AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #1 Skrevet 29. mars 2011 Kan jeg spise bacon som gikk ut på dato 6 mars 2011. Den har ligget uåpnet i kjøleskapet siden den ble kjøpt. Saltet skal redde den eller bør jeg rett og slett la være?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #2 Skrevet 29. mars 2011 Lukt på det. Hvis det lukter helt vanlig bacon hadde jeg brukt det.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #3 Skrevet 29. mars 2011 Ikke noe problem hvis det lukter greit. Vi må ikke bli hysteriske mtp holdbarhetsdato. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2011 #5 Skrevet 29. mars 2011 Den luktet litt rart...... Så kanskje jeg skal la være... :S
Gjest Mauna Lee Skrevet 29. mars 2011 #6 Skrevet 29. mars 2011 står det siste forbruksdag eller best før? Uansett så kast den om den lukter rart
Gjest Spinell Skrevet 30. mars 2011 #7 Skrevet 30. mars 2011 Det kan vel hende svaret kommer for sent, men jeg kan jo tipse hvis det skulle bli aktuelt en annen gang også: Uansett; hvis det lukter litt rart når du åpner pakken kan det komme av innpakningen. La derfor den åpnede pakken ligge i kjøleskapet en liten stund for å lufte seg (15-30 min skulle sikkert holde...). Hvis det fremdeles lukter noe annet enn friskt, rått kjøtt bør lukte ville jeg vært skeptisk. Mauna Lee: på bacon og andre kjøttprodukter står det vel siste forbruksdato Gjelder ikke dette alle lettbedervelige varer som meieriprodukter, kjøtt, fisk osv, mon tro? Mens tørrvarer, hermetikk og annet som ikke er lettbedervelig vil ha best før-dato.
Gjest Mauna Lee Skrevet 30. mars 2011 #8 Skrevet 30. mars 2011 . Mauna Lee: på bacon og andre kjøttprodukter står det vel siste forbruksdato Gjelder ikke dette alle lettbedervelige varer som meieriprodukter, kjøtt, fisk osv, mon tro? Mens tørrvarer, hermetikk og annet som ikke er lettbedervelig vil ha best før-dato. Litt seint her og.. men men.. Ja det er godt mulig Spinell, men jeg trodde man skulle være litt obs når det er siste forbruksdag?
Gjest Spinell Skrevet 30. mars 2011 #9 Skrevet 30. mars 2011 Litt seint her og.. men men.. Ja det er godt mulig Spinell, men jeg trodde man skulle være litt obs når det er siste forbruksdag? Ja, jeg misforsto deg nok litt. Mange produkter holder seg en tid etter datoen på stempelet. Lukt, konsistens, utseende osv er gode indikatorer
Tears.of.the.Sun Skrevet 30. mars 2011 #10 Skrevet 30. mars 2011 Bacon har utrolig lang holdbarhet i utgangspunktet, og datoen på pakken reflekterer den holdbarheten. Når det kommer til kjøttprodukter, og spesielt bacon som har så lang holdbarhetstid i utgangspunktet, så ville jeg ikke spist det etter siste forbruksdato er gått ut. Og spesielt ikke om lukta er litt rar.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå