Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lys i huden og har mørkt hår. Har slitt med hirsutisme (overdreven behåring) pga pcos siden barneskolen. Jeg har vært noen runder til en utrolig bra proff laserklinikk i Oslo der jeg fikk tatt hele kroppen med ansikt. Men dette har vært dyrt så jeg har ikke fått gjort dette så ofte som jeg har ønsket.

Så fikk jeg tipset om Lumea. Den skulle jeg sendte mail til Philipps og spurte de om litt angående denne saken, men følte jeg ikke fikk helt klarhet i tingene. Hvorfor lage en slik duppeditt som ikke fjerner håret for godt (slik som på en profesjonell klinikk)? Jeg tror det er for å tjene mest mulig penger. Da kan salongene fremdeles ha "monopol" på de vidunderlaserene som faktisk tar bort håret for godt, og vi har en halvgod løsning. Så satt jeg og dilla på ellos sine nettsider der jeg kom over denne:

Min lenke

Da var jeg allerede på god vei til å kjøpe Lumea, men så leste jeg første leseranmeldesen under produktet, og det virket som om den jenta som skreiv hadde skikkelig peiling og da tok jeg sjansen.

Og den fungerer faktisk!!! Jeg må bare dele det til dere damer, har allerede skrevet om den i pcos tråden, men der kom ingen respons. Men man må være lys med mørkt hår altså. Jeg har ikke skjegg lenger, og for første gang har jeg ikke barbert meg på haken i dag. Så jeg måtte bare si fra!! Jeg er så lykkelig!!!! Og jeg har mye mindre hår på både legger, lår og armer. Men om du vurderer den, ikke velg noen av de til lavere pris, de tviler jeg på fungerer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Lumea funker fjell på mine hår - de er så godt som borte ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er bra. Men kommer de tilbake om en stund? For med denne så kan jeg faktisk skrape bort små hårprikker på haka dagen etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

TS, det står på denne at den ikke er for ansiktet. Hvor lenge har du brukt den?

AnonymBruker
Skrevet

Det fulgte med en brosjyre der det sto at den gikk an å bruke i ansiktet likevel. Det var markert av hvor man kunne bruke. For det er en oppdatert laser. Hals, kinn, hake, overleppe.

Jeg har brukt den i vel en og en halv måned, kanskje to :)

AnonymBruker
Skrevet

Så bra! Takk for svar, TS :) Da skal jeg vurdere denne. Jeg sliter med mørke hår i kinn, overleppe, hake og hals. Legen min sier det er overvekt, men hallo jeg har vært overvektig i 2 år og dette problemet har vært siden jeg var 12 år.

Har du prøvd den på magen?

AnonymBruker
Skrevet

Så bra! Takk for svar, TS :) Da skal jeg vurdere denne. Jeg sliter med mørke hår i kinn, overleppe, hake og hals. Legen min sier det er overvekt, men hallo jeg har vært overvektig i 2 år og dette problemet har vært siden jeg var 12 år.

Har du prøvd den på magen?

Jepp, mage, armer, lår (bikinilinje) you name it :) Dersom du har hatt problemene siden du var 12 år og i tillegg er overvektig vil jeg tippe du har pcos. La du på deg i 16 års alderen? Har du regelmessig mens? Ble om å bli utredet for pcos. Kvinner med pcos sliter desverre med overvekt (gjerne i epleform) og det stemmer at det vil hjelpe å gå ned i vekt. Men det er absolutt ikke slik at hårene vil falle av fordet!

Dersom du har lys hud (altså ikke er mørkhudet) og mørke hår anbefaler jeg denne. Men det er viktig å være klar over at denne må brukes noen ganger før du merker resultatet. Du kan evt se deg i speilet med et forstørrelsesglass i noen dager etterpå og se om du kan skrape vekk svarte prikker (døde hår) fra haken, men de vil uansett falle av av seg selv. Jeg skriver dette fordi det er mange som tror at man bare kan gå over en gang og så vil man merke forskjell og hårene vil ikke komme ut igjen. De hårene som ikke har blitt "truffet" av laseren (den "treffer" kun de som er i vekstfase, og mange er i hvilefase") vil vokse ut igjen dagen etter.

Du må ikke vokse eller nappe hårene dine! Hold deg til å barbere, det må nemlig være hår i hårroten for at laseren skal "treffe".

Skrevet

Det er bra. Men kommer de tilbake om en stund? For med denne så kan jeg faktisk skrape bort små hårprikker på haka dagen etterpå.

Ja, noe kommer tilbake igjen. Men hårveksten min er redusert med 90%! Jeg har ikke vært så flink til å bruke den jevnlig den siste tiden, men jeg tror ikke jeg trenger noe mer enn et par runder til ;) Men godt å lese at denne fungerer så bra da :)

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jepp, mage, armer, lår (bikinilinje) you name it :) Dersom du har hatt problemene siden du var 12 år og i tillegg er overvektig vil jeg tippe du har pcos. La du på deg i 16 års alderen? Har du regelmessig mens? Ble om å bli utredet for pcos. Kvinner med pcos sliter desverre med overvekt (gjerne i epleform) og det stemmer at det vil hjelpe å gå ned i vekt. Men det er absolutt ikke slik at hårene vil falle av fordet!

Dersom du har lys hud (altså ikke er mørkhudet) og mørke hår anbefaler jeg denne. Men det er viktig å være klar over at denne må brukes noen ganger før du merker resultatet. Du kan evt se deg i speilet med et forstørrelsesglass i noen dager etterpå og se om du kan skrape vekk svarte prikker (døde hår) fra haken, men de vil uansett falle av av seg selv. Jeg skriver dette fordi det er mange som tror at man bare kan gå over en gang og så vil man merke forskjell og hårene vil ikke komme ut igjen. De hårene som ikke har blitt "truffet" av laseren (den "treffer" kun de som er i vekstfase, og mange er i hvilefase") vil vokse ut igjen dagen etter.

Du må ikke vokse eller nappe hårene dine! Hold deg til å barbere, det må nemlig være hår i hårroten for at laseren skal "treffe".

Jeg har vært utredet for pcos og jeg er HELT frisk (yeah right). Jeg har vært hos gud-vet-hvor-mange leger, og det feiler meg INGENTING. Selv om jeg og eksen ikke klarte å bli gravid på 3 år, jeg har uregelmessig mens (kan være stabil i 6 mnd på 25 dager, for så å forsvinne i 2 mnd), og jeg har massevis av kviser på rygg og bryst. Nå vokser det mørke hår på brystet også, i økende omfang :(

Jeg ble ikke overvektig før for 4 år siden (er 27 år nå - 168 høy og 88 kilo, har vært 104 kg på det tyngste).

Jeg har ikke epleform, men timeglass. Men det er på magen mesteparten av fettet har lagt seg nå, i tillegg til jevnt fordelt over hele kroppen.

Å slutte med napping blir ingen problem, jeg klarer nemlig ikke nappe ofte nok eller mye nok til at jeg klarer å holde det ved like. Så det blir barbering hver dag uansett...

Jeg er så desperat nå at jeg kommer til å bestille denne.

Jeg hadde tenkt å vente til jeg har kommet ned i normalvekt, og så bestille time hos et medisinsk senter som kan hjelpe meg, men jeg klarer ikke. Jeg føler at går i en ond sirkel her.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

TS, nå har jeg kjøpt den :) Testet den for første gang i går. I den engelske brukerveiledningen var det et bilde som viste hvor i ansiktet jeg kan bruke den. Den viste hake og kinn. Det stod at den ikke måtte brukes nær leppene.

Har du brukt den på overleppa? Fungerer det?

AnonymBruker
Skrevet

TS, nå har jeg kjøpt den :) Testet den for første gang i går. I den engelske brukerveiledningen var det et bilde som viste hvor i ansiktet jeg kan bruke den. Den viste hake og kinn. Det stod at den ikke måtte brukes nær leppene.

Har du brukt den på overleppa? Fungerer det?

Jepp, jeg kjørte på med full styrke. Ingenting skjedde, annet enn at jeg fikk mindre bart ;) Har også satt den mitt mellom øyenbrynene og skutt en gang, pluss en gang mellom øyenbrynet og hårfestet, der hade jeg noen småhår. Altså: Mellom øvre del av brynet og utover mot der hodehåret begynner. Du må for all del ikke prøve å forme øyenbryna med laseren ;) Bare husk at du er godt barbert, ellers risikerer du at du svir håret utenpå huden :) Jeg lukker øynene mine, bruk gjerne gode solbriller i tillegg når du holder på i ansiktet.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, jeg kjørte på med full styrke. Ingenting skjedde, annet enn at jeg fikk mindre bart ;) Har også satt den mitt mellom øyenbrynene og skutt en gang, pluss en gang mellom øyenbrynet og hårfestet, der hade jeg noen småhår. Altså: Mellom øvre del av brynet og utover mot der hodehåret begynner. Du må for all del ikke prøve å forme øyenbryna med laseren ;) Bare husk at du er godt barbert, ellers risikerer du at du svir håret utenpå huden :) Jeg lukker øynene mine, bruk gjerne gode solbriller i tillegg når du holder på i ansiktet.

Hehe :P

Men er det ikke vanskelig å få alle de fire berøringspunktene ned i huden samtidig da? På overleppa og haka og sånn? Jeg synes det var knotete på haka. Prøvde meg på fingrene i dag, omtrent umulig.

AnonymBruker
Skrevet

Jo, men de punktene som ikke kommer i berøring med feks. haken; de holder jeg bare på med fingerene! ;) Om du ser under så er det fire små metallprikker, det er de som må være i berøring med huden. Så når jeg ikke kommer til skikkelig med hodet, så holder jeg for med fingerene :) Litt knotete, men det går! :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde på det, det ble veldig knotete, men det går forsåvidt greit :)

Desssuten er litt knot mye mye bedre enn å ha hår! :) Jeg synes allerede jeg merker forbedring på halsen. :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøvde på det, det ble veldig knotete, men det går forsåvidt greit :)

Desssuten er litt knot mye mye bedre enn å ha hår! :) Jeg synes allerede jeg merker forbedring på halsen. :P

Jippi!!! :duskedame:

Fortell hvordan det går videre da :) Tror jeg skal gå og skyte litt laser på meg selv nå :trampe:

AnonymBruker
Skrevet

Det skal jeg gjøre :D Happy shooting! :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ganske hårete både her og der, men heldigvis (uheldigvis?) mest steder som er skjult til vanlig). Er det mulig å bruke den for å fjerne hår der sola aldri skinner?

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg er ganske hårete både her og der, men heldigvis (uheldigvis?) mest steder som er skjult til vanlig). Er det mulig å bruke den for å fjerne hår der sola aldri skinner?

Jeg har iallfall gjort det... Men bare en gang, siden det er litt bale å få til. Og så er jeg litt skeptisk til hvordan man skal få rengjort selve skytehodet, for det er jo ekkelt å stappe det oppi rumpa en dag, og så skyte på barten med den dagen etter :fnise: Har brukt antibakteriell serviett, men er så utrolig redd for å ødelegge apparatet. Men har gått fint hittil da :) I morgen skal jeg gå over hele meg, også der solen aldri skinner :fnise:

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...