Gå til innhold

Forskuddsskatt


I Grosny

Anbefalte innlegg

Nå må jeg først si at jeg synes Jens er hakket kulere en Gadaffi, men:

Norge krever at personlige næringsdrivende skal betale skatt FØR EVENTULLE penger faktisk er tjent. Vi må LÅNE penger for å betale en skatt på FREMTIDIGE liksominntekter.

Dersom kravet ikke blir betalt innen 14 dager, vil de iverksette tvangsinnfordring.

Kan noen si fra til riktige myndighetspersoner at slike overgrep faktisk ikke erakseptable, og grovt uetisk frekkhet. Det er greit å være med å spleise på fellesen , men det er ikke greit å bli kødda med på en slik trakasserende måte.

La oss heller betale månedlig skatt, når vi faktisk tar ut lønna vår. Det er mye greiere å betale skatt av penger man faktisk har tjent enn av fremtidige luftpenger, da har man også mulighet til å betale korrekt beløp i stedet for ett eller annet estimat.

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver du selvstendig næringsvirksomhet (enkeltpersonforetak), er deltaker i ansvarlig selskap, eller har andre inntekter eller formue som ikke er trekkpliktig, skal du betale forskuddsskatt

Har du behov for å endre skattekortet ditt, er det enklest å gjøre endringen på internett. Du kan også gjøre endringene på papir.

http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Skjemaer/2010/Soknad-om-endring-av-eller-krav-om-skattekortforskuddsskatt/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver du selvstendig næringsvirksomhet (enkeltpersonforetak), er deltaker i ansvarlig selskap, eller har andre inntekter eller formue som ikke er trekkpliktig, skal du betale forskuddsskatt

Har du behov for å endre skattekortet ditt, er det enklest å gjøre endringen på internett. Du kan også gjøre endringene på papir.

http://www.skatteetaten.no/no/Bibliotek/Skjemaer/2010/Soknad-om-endring-av-eller-krav-om-skattekortforskuddsskatt/

Det man i praksis må gjøre er jo å oppgi en mye lavere inntekt enn forventet, fordi skatten forfaller før pengene er tjent. Dette er også litt stress fordi man da faktisk betaler inn for lite skatt, og får plutselig svære beløp å betale i etterkant.

Mange velger også å avtale at moms betales samlet for hele året etterskuddsvis. Dette kan bidra til den likviditeten som trengs for å kunne betale skatt fpå forskudd.

Jeg skulle virkerlig ønske at man kunne betale skatt som vanlige lønnsmotagere. Den dagen man får pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Mange velger også å avtale at moms betales samlet for hele året etterskuddsvis. Dette kan bidra til den likviditeten som trengs for å kunne betale skatt fpå forskudd.

Liten avsporing: Hvordan er reglene for antall momsterminer nå? Mener å huske at det kun er firmaer med omsetning under en million som kan søke om å få én momstermin per år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten avsporing: Hvordan er reglene for antall momsterminer nå? Mener å huske at det kun er firmaer med omsetning under en million som kan søke om å få én momstermin per år.

Jeg tror også det er slik, men dette må undersøkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå må jeg først si at jeg synes Jens er hakket kulere en Gadaffi, men:

Norge krever at personlige næringsdrivende skal betale skatt FØR EVENTULLE penger faktisk er tjent. Vi må LÅNE penger for å betale en skatt på FREMTIDIGE liksominntekter.

Dersom kravet ikke blir betalt innen 14 dager, vil de iverksette tvangsinnfordring.

Kan noen si fra til rigtige myndighetspersoner at slike overgrep faktisk ikke erakseptable, og grovt uetisk frekkhet. Det er greit å være med å spleise på fellesen , men det er ikke greit å bli kødda med på en slik trakasserende måte.

La oss heller betale månedlig skatt, når vi faktisk tar ut lønna vår. Det er mye greiere å betale skatt av penger man faktisk har tjent enn av fremtidige luftpenger, da har man også mulighet til å betale korrekt beløp i stedet for ett eller annet estimat.

Godt prinsipp du oppfordrer staten til: ikke forskutter det som kreves inn fra borgerne!

Selv er jeg generelt for en så minimal beskatning som mulig.

Endret av bukett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt prinsipp du oppfordrer staten til: ikke forskutter det som kreves inn fra borgerne!

Evnen til å betale skatt er jo også utrolig mye dårligere når man skatter av de pengene man foreløbig ikke har tjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...