Gå til innhold

Philips Lumea

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe meg en Philips Lumea, og lurer da på noen ting fra dere som har prøvd den.

1) Må man barbere på forhånd, eller kan man vokse/epilere istedet for?

2) Hvis man barberer før man zapper, hva skjer da med håret som da ligger under huden? Blir det liggende der til det råtner, eller kommer det ut?

3) Hvordan kan jeg se hva jeg har zappet? Blir jeg rød? Eller må jeg bare gjette, eller tegne opp streker med kulepenn for å ha oversikten og ikke hopper over området eller tar samme området to ganger?

4) Er du fornøyd?

5) Har du mørkt hår? Lys hud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :)

Jeg har nå brukt min siden nyåret, og jeg elsker min Lumea :hjerte:

Du må barbere, verken epilere eller vokse! Dette skal du helst ikke ha gjort i løpet av de siste 4 ukene, før du tar i bruk apparatet. Grunnen til det er at Lumea skal fjerne hårene ved roten. Og dersom du epilere eller vokser, dras hårene ut fra roten, og da vil ikke Lumea kunne fungere optimalt! Området skal være helt nybarbet, og fri for hårstubber.

Når du presser apparatet mot huden, vil du se svake spor etter apparatet. Men du kan godt tegne opp eller finne en måte som fungerer for deg. Jeg følger bare nøye med og har ikke noen problemer med akkurat det ;) Jeg blir litt rød, men rødheten forsvinner veldig fort, da jeg smører meg.

Jeg er superfornøyd. Og jeg har lys hud og mørke hår :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar, Yasi. Tror jeg har ganske like "farger" som deg, så det lover bra.

Har du prøvd den på bikinilinjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har testet den på bikinilinjen, og den funket nesten best der :gjeiper: Da det var det området jeg barberte hyppigst før :) Og armhulene..

Du kan jo bruke den hvor enn du vil på kroppen.

Jeg har prøvd apparatet i ansiktet også, men det er ikke noe jeg kan si at folk kan gjøre eller ei. Det får være opp til en og hver enkelt å ta den risikoen!!

Jeg har skrevet veldig utdypende om Lumea på bloggen min, så dere kan evt. lese mer der dersom dere ønsker. Det er et ork å forklare/skrive alt på nytt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg går til investering av en slik en .. :)

Endret av lille_lam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for utfyllende svar, Yasi :) Det høres veldig bra ut. Men jeg lurer på hva som skjer med resten av hårene etter man har zappet (det mellom roten og ut til hudoverflaten). Kommer det ut på noen måte?

Kommer absolutt til å kjøpe en slik når lønningen kommer! Er så lei av å barbere armhulene! Og bikinilinjen som bare blir sår og får inngrodde hår!

Du andre anonymbruker, den fungerer vel bare i ansiktet om du har mørke hår der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig :hjerte:

Det er akkurat samme prinsipp overalt på kroppen. Apparatet funker best på mørke hår og lys hud :) Armhuler, ansikt, legger, lår, bikinilinje, armer osv. You name it!

Hårene faller bare av etter en periode. Dette er ikke noe jeg ser i det hele tatt, men den klinikken jeg tok laserbehandling hos en gang sa at huden bare "kvitter" seg med de hårene av seg selv, i dusjen, når du sover etc.etc. Så dette er ikke noe du ser, de bare "faller" av gradvis. De synes dog ikke da, så det er ikke et problem. Det er bare å la naturen gå sin gang :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil det si at det ikke nytter å bruke den på lyse hår i ansiktet? Hvor får man kjøpt denne maskinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyse hår, så jeg vet ikke :/ Men det sies at laser ikke funker på lyse hår. Hvorvidt det stemmer eller ei, vet jeg ikke. Men jeg vil tro at det stemmer, siden de fleste klinikker tenker først og fremst på sin egen lomme, og dersom de aller fleste er enige om at laser ikke funker på lyse hår tror jeg at det er stor sannsynlighet for at den teorien stemmer. Dessverre :(

Apparatet kan kjøpes på Elkjøp, blant annet. Og sikkert alle andre slike kjeder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her:

Da har jeg bestilt :) Lefdal var forresten 500,- billigere enn Elkjøp! Blir spennende å teste utover våren. Har ikke solt meg siden i sommer, så jeg skulle være blek nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krystallen

Jaha så dette funket for noen ?

Jeg har blitt skeptisk til alt slikt nå for hjemmebruk. Jeg har prøvd den fra ellos og bestilt thermolyse men, ingenting funket slik det lovet.

Nå er det bare voksing på meg men, må innrømme jeg har veldig lyst til å kjøpe dette. De burde nesten hatt garanti på at det funker til den prisen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

TS her:

Nå har jeg fått vidunderet i hus, og har tatt den anbefalte testen på styrke 4 og 5 (som skal passe til mitt hår/hud) på de stedene jeg skal bruke den. Så må jeg vente 24 timer for å se om jeg reagerer på noen av styrkene. Håper jeg kan bruke styrke 5 :) Det gjorde ikke vondt, men kjente det sved pittelittegranne på 5'eren under armen :)

Spennende! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Hmmm.. Er det virkelig meningen at jeg skal lade i 1,5 timer, bruke den i 15 minutter, lade den på ny i 1,5 timer, bruke den i 15 minutter til, osv osv osv? Det er jo bare idiotisk at jeg ikke kan bruke den med ledningen i :/ Det kommer jo til å ta flere dager før jeg blir ferdig med en runde :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
AnonymBruker

Gjerne like greitt at den ikke kan brukes lengre enn 15 min om gangen. Den blir jo ganske varm...

Ellers så har jeg brukt den i 2 omganger nå. Og det virker lovende! Mye av håret er borte, og jeg gleder meg til jeg skal slippe å se stubber :) Bare synd det ikke er permanent... Veldig fornøyd med kjøpet så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Må man bruke noen spesielle briller til denne? Har hørt at man ikke skal se direkte på sånn laserlys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei for den fungerer bare om du har trykt den godt nok ned slik at det ikke er skadelig for øynene. Men dette går an å fikse ved å holde fingrene på de punktene som må være i kontakt med huden, dersom man har litt vansker med å komme til. Men jeg lukker av og til øynene, og så vurdere jeg å skaffe noen sånne vernebriller, spesielt til de gangene jeg trikser med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man bruke noen spesielle briller til denne? Har hørt at man ikke skal se direkte på sånn laserlys.

Jeg lukker alltid øynene eller ser bort når jeg trykker. Det gjør faktisk vondt å se direkte på lyset, synes jeg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...