Gå til innhold

Er pants bukse eller underbukse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alltid trodd at pants var bukse, jeg. Er ikke underbukse panties?

Men så noen andre her si at pants er underbukse.

Hva stemmer? Er det noe forskjell på engelsk og amerikansk her? Vet at bukse kan være trouser på engelsk, men jeg kan sverge på at jeg hører pants for bukse i amerikanske filmer.

Ble noe usikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pants er bukse ja. Har selv bodd i USA så det brukes titt og stadig der. Noe annet om man sier jeans, da det er dongri. Pangstart er altså ikke dongri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Delphina

Pants er underbukser på de britiske øyer (har vokst opp med britisk engelsk), mens det er bukser ellers i det engelske språk.

pants (plural)

1. 1. (US, Canada, Australian, Irish, Liverpudlian, plurale tantum) An outer garment worn by men and women that covers the body from the waist downwards, covering each leg separately, usually as far as the ankles; trousers.
  2. 2. (England, Scottish, plurale tantum) An undergarment worn by men or women that covers the genitals and often the buttocks and the neighbouring parts of the body; underpants, knickers, panties, shorts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg bare på det de over sier ;) For øvrig bruker man som regel ordet "trousers" om bukser i England, hvis du skulle lure på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest birry93

Har alltid trodd at pants var bukse, jeg. Er ikke underbukse panties?

Men så noen andre her si at pants er underbukse.

Hva stemmer? Er det noe forskjell på engelsk og amerikansk her? Vet at bukse kan være trouser på engelsk, men jeg kan sverge på at jeg hører pants for bukse i amerikanske filmer.

Ble noe usikker her.

Kanskje de har blandet sammen. Pants er jo bukse, men panties er underbukse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...