Gå til innhold

Bremselengde og Stopplengde


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har lest i teoriboka ang bremselengde og stopplengde,- men for å være helt ærlig så ble jeg ikke særlig klokere av det! Hvordan skal man tenke for å finne ut stopplengde og bremselengde? Kom gjerne med ulike eksempler!

Setter meget stor pris på logiske forklaringer her.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden ingen svarer så vil jeg lette opp stemningen med å si at det finnes mange typer bremsespor, og ikke alle er verdt å regne trykk på :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen svarer så vil jeg lette opp stemningen med å si at det finnes mange typer bremsespor, og ikke alle er verdt å regne trykk på :lur:

Men det dukker allikevel opp spørsmål angående dette på selve teoriprøven da :S ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Siden ingen svarer så vil jeg lette opp stemningen med å si at det finnes mange typer bremsespor, og ikke alle er verdt å regne trykk på :lur:

Haha, jeg tror jeg vet hva slags bremsespor du sikter til :fnise: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden ingen svarer så vil jeg lette opp stemningen med å si at det finnes mange typer bremsespor, og ikke alle er verdt å regne trykk på :lur:

Frekke jævel. Se og dra til helvette og brenn deg. TS. Er f meg du som er et bremsespor her som ikke klarer å komme med én god forklaring på det det dreier seg om. Ikke rart det blir så mange togforsinkelser i uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stopplengden er vel den lengden det tar fra du ser et hinder til bilen har stoppet. Bremselengden er den distansen man bruker fra man begynner å bremse til man faktisk har stoppet.

I den virkelige verden så varierer dette fra bil til bil, og derfor er det vanskelig å si noe om hva som er vanlige bremselengder. Jeg mener å huske det sto noe i teoriboken om hva som er "vanlige" bremse-/stopplengder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg tror jeg vet hva slags bremsespor du sikter til :fnise: .

Du tok den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...