AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Er det noen som har denne boken ? og som kunne være så snill å gi meg oppskriften på kaken på forsida . jeg har rota bort min . http://www.qxl.no/pris/boeker-magasiner/boeker/kokeboeker/hjemmets-kokebokklubb-dessertkaker/v/an596347840/
-Fisken- Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har den boken liggende i Norge, og skal hjem i april. Hvis ingen andre har den, kan jeg legge den ut da.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Jeg har den boken liggende i Norge, og skal hjem i april. Hvis ingen andre har den, kan jeg legge den ut da. tusen takk, det hadde vært flott . Jeg har en jente som ønsker seg den til bursdagen sin . men om ingen andre finner den , så får vi ta en annen og vente litt med den
pulverheksa Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har boken, skal se om jeg får lagt den ut i ettermiddag eller i morgen
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Jeg har boken, skal se om jeg får lagt den ut i ettermiddag eller i morgen Glimrende , du er en engel
pulverheksa Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Her er oppskriften på Pærekake med sjokoladetrekk Mørdeig: 150 g smør 1-2 ss sukker 250 g hvetemel 2-3 ss vann eller 1 stort egg/2 eggeplommer eller 4 ss rømme Kjør ingrediensene til deigen kjapt sammen til smulekonsistens i foodprossessor. Kna den lett sammen , klem deigen lett flat og pakk i plast og legg i kjøleskap en time før utkjevling. Fyll: 1 boks hermetiske pærer 100 g mandler 2 egg 1 dl sukker 1 dl kremfløte Sukkerlake fra pæreboksen Sjokoldetrekk 100-125 g kokesjokoldae 1 ss smør 2-3 ss sterk kaffe Pynt pisket kremm hakka nøtter eller mandler. Kjevle ut mørdeigen og ha den i smurt form 26 cm. Skåld mandlene, mal dem og rør i egg, sukker, fløte, hvetemel og 2 ss sukkerlake fra pæreboksen. Hell fyllet på bunnen og stek 35-40 min på 200°C. Ta kaken forsiktig ut av formen og dynk med 2 ss sukkerlake. Legg god avrente pærer på kaka. Smelt sjokoladen med kaffe og smør, og smør drypp sjokolden over kaka til den er helt dekket. Sett kaka kaldt til servering. Pynt evt med pisket krem og nøtter.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2011 #7 Skrevet 31. mars 2011 Her er oppskriften på Pærekake med sjokoladetrekk Mørdeig: 150 g smør 1-2 ss sukker 250 g hvetemel 2-3 ss vann eller 1 stort egg/2 eggeplommer eller 4 ss rømme Kjør ingrediensene til deigen kjapt sammen til smulekonsistens i foodprossessor. Kna den lett sammen , klem deigen lett flat og pakk i plast og legg i kjøleskap en time før utkjevling. Fyll: 1 boks hermetiske pærer 100 g mandler 2 egg 1 dl sukker 1 dl kremfløte Sukkerlake fra pæreboksen Sjokoldetrekk 100-125 g kokesjokoldae 1 ss smør 2-3 ss sterk kaffe Pynt pisket kremm hakka nøtter eller mandler. Kjevle ut mørdeigen og ha den i smurt form 26 cm. Skåld mandlene, mal dem og rør i egg, sukker, fløte, hvetemel og 2 ss sukkerlake fra pæreboksen. Hell fyllet på bunnen og stek 35-40 min på 200°C. Ta kaken forsiktig ut av formen og dynk med 2 ss sukkerlake. Legg god avrente pærer på kaka. Smelt sjokoladen med kaffe og smør, og smør drypp sjokolden over kaka til den er helt dekket. Sett kaka kaldt til servering. Pynt evt med pisket krem og nøtter. Tusen takk , jeg forgyller deg . Bursdagen er reddet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå