntil foreldrene mine flyttet utenlands. De har et flott hus med en stor hage, og stor terrasse, og med nydelig utsikt. Huset er leid ut nå, så den muligheten har vi dessverre ikke. Vi bor selv i blokk så det er ikke så mange mulighetene her heller. Ja, jeg har sett at catering er billigere enn når en skal ha et lokale som står for alt. Vi får rett og slett bare gjøre en innsats og se om ikke vi finner lokaler hvor vi kan bestille catering andre steder i fra cateringpriser er tross alt temmelig mye hyggeligere enn ellers skjønner jeg. Å bestille kjole på nettet, er ikke det litt risikabelt? jeg tenker størrelsesmessig, og gjerne stilmessig. Jeg har såpass ugjevnt fordelte former (les topp tung) at jeg føler jeg må prøve en kjole før jeg kjøper den. ellers risikerer jeg at den ikke passer i det hele tatt. Jeg tenkte å kanskje se om ikke det går å finne en festkjole som lar seg bestille i hvit den trenger jo ikke å hete brudekjole for at den skal være det det er vist mye mer å tenke på enn vi først trodde.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #6 Skrevet 31. mars 2011 Ang brudekjole og mål og sånt på ebay: Da jeg bestilte min kjole, måtte jeg ta ca 20 mål. Alt fra lengde mellom skulder og albue, mellom kne og lår, fra midje og opp, rundt brystet, skuldrene, lårene, etc etc. Kjolen passet helt perfekt, så de har virkelig tatt hensyn til mine nøyaktige mål. Jeg var så tidlig ute med å bestille at jeg tenkte at hvis den ikke passer, har jeg tapt 1000 kr, men har tid til å finne noe annet brukt eller på salg.
Tullepia Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Å bestille kjole på nettet, er ikke det litt risikabelt? jeg tenker størrelsesmessig, og gjerne stilmessig. Jeg har såpass ugjevnt fordelte former (les topp tung) at jeg føler jeg må prøve en kjole før jeg kjøper den. ellers risikerer jeg at den ikke passer i det hele tatt. Jeg tenkte å kanskje se om ikke det går å finne en festkjole som lar seg bestille i hvit den trenger jo ikke å hete brudekjole for at den skal være det det er vist mye mer å tenke på enn vi først trodde. Brudekjoler bestilt over nett skreddersys etter dine personlige mål. Det betyr at du får en venn til å hjelpe deg å måle kroppen din etter skjema som nettbutikken oppgir, og så sender du dette inn. Du får altså en kjole spesielt tilpasset deg og din kropp, og de sitter som et skudd. De fleste har svært gode erfaringer med www.dittbryllup.nu og jkdress.com. Førstnevnte har også en vanlig butikk i Gjøvik hvor de kan hjelpe deg med mål og valg av farge etc hvis du er usikker.
CathFoto Skrevet 1. april 2011 #8 Skrevet 1. april 2011 I Trondheim er det en brudebutikk/frisør som har masse billige brudekjoler, 1800.- og oppover. Må jo finnes tilsvarende i Oslo, Bergen osv.
Elensire Skrevet 1. april 2011 Forfatter #9 Skrevet 1. april 2011 Ja, det tror jeg at det er. Har funnet ihvertfall to butikker i bergen sentrum som ikke er brudesalong, men som og selger brudekjoler. De har og et goft utvalg i festkjoler som og kan fåes i hvit ser det ut som tenkte å ta turen dit og kikke før jeg begynner med brudesalongene...der er det jo dyrt uansett Slør trenger jeg mest sannsynlig ikke...og om jeg finner ut at jeg ønsker det så har jeg et familiemedlem som har sagt at jeg kan få låne hennes. Er godt med snill familie Sko kan jeg finne billig hvor som helst...tenkte å ha farge på de, slik at jeg kan bruke de om igjen Vi ser igjennom og ser hvor vi kan kutte, slik at vi heller kan bruke det vi ønsker på gifteringene...de skal vi jo tross alt bruke resten av livet
Anglofil Skrevet 1. april 2011 #10 Skrevet 1. april 2011 Ang brudekjole og mål og sånt på ebay: Da jeg bestilte min kjole, måtte jeg ta ca 20 mål. Alt fra lengde mellom skulder og albue, mellom kne og lår, fra midje og opp, rundt brystet, skuldrene, lårene, etc etc. Kjolen passet helt perfekt, så de har virkelig tatt hensyn til mine nøyaktige mål. Jeg var så tidlig ute med å bestille at jeg tenkte at hvis den ikke passer, har jeg tapt 1000 kr, men har tid til å finne noe annet brukt eller på salg. Samme her. Kjolen min satt som et skudd, og kostet meg 1000 kr inkludert frakt. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 1. april 2011 #11 Skrevet 1. april 2011 Jepp, synest ein det er fint å ha kjole sydd av bittesmå barnehender som jobber døgnet rundt, så må ein gjerne kjøpe billegkjole over internett. Har ein litt empati lét ein vere. Men prinsessedraumen er vel viktigare enn dei små borna på andre sia av kloden, tenkjer eg. 5
Tullepia Skrevet 1. april 2011 #12 Skrevet 1. april 2011 Jepp, synest ein det er fint å ha kjole sydd av bittesmå barnehender som jobber døgnet rundt, så må ein gjerne kjøpe billegkjole over internett. Har ein litt empati lét ein vere. Men prinsessedraumen er vel viktigare enn dei små borna på andre sia av kloden, tenkjer eg. Man må selvsagt undersøke at dette ikke blir gjort. Det er ikke automatisk slik at billige kjoler sydd i utlandet innebærer barnearbeid. 2
Gjest Solstråla88 Skrevet 3. april 2011 #13 Skrevet 3. april 2011 Vi har endelig fått muligheten til å gifte oss, og har så vidt begynt å kikke på lokaler, kjoler, og alt annet som må til. Har en avtale om å kikke på et lokale nå på fredag, og har fått vite at lokalleien ligger på ca 4000 kr på lokalet. Har og sendt mail litt hit og dit, og har fått svar fra et hotell nå i dag. fikk pris på 1125 kr pr pers, men da er det aperetiff ved ankomst, 1 glass hvitvin til forett, to glass rødvin til hovedretten, og kaffe og avec...kan og bestille kake gjennom de, noe som ikke så uoverkommerlig ut i grunnen. Men jeg lurer, er dette normal pris? jeg har og kikket litt på kjoler og begynner å få bakoverseveis over priser....er det virkelig ikke mulig å komme under 10 000 kr for en kjole? Nå skal vi ha en borgerlig vielse, så jeg har ikke noe ønske om å ha en stor prinsessekjole eller noe slikt. Bare noe enkelt og elegant. Jeg har så mye mer lyst til å legge mer penger i gifteringene i og med at vi skal bære de resten av livet, ikke bare den ene dagen. Frisør og sminke har jeg fått priser på alt fra 5000 kr til 3600 kr. og så skal jo forloveden min ha ny dress, og så skal en jo ha sko, undertøy og what not. Begynner å skjønne at folk som har budsjetter på 100 000 faktisk ikke er tullete. vi har 50 000 å rutte med, og vi trodde egentlig at det skulle være rikelig... Hva er egentlig normal kuvert pris? og hva må vi forvente å legge ut på alt det andre vi trenger? Hotellet vi har fått tilbud fra innkluderer enkle blomster i kuvert prisen, og jeg har i grunnen ikke behov for noe storslagent på bordet, så tror det ville holdt egentlig. Skal vi ha det et annet sted så satser jeg på å lage dekorasjonene selv. Men jeg klarer ikke å finne så mye annet som går ann å gjøre billig... om det har noe å si så skal vi gifte oss i bergen. Håper noen forbarmer seg over meg og har noen råd å komme med. Vi også skal ha budsjettbryllup, og vi har budsjett på 54.000. Av erfaring fra hotell og restaurant bransjen ligger kuvertpris normalt på 300-400 per pers. Og ønsker du en rimelig kjole, prøv e-bay eller gå på salg, min kjole kostet 10.000, men var satt ned til 3000 da jeg kjøpte den. Bruk godt med tid til og sjekke og høre på lokaler. Personlig synes jeg leien på lokalet vårt er bra dyrt og, 3750 for 4 dager, men det ligger jo rett ved vannet og vi må ha handikappvennelig, så vi hadde ikke mer og velge i. Personlig ville jeg nok valgt og bruke catring, det blir mye rimeligere enn hotell, og samme kvalitet. Har selv jobbet på Refsnes gods, og vært med på mange bryllup, og de fleste gjestene har synes det er blitt litt for stivt. Så du må jo nesten velge hva slags stil du vil velge over det hele. Håper jeg hjalp deg litt:)
Elensire Skrevet 4. april 2011 Forfatter #14 Skrevet 4. april 2011 ja, catering er vesentlig billigere, men da må vi ha lokaler utenom. og slik jeg forstår det så må en da fort ordne med leie av duker, bord, stoler, servise, bestikk og rydding. så summasumarum så føler jeg ikke at det blir så mye billigere egentlig. Hadde vi kunne ha det hos foreldrene mine slik vi håpet før vi flyttet så hadde det løst seg veldig. Catering prisene ligger og ganske tett på 300-400 kr pr kuvert slik jeg kan se det ut ifra sidene jeg har kikket på. har vært i kontakt med et lokale til nå. der la prisen på 425 pr kuvert...mindre hvis vi velger tapas, og her velger vi selv hvor mye alkohol og hva som serveres. lokaleien var ikke høyere enn 65 kr pr person, og det dekker blomster, oppdekking, blomster og rydding. så jeg er ikke så sikker på at det er uoverkommerlig...tross alt blir vi ikke flere enn rundt 30 gjester. Bryllupskaken kan bestilles gjennom de, og så kan vi ta med noen egne kaker og. salg er absolutt en kjempe god ide. Men starter ikke salg på brudekjoler i november? Det blir jo litt sent siden vi ønsker å gifte oss i september Eller har jeg bommet på når salget begynner? men det kan være at jeg får mulighet til å kjøpe kjole i utlandet før den tid. Men jeg kommer til å se hvilke festkjoler som eventuelt kan bestilles i hvit. de er jo ikke så dyre som en brudekjole. om det er litt stivt bekymrer meg ikke den ene dagen syns jeg ikke det gjør noe. Men helt klart, jeg skjønner hvorfor du sier det. Det er nok ikke noe alle trives med. men for vår del går nok det veldig fint
Brud i mai Skrevet 5. april 2011 #15 Skrevet 5. april 2011 Du må jo først og fremst finne ut hvordan bryllup du vil ha og så lage budsjett ut fra det, og ikke minst bestemme hva du vil legge pengen i. Som du sier vil du legge mye i gifteringer, det har vi også gjort for de skal sitte på resten av livet. Hva er ditt drømmebryllup? Jeg synes ikke man bare skal basere planleggingen på penger, da forsvinner jo gleden. Hotell vil automatisk bli dyrer enn vanlig lokalet. Men de ordner også som regel alt. Fra duker til serveringspersonell. For meg var dette viktig. Jeg vil på den store dagen bare kose meg og vite at alt blir ordnet av profesjonelle og jeg slipper å bekymre meg. Kuvertprisene på et godt hotell ligger på mellom 1000 og 1500 kr alt inkl og avhengig av hvor mye alkohol du vil servere ++ Siste års brudekjoler er som regel på salg hele året, iallefall i de butikkene jeg var hang de der til sterkt reduserte priser. Vi hadde et budsjett på 80 000 til 70 gjester men må nok bare innrømme at det nok har blitt fordoblet. Lykke til med planleggingen av drømmebryllupet
vivana Skrevet 5. april 2011 #16 Skrevet 5. april 2011 vi skal til las vegas og gifte oss der med 2 vennepar (de skal også gifte seg der). Finnes også reisebyrå som ordner alt - fotograf, billetter osv. bryllup i Norge er helt unormalt dyrt, så det har ikke vi tenkt å gjøre:) Ja, og jeg har vært gift en gang før, så... en gang med tradisjonelt familie bryllup er nok!
Elensire Skrevet 5. april 2011 Forfatter #17 Skrevet 5. april 2011 Du må jo først og fremst finne ut hvordan bryllup du vil ha og så lage budsjett ut fra det, og ikke minst bestemme hva du vil legge pengen i. Som du sier vil du legge mye i gifteringer, det har vi også gjort for de skal sitte på resten av livet. Hva er ditt drømmebryllup? Jeg synes ikke man bare skal basere planleggingen på penger, da forsvinner jo gleden. Hotell vil automatisk bli dyrer enn vanlig lokalet. Men de ordner også som regel alt. Fra duker til serveringspersonell. For meg var dette viktig. Jeg vil på den store dagen bare kose meg og vite at alt blir ordnet av profesjonelle og jeg slipper å bekymre meg. Kuvertprisene på et godt hotell ligger på mellom 1000 og 1500 kr alt inkl og avhengig av hvor mye alkohol du vil servere ++ Siste års brudekjoler er som regel på salg hele året, iallefall i de butikkene jeg var hang de der til sterkt reduserte priser. Vi hadde et budsjett på 80 000 til 70 gjester men må nok bare innrømme at det nok har blitt fordoblet. Lykke til med planleggingen av drømmebryllupet Her slår du spikeren på hodet det er akkurat tanken min og...den dagen vil jeg gjerne slappe av og bare kose meg, og ha mulighet til å tilbringe hele den første dagen som gift enten på reise, eller på hotell rom Nå skal ikke vi være så mange gjester som dere, så det hjelper nok litt og. Invitasjonene tenker jeg å lage selv hvis ikke jeg finner noen rimelige i en bokhandler. Fordelen slik jeg ser det med de to hotelltilbudene jeg har fått er at det er blomster innkludert, lys, servietter, servering, rydding og oppdekking. Der forsvinner brått flere poster jeg hadde måtte bekymre meg over ellers. kaken kan og bestilles gjennom de, og da får vi lov til å ta med noen selv, så da kan jeg bake resten ellers så er det en enkel bukett jeg vil ha...ikke noe råflott. selv om det passer mange andre, så er det ikke helt meg. så bra...da satser jeg på at de kanskje ikke solgte ut alt under salget i fjor høst så det kanskje er noe lekkert igjen til meg vi har forresten funnet ringer nå de er bare så utrolig lekre. og best av alt, de falt rett på budsjettet! utenlands bryllup har vi og tenkt på. det eneste er at det er dyrt for tilreisende. og det er da og en del som ikke ville blitt invitert, og som da hadde blitt dødelig fornærmet. Vi har tenkt litt på Belgia, men da dukker og språkbarrieren opp. det snakkes kun fransk og flamsk, og mulighetene for å finne folk som kan stå for hår og sminke den dagen som kan engelsk er liten. akkurat den dagen vil jeg gjerne at ting skal være perfekt.
Gjest Solstråla88 Skrevet 6. april 2011 #18 Skrevet 6. april 2011 ja, catering er vesentlig billigere, men da må vi ha lokaler utenom. og slik jeg forstår det så må en da fort ordne med leie av duker, bord, stoler, servise, bestikk og rydding. så summasumarum så føler jeg ikke at det blir så mye billigere egentlig. Hadde vi kunne ha det hos foreldrene mine slik vi håpet før vi flyttet så hadde det løst seg veldig. Catering prisene ligger og ganske tett på 300-400 kr pr kuvert slik jeg kan se det ut ifra sidene jeg har kikket på. har vært i kontakt med et lokale til nå. der la prisen på 425 pr kuvert...mindre hvis vi velger tapas, og her velger vi selv hvor mye alkohol og hva som serveres. lokaleien var ikke høyere enn 65 kr pr person, og det dekker blomster, oppdekking, blomster og rydding. så jeg er ikke så sikker på at det er uoverkommerlig...tross alt blir vi ikke flere enn rundt 30 gjester. Bryllupskaken kan bestilles gjennom de, og så kan vi ta med noen egne kaker og. salg er absolutt en kjempe god ide. Men starter ikke salg på brudekjoler i november? Det blir jo litt sent siden vi ønsker å gifte oss i september Eller har jeg bommet på når salget begynner? men det kan være at jeg får mulighet til å kjøpe kjole i utlandet før den tid. Men jeg kommer til å se hvilke festkjoler som eventuelt kan bestilles i hvit. de er jo ikke så dyre som en brudekjole. om det er litt stivt bekymrer meg ikke den ene dagen syns jeg ikke det gjør noe. Men helt klart, jeg skjønner hvorfor du sier det. Det er nok ikke noe alle trives med. men for vår del går nok det veldig fint Jeg kjøpte kjolen min på salg nå i februar, de har altid noen på salg, men alt ettersom hva du kan gi da, jeg fikk min drømmekjole til 3000, og er strålende fornøyd. Nå vet jo ikke jeg hvor i landet dere befinner dere, men jeg er i østfold, og har forhørt meg menge steder, igjennom telefon, og utifra det og bilder på ligger ute på nettsidene demmes, fant jeg min drømmekjole, som var satt ned fra 10.000. knall kjole. Kom deg ut nå, og let etter kjoler på salg, du kan gjøre et knall kupp;)
Gjest Blondie65 Skrevet 6. april 2011 #19 Skrevet 6. april 2011 Her er en alternativ tanke: Hva har du av venner og slekt? Kan du engasjere noen av disse til å være pyntelag, et annet til å være ryddelag? Da kan du ha cateringmat fra f.eks. Gate Gourmet og Fana Catering til en overkommelig pris. Og DA står det en mengde fine lokaler og kantiner som kan bli "ditt" for anstendige summer. Eller: Ta kontakt med Albatross, og sjekk hva de skal ha for å gjøre jobben. De har tilgang til virkelig flotte lokaler helt i sjøkanten på Nøstet eller i Solheimsviken. Her kan du stå for skjenkebevilgningen selv og likevel få fantastisk mat. Det er mulig at du likevel må ordne med blomster - og kanskje duker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå