Gå til innhold

USA eller Thailand med barn?


Gelica

Anbefalte innlegg

Vi er en liten familie på tre som har pratet om å ta "drømmeturer" i 2012 før datteren vår begynner på skolen.

Etter det vil vi måtte reise i skolens ferier som gjør de fleste reiser dyrere.

Mannen min og jeg har veldig lyst til å reise til Thailand eller USA, men har litt vanskelig å bestemme oss for hva vi burde gå for.

Har du noen innspill for hvorfor vi evt. bør reise til det ene eller det andre stedet og hva vil være det beste reisemålet være med tanke på vår datter som da vil være 5 år når det gjelder opplevelser?

- Når på året er det aller best å reise til USA/Thailand med tanke på sol, varme og bading.

- Hvor i USA/Thailand vil du anbefale en barnefamilie å reise og hvorfor.

Håper noen reisevante der ute kan gi meg noen tilbakemeldinger på dette som kanksje kan hjelpe oss med valget.

Tar også gjerne i mot andre forslag til "drømmereisemål" om noen har det:-)

Ha en fin dag alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg har reist til Orlando i Florida , der finner du alle de flotte parkene som er morro både for lten og stor. Utenom parkene så er det mange outlets i Orlando som gjør shopping billig.

Bortsett fra august til november da man kan være uheldig med været( orkansesong) så kan man vel egentlig dra året rundt. Vet at det er endel ekstra kø rundt juletider da mange amerikanere også drar dit. Det er varmt om sommeren da. Vi var der i juli den gang vi besøkte Orlando og det var varmt men deilig synes jeg som liker varmen. Vi hadde en time med regn og torden fra ca klokken 15 - 16 nesten hver dag,men det tørket opp igjen på en halv time.

Vi fløy fra Oslo direkte til newark og beregnet 4 timer før vi fløy videre til Orlando fra samme flyplass. Mange restauranter og butikker på flyplassen så den tiden gikk fort. Synes det er greit å beregne litt god tid inn til USA på grunn av kø i immigration. For vår del gikk dette mye raskere enn det jeg hadde forventet,men dette vet man jo ikke på forhånd da.

Av parker man kan velge mellom i Orlando finner du de 4 disneyparkene, seaworld, universial studios( 2 parker) og nå også Harry Potter park.

Vil man ta seg en dagstur så er ikke Kennedy space senter så langt unna heller.

På kvelden kan man vandre rundt i down town Disney som er liten bydel for seg selv med undeholdning og spisesteder. Man kan også bo på hotel inne i parkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge stedene har sine klare fordeler vil jeg si, og begge stedene kan besøkes stort sett hele året.

Hvis dere velger å reise til Thailand på sommeren ville jeg valgt å begynne med noen dager i Bangkok, for så å reise til de sørøstlige øyene - feks Koh Samui - her er det størst sjanse for sol i sommermånedene.

Reiser dere på vinteren er det like fint på de sørvestlige øyene. Dere kan for eksempel reise på øyhopping med utgangspunkt i Krabi eller Phuket - det er gode ferjeforbindelser mellom øyene der fra september til mai. Sånn kan dere utforske de litt mindre turistifiserte øyene i Adamanhavet. Hvis dere er ute etter litt annet enn strand og bad kan dere reise norover i Thailand også, til Chiang Mai feks. Her kan dere dra på elefantcamp, oppleve utrolige nattmarkeder og det spesielle Karen-folket som bor i fjellene her. Malariatabletter anbefales.

I USA ville jeg ha valgt Florida tror jeg, på grunn av Disneyworld. Det må jo være himmelrike for en femåring. Lei bil og kjør fra Orlando og nedover mot Key West. Florida kan også enkelt kombineres med en uke (eller noen dager) i Karibien - Bahamas ligger kun 50 minutters flytur unna, og billettene er rimelige. Da snakker du virkelig paradis. Hvis dere reiser dit må dere få med dere en utflukt med "Powerboat adventures" - en speedbåt som tar deg ut til en nydelig liten øy hvor man får svømme med haier og mate rokker og iguaner fra hendene. En kjempeflott tur! http://www.powerboatadventures.com/. En tur til Florida og eventuelt Karibien bør nok taes mellom januar og august - etter dette kommer orkansesongen raskt, og det er ikke noe særlig. For å unngå de lengste køene i Disneyworld er det sikkert lurt å reise litt før sommerferien. Da er det nok også de mest behagelige temperaturene. Mars-april kanksje?

Mange vil sikkert anbefale California, men her har jeg ikke vært, og har dessverre ingenting å bidra med.

Endret av Vibi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig stor forskjell på disse plassene, så det kommer vel egentlig an på hva dere er ute etter? Thailand er jo mer sol og bad, mens USA er mer en opplevelsestur, mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror muligens datteren din er for ung for USA. Parker, shopping og USA-opplevelsen tror jeg blir bedre når hun er eldre (10-12 år gml)

Hadde valgt Thailand nå, og spart de neste 4 årene til en lang opplevelsestur til USAs vestkyst (California). Det har alt som østkysten har, men MYE bedre klima

Endret av Henkie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...