AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Det er to kvinner jeg ikke ønsker å ha i mitt bryllup. Den ene, min bestefars samboer, kommer ikke på tale. Punktum. Den andre er min tante. Inngift, så ingen blodsbånd sånn sett. Jeg liker ho ikke. Det har jeg ikke gjort siden tidlig i tenårene, da jeg begynte å merke at ho var tåpeligere enn de fleste fjortiser. Ho er intrigemaker, sneversynt og en kjerring på mange måter. Jeg ønsker ikke å ha ho i bryllupet. Men jeg ønsker heller ikke å lage mer uakkord i familien, så jeg står litt mellom baren og veden. Jeg kan være det større mennesket og invitere henne og onkelen min (han har jeg ikke noe imot, men han hadde nok ikke fått lov å dra alene), og jeg...holder meg opptatt og unngår de/henne det jeg kan. Jeg kan la være å invitere, og få spydigheter og kvalme tilbake, også rettet mot foreldrene mine. Det blir å gå noen runder med meg selv... Min kjære sier han ikke ville invitert om det gjaldt hans side, men det er min familie, og min avgjørelse...
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Har hun gjort deg/fin familie direkte vondt? Hvis ikke, ville jeg invitert henne til tross for at jeg ikke likte henne. Hvis hun derimot har gjort noe mot dere som tilsier at du burde mislike henne ser jeg ingen grunn til å be henne. Til syvende og sist er det ditt bryllup, og du som bestemmer.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Du kan ikke invitere noen og skrive i invitasjonen at de ikke kan ta med seg sin samboer/ektefelle. Hvis ting er så betent får du eller ha en liten fest med bare de aller nærmeste. 3
FruN Skrevet 29. mars 2011 #4 Skrevet 29. mars 2011 (endret) feilpost Endret 29. mars 2011 av høstbryllup
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Har hun gjort deg/fin familie direkte vondt? Hvis ikke, ville jeg invitert henne til tross for at jeg ikke likte henne. Hvis hun derimot har gjort noe mot dere som tilsier at du burde mislike henne ser jeg ingen grunn til å be henne. Til syvende og sist er det ditt bryllup, og du som bestemmer. Ja, hun har det. Og jeg er ikke alene om å mene det.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 Du kan ikke invitere noen og skrive i invitasjonen at de ikke kan ta med seg sin samboer/ektefelle. Hvis ting er så betent får du eller ha en liten fest med bare de aller nærmeste. Det eneste unntaket er min bestefar. Samboeren ønsker ikke å delta, og ingen ønsker at hun gjør det heller. De er begge innefortått med dette, da det har vært slik i flere år.
Gjest Ruccola Skrevet 29. mars 2011 #7 Skrevet 29. mars 2011 Er onkelen din og bestefaren din personer du vil ha i ditt bryllup? Hvis ja, så hører de jo sammen med sin (dårligere) halvdel, så da må begge inviteres og du må bare svelge det. Om det ikke gjør deg noe å ikke ha onkelen din og bestefaren din der, så må du bare la vere å invitere dem. Man klarer aldri å gjøre alle til lags uansett, men bruden må også svelge kameler for å få den perfekte dagen de fleste higer etter
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #8 Skrevet 29. mars 2011 Det er ditt bryllup og du bestemmer hvem som skal komme, på din side av familien. -Syns jeg.
Brud i mai Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Jeg er også av den formening at det er uhøflig å inviterer den ene i et forhold og ikke den andre. Men kanskje dere blir så mange at du ikke trenger å prate noe særlig med henne? Høres ut som om ikke hun liker deg noe særlig heller, så da vil vel ikke hun streve med å få pratet med deg heller kanskje?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Hei TS For mitt bryllup vurderte vi å ikke invitere 2 onkelpar (med kone) siden disse aldri har vært tilstede. Men hva med de resterende 2 onkelpara som blir bedt på samme side..Det ble for dumt, og jeg ville ikke gjøre enda mer splittelse enn det allerede var. Jeg prøver å ikke synke lavt når jeg setter gjestelisten.
Brukernavn Skrevet 30. mars 2011 #11 Skrevet 30. mars 2011 Jeg synes det mildt sagt er spesielt ikke å invitere samboerene til nære slektninger. Du kan jo bare la være å snakke med dem hvis det er et så stort problem.
Vilali Skrevet 30. mars 2011 #12 Skrevet 30. mars 2011 Det kommer litt an på hvor mange gjester det blir totalt, syns jeg. Og jeg syns jo også som noen andre her at hvis du inviterer noen onkler må du invitere alle. Og da selvsagt med følge.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2011 #13 Skrevet 30. mars 2011 Jeg kommer nok til å svelge kamelen og invitere tanta mi (jeg hadde ikke invitert onkel uten henne, selv om det hadde fristet). Men min brestefar kommer alene - eller ikke. Som nevnt er ikke samboeren interessert i hans familie på noen som helst måte, og hun formelig hater min mor. Hennes nekt av samvær med oss har ødelagt mye i familien, og hun hadde ikke ønsket å komme om hun var invitert.
Anglofil Skrevet 30. mars 2011 #14 Skrevet 30. mars 2011 Hvis man har et så anstrengt forhold hadde jeg ikke invitert dem. Det er deres bryllup, og da må man få invitere dem man vil. Mvh Yvonne
Trippeline Skrevet 31. mars 2011 #15 Skrevet 31. mars 2011 Det eneste unntaket er min bestefar. Samboeren ønsker ikke å delta, og ingen ønsker at hun gjør det heller. De er begge innefortått med dette, da det har vært slik i flere år. Må bare berømme dere alle for å håndtere dette veldig voksent - også samboeren til bestefar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå