Gå til innhold

urinveisinfeksjon?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Var hos legen og leverte urinprøve i dag (uten time og slik), etter 1 time fikk jeg svar om at urinprøve visst blod, leukocytter og protein. Og at legen ville ta kontakt om den trengte dyrkning.

Mitt spørsmål:

Det gjør vondt neste hele tiden, og spesielt i forbindelse med urinlating som skjer nesten hele tiden. Har nå tatt en ibux og håper dette skal lette på smertene...

Noen som har opplevd det samme? fikk dere behandling? Vurderer å ringe tilbake for å dobbeltsjekke at legen skal titte på den, og om jeg trenger behandling...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg fikk påvist urinveisinfeksjon fikk jeg resept på øyeblikket. Synes du bør kontakte legen igjen, ettersom du har smerter ved vannlating. Det skal ikke være sånn!

Skrevet

Fikk du ikke resept på medisin?

Dette høres nå ut som en klassisk urinveisinfeksjon! Jeg har hatt mange....har vært så ille at jeg har vært på legevakt, og jeg har alltid fått resept på selexid.

Hvis du går lenge uten behandling, kan det forverre seg, og gå opp i systemet, så du kan ende opp med en nyrebekkenbetennelse (noe som er sykt vondt, hadde det nå i vinter)

Det du kan gjøre selv for å hjelpe litt på er å drikke masse væske for å skylle igjennom. Helst sur væske, da bakteriene ikke trives i surt miljø. Har du mulighet til å få kjøpt deg tranebærjuice er det supert, likedan tranebærkapsler.

Jeg ville ringt opp igjen legen har jeg vært deg, evt kontaktet legevakt.

God bedring!

AnonymBruker
Skrevet

Dette er jo et klassisk eksempel på UVI (urinveisinfeksjon). De aller fleste UVI tas med vanlig antibiotika. Så det er derfor vanlig gi en resept med en gang, og evnt dyrke.

Ring legen igjen i morgen og si at det gjør veldig vondt når du tisser (og evnt etterpå, alt ettersom hvor langt det har kommet).

Det kan bli nyrebekkenbetennelse av det og det er grusomt!

Jeg har endt på legevakten på UVI, hadde skikkelig vondt og vondt i magen hele tiden (nede ved blæra).

AnonymBruker
Skrevet

fikk resept når jeg forklarte at jeg brukte ibux for å lette på smertene... Så håper nå på snarlig bedring...

Skrevet

Jeg pleier å ha så mye blod i urinen at jeg tisser blod! Det er helt sykt vondt! Jeg syns det er rart at du ike fikk resept. Mine tips (pleier å følge disse hvis det tar litt tid før jeg får medisin)

- Spis tranebær (enten kapsler eller juice du kjøper i butikken). Det virker utrolig raskt!

- Jeg pleier å drikke masse vann. Type 1-1 1/2 liter om gangen. Det ender jo opp med at man tisser veldig mye, og da tisser du liksom ut bakteriene :)

Lykke til! Disse tipsene harhjulpet meg veldig i fæle tider;) Hold deg også varm! Pakk deg inn i dyna di, da døyver du smertene..

Skrevet

Jeg pleier å ha så mye blod i urinen at jeg tisser blod! Det er helt sykt vondt! Jeg syns det er rart at du ike fikk resept. Mine tips (pleier å følge disse hvis det tar litt tid før jeg får medisin)

- Spis tranebær (enten kapsler eller juice du kjøper i butikken). Det virker utrolig raskt!

- Jeg pleier å drikke masse vann. Type 1-1 1/2 liter om gangen. Det ender jo opp med at man tisser veldig mye, og da tisser du liksom ut bakteriene :)

Lykke til! Disse tipsene harhjulpet meg veldig i fæle tider;) Hold deg også varm! Pakk deg inn i dyna di, da døyver du smertene..

Grøss.....sist jeg hadde UVI trodde jeg at jeg og hadde fått mensen...var helt rødt på papiret! Men det var "bare" urin med blod i.........

Jeg har lett for å få UVI (fort gjort å bli veldig plaget med det..), så jeg tar tranebærkapsler forebyggende hver dag, i tillegg til c-vitaminer. Og viktig å ikke fryse på beina. Pluss unngå å sitte med baken ned på kaldt underlag...steiner og svaberg f.eks.

Skrevet

Grøss.....sist jeg hadde UVI trodde jeg at jeg og hadde fått mensen...var helt rødt på papiret! Men det var "bare" urin med blod i.........

Jeg har lett for å få UVI (fort gjort å bli veldig plaget med det..), så jeg tar tranebærkapsler forebyggende hver dag, i tillegg til c-vitaminer. Og viktig å ikke fryse på beina. Pluss unngå å sitte med baken ned på kaldt underlag...steiner og svaberg f.eks.

Helt riktig det du sier! Jeg må også gjøre dette, fordi jeg får UVI veldig ofte. Heldigvis er mamma lege, så test-pinne, etterfulgt av resept er ikke langt unna. Det blir faktisk værre og værre for hver gang, og det sies jo at hvis man har fått det en gang, så får man det lettere igjen. Det ligger også i familien hvor hyppig det kommer. I familien min får vi det alle hele tiden.. FOrferdelig urettferdig! Jeg har venniner som aldri har hatt det...

Skrevet

Helt riktig det du sier! Jeg må også gjøre dette, fordi jeg får UVI veldig ofte. Heldigvis er mamma lege, så test-pinne, etterfulgt av resept er ikke langt unna. Det blir faktisk værre og værre for hver gang, og det sies jo at hvis man har fått det en gang, så får man det lettere igjen. Det ligger også i familien hvor hyppig det kommer. I familien min får vi det alle hele tiden.. FOrferdelig urettferdig! Jeg har venniner som aldri har hatt det...

Min mormor og meg er de eneste "heldige" vinnerene i vår familie... Jeg har alltid ei eske selexid liggende i skapet så det er bare å starte opp....(gift med en legemann, så vi har testpinner og..).

Sist gang hadde jeg null symptomer, våknet opp midt på natta med sterke smerter over nyrene, tisset blod, kastet opp og høy feber. Rett på legevakt og det ble diagnosert nyrebekkenbetennelse...fra null til hundre på noen timer..... Skikkelig dritt når du først har fått det...

Det vondeste er denne innmari tissetrengfølelsen...kjennes ut som om blæra skal sprenges, men får bare ut to smertefulle dråper. Og idet en er ferdig å tørke seg så er det ned med buksa og på do igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...