Gå til innhold

Tror kroppen har gått over i sparemodus...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest made4u

Jeg skulle ta av noen kilo etter en depresjonsperiode med mye stillesitting og litt for mye fett og sukker. Har alltid hatt et sunt kosthold, har spist masse grønnsaker, fisk, kylling og fullkorn - men spiste alt for store porsjoner og tenkte for lite på kaloriinntaket mht kjeks og sjokolade. Jeg forholdte meg til å kun forsyne meg en gang og ikke spise til jeg ble mett. Bakte i ovnen uten fett fremfor å steke var en av tingene.Spiste masse grønnsaker - mest rå, kuttet ut snop med unntak av ca tre sjokoladebiter på lørdagen og begynte omsider å telle kalorier. Det viste seg at kaloriinntaket lå på 1000 - 1200 kalorier per dag. Det rare er at jeg hadde en enorm energi og sjelden var sulten - begynte magen å rumle utenom måltidene hev jeg bare i meg et eple eller en gulrot. Ikke var jeg noe spesielt overvektig da dette startet heller, men sikkert en ganske høy fettprosent. Om dette er så usunt, hvorfor fikk jeg da så mye energi? Klart vektnedgangen stoppet litt opp etter noen uker, men fortsatte nå som vanlig og vektnedgangen fortsatte. Nå har jeg økt inntaket til ca 1500 kcal og er vel egentlig ganske fornøyd.

Som jeg sa til en kamerat som den gang veide mer enn 150 kg, og som var overbevist om at han spiste sunn og slankende mat til frokost en dag han spiste havregryn med melk og sukker (hadde ikke all verdens sukker på). Jeg sa det rett ut, at tross det er havregryn og det fint kan være en del av et ok kosthold så kunne jeg gå og handle meg fem (5) Snickers-is, og spiste jeg de fem Snickers-is'ene, ja da ville det være jeg som spiste et mest slankende måltid av oss. Hadde jeg spist 9 kurver med jordbær (4,5 kilo jordbær det) så ville jeg med det også ha spist mindre enn hva han fikk i seg med havregrynene alene. Han hadde melk og sukker på i tillegg.

Så kan godt bli som du sier, at noen overspiser, og da trenger dem ikke nødvendigvis oppleve nedgang selv med mange sunne matvaner som er sunne i seg selv.

Nå kjenner jeg ikke trådstarters kosthold, så kan uttale meg lite om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg sa til en kamerat som den gang veide mer enn 150 kg, og som var overbevist om at han spiste sunn og slankende mat til frokost en dag han spiste havregryn med melk og sukker (hadde ikke all verdens sukker på). Jeg sa det rett ut, at tross det er havregryn og det fint kan være en del av et ok kosthold så kunne jeg gå og handle meg fem (5) Snickers-is, og spiste jeg de fem Snickers-is'ene, ja da ville det være jeg som spiste et mest slankende måltid av oss. Hadde jeg spist 9 kurver med jordbær (4,5 kilo jordbær det) så ville jeg med det også ha spist mindre enn hva han fikk i seg med havregrynene alene. Han hadde melk og sukker på i tillegg.

Så kan godt bli som du sier, at noen overspiser, og da trenger dem ikke nødvendigvis oppleve nedgang selv med mange sunne matvaner som er sunne i seg selv.

Nå kjenner jeg ikke trådstarters kosthold, så kan uttale meg lite om dette.

Jo ser den, men det jeg lurer på er om grunnen til at jeg følte meg energisk og opplagt på så få kalorier er at jeg hadde nok fett lagret til å holde meg gående? For jeg så på Discovery (tror jeg) om en ultrafeit mann på 200kg+ som ikke spiste på et år eller noe sånt, han levde kun på vann og vitaminer - et medisinsk fenomen vil jeg tro, men dog ikke helt usannsynlig om du har stort reservelager?

Edit: Det var jeg som var ab som du siterte, hadde med en feiltakelse trykket på anonym-knappen

Endret av edderkoppdame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...