AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Jeg trenger hjelp. Jeg har store ryggproblemer, har fått vite at jeg har en liten skoliose og at jeg kompenserer for den sånn at det blir galt, pluss at jeg har generelle sterke lumbagosmerter, som gjør at jeg har sterke smerter i ryggen HELE tiden! For tiden studerer jeg hudpleie og jeg jobber på et sykehjem. Det eneste som gjør at jeg kommer gjennom hverdagen er sterke smertestillende. Jeg vet med meg selv at sykehjem ikke kommer til å fungere i lengden, og jeg kommer heller ikke til å klare å være hudpleier. Legen min mener at jeg aldri i verden kommer til å klare å jobbe i butikk med all ståingen det innebærer, og jeg kommer ikke til å klare kontor og stillesitting. Jeg er flink til å trene ryggen, men det blir ikke bedre. Jeg elsker faget jeg utdanner meg i og har kjempelyst til å jobbe, jeg er ikke en som snyter på staten. Jeg tror jeg kunne klart å jobbet litt også, men over 50% vil nok være umulig, og jeg MÅ ha fler penger enn 50% vil kunne gi, siden vi har hus og familie med alt det innebærer. Så spørsmålet mitt er: Hvem kan hjelpe meg med dette? Hvem henvender jeg med til og hva kan være en god ordning? 50% ung ufør?? Kan jeg evt. snakke med legen? Nav hjelper ingenting. -Rain.
Sugerøret Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 ser du har to poster : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=549697
Tullepia Skrevet 30. mars 2011 #3 Skrevet 30. mars 2011 Jeg trenger hjelp. Jeg har store ryggproblemer, har fått vite at jeg har en liten skoliose og at jeg kompenserer for den sånn at det blir galt, pluss at jeg har generelle sterke lumbagosmerter, som gjør at jeg har sterke smerter i ryggen HELE tiden! For tiden studerer jeg hudpleie og jeg jobber på et sykehjem. Det eneste som gjør at jeg kommer gjennom hverdagen er sterke smertestillende. Jeg vet med meg selv at sykehjem ikke kommer til å fungere i lengden, og jeg kommer heller ikke til å klare å være hudpleier. Legen min mener at jeg aldri i verden kommer til å klare å jobbe i butikk med all ståingen det innebærer, og jeg kommer ikke til å klare kontor og stillesitting. Jeg er flink til å trene ryggen, men det blir ikke bedre. Jeg elsker faget jeg utdanner meg i og har kjempelyst til å jobbe, jeg er ikke en som snyter på staten. Jeg tror jeg kunne klart å jobbet litt også, men over 50% vil nok være umulig, og jeg MÅ ha fler penger enn 50% vil kunne gi, siden vi har hus og familie med alt det innebærer. Så spørsmålet mitt er: Hvem kan hjelpe meg med dette? Hvem henvender jeg med til og hva kan være en god ordning? 50% ung ufør?? Kan jeg evt. snakke med legen? Nav hjelper ingenting. -Rain. Ryggsmerter behøver ikke innebære uførhet. Undersøk om det kan finnes jobber innenfor ditt fagfelt hvor du kan bevege deg fritt. Får du i tillegg hjelp til å tilrettelegge arbeidet av arbeidsgiver skulle det ikke være noe problem å prøve 100% stilling.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #4 Skrevet 30. mars 2011 Ryggsmerter behøver ikke innebære uførhet. Undersøk om det kan finnes jobber innenfor ditt fagfelt hvor du kan bevege deg fritt. Får du i tillegg hjelp til å tilrettelegge arbeidet av arbeidsgiver skulle det ikke være noe problem å prøve 100% stilling. Takk, det skjønner jeg. Men hvem henvender jeg meg til ang dette? -Rain
Tullepia Skrevet 30. mars 2011 #5 Skrevet 30. mars 2011 Du må først og fremst kontakte leder på arbeidsplassen din og forklare hva du sliter med og høre om det går an å tilrettelegge arbeidet ditt. NAV kan være vanskelige, men du må nesten bare stå på og mase på dem, samtidig som du allierer deg med legen. Kontakt gjerne ulike støtteforeninger for mennesker med ryggplager, de har kanskje gode råd å gi.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #6 Skrevet 30. mars 2011 Det sier seg vel selv at det er legen du må snakke med? NAV kan ikke foreta seg noe som helst uten at legen er inne i bildet. Jo, det er muligheter for å kunne jobbe selv om man har ryggproblemer, men det er slike ting man finner ut underveis. Det går bra skal du se
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå