Gå til innhold

Kjærlighetssorg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I går avsluttet forholdet mellom kjæresten min etter 5 år. Vi fant hverandre allerede i en alder av 16. Gjorde det slutt i går fordi vi måtte, men hadde jeg vist hvor vondt jeg har det nå hadde jeg ikke latt oss ta det steget. Jeg savner han sånn, savner lukten av han, smilet, måten han stryker meg på ryggen på, og legger hodet på fanget mitt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare det her, jeg savner han så utrolig og alt jeg vil er å komme tilbake til de trygge armene hans, selv om jeg vet at vi kommer til å gå tilbake der vi var.

Jeg knakk totalt sammen på skolen i dag, studerer i Oslo og måtte også derfor sitte på toget å holde igjen før jeg knakk sammen ved inngangsdøren. For 3 uker siden gikk vi også igjennom en abort hvor han støttet meg fullt ut, og det har skjedd så mye på så kort tid. Han har kjøpt seg leilighet og var klar for å dele livet sitt med meg, før vi begynte å se at vi ga hverandre ingenting, men jeg så ikke hva jeg hadde før jeg mistet det.

Jeg skulle ønske jeg fortalte han hvor mye jeg elsket han hver dag, hvor mye han betydde for meg. Jeg angrer på at vi ikke brukte mer tid på å sette pris på hverandre, jeg angrer på at jeg lot det her skje.

Kjærlighetskortet hans og bildene av oss ligger strødd på rommet, jeg klarer ikke kaste dem. Parfymen hans står på nattbordet mitt, og kjenner lukten av han. Jeg angrer så fælt, Jeg elsker deg gullet mitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler så inderlig med deg <3

Vet det ikke hjelper det spøtt, men det blir bedre med tiden :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk :´) Ja innerst inne vet jeg det. Bare føles håpløst akkurat nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler også med deg! :klemmer:

Kjærlighetssorg kan være så tungt :tristbla: Men som oftest går det bra til slutt vet du :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er hån mot de som sørger over døde mennesker, å begynne å lage tråder om å være lei seg fordi kjæresten slo opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hån mot de som sørger over døde mennesker, å begynne å lage tråder om å være lei seg fordi kjæresten slo opp.

Noen ganger kan kjærlighetssorg medføre større smerte enn det å miste noen. Du burde ikke være så kjapp med å "bestemme" hva man skal få lov til å sørge over.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke prate med ham om det, hvis du angrer og vet at du ville ha gjort ting annerledes. Kanskje han også har innsett en ting eller 2 og bare savner deg og vil tilbake?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelvesteTerese

Kjærlighetsorg er en grusom følelse, så tenk deg om før du skriver noe slikt. Det trenger ikke bare skyldes død, for at noen sørger. Har vært gjennom det samme selv, for et par måneder siden, da det ble slutt etter 4 år. En går gjennom et sant helvete.

En god klem til deg :klemmer: Alt blir bedre med tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

8 år tok det meg før jeg kunne gå videre uten og tenke på eksen i det hele tatt... Gikk ned 10 kg på en måned og måtte flytte vekk ett år, var en grusom følelse- hadde tanker om at livet ikke var verd å leve..

Kjærlighetsorg må taes på alvor som annen sorg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hei TS, jeg vet så ufattelig godt hvordan du har det.

For tre uker siden gjorde jeg og kjæresten/samboer gjennom 4 år det slutt. Vi var enig om det begge to, og jeg forsto det sånn at det var dere og?

De første to ukene var helt jævlige. jeg angret noe helt forferdelig, selv om jeg hadde gått rundt og tenkt på brudd i mange måneder. Jeg begynte å gråte hvor som helst.. jobb, på bussen, i butikken.. spesielt når jeg kom hjem til tom leilighet knakk jeg helt sammen.

En veldig god venninne sa til meg: Gi det to uker, så snakker du med han. De to ukene er alltid ille. Og hun hadde helt rett! Når det hadde nærmet seg to uker kom gråteanfallene sjeldnere, og plutselig ble jeg obs på at jeg hadde ikke grått på et par dager.

Nå tre uker etterpå er jeg faktisk ganske lettet. Jeg begynner å se klarere.

Jeg er fortsatt veldig lei meg for at vi ikke fikk det til å fungere, men jeg ser nå at det var det beste at vi valgte å avslutte det. Jeg greier å se litt framover.

Så mitt tips til deg er å vente to uker før du snakker med kjæresten din.

Det to ukene går egentlig bare ut på å overleve. Sove, prøve å spise, jobbe, sove. Dagene går vanvittig sakte, men prøv å få de til å gå. Det gjør ingenting om du gråter mye. Prøv å hold deg i aktivitet. For meg gikk tiden fortere av å trene veeldig mye de dagene. Få med deg en venninne på lange gåturer.

Du kommer gjennom dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke! Det er lov å sørge over tapt kjærlighet, akkurat som det er lov å sørge over mennesker (og dyr!) som går bort.

Jeg syns det er viktig å huske at den enes sorg ikke blir mindre fordi om noen andre har opplevd noe verre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS.

meg og kjæresten gjorde det også slutt i natt....minner meg kanskje litt om deres situasjon.. jeg har det så vondt... fire år har vi vært sammen...men tiden gikk og ting utviklet seg... har ikke vært det samme... jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg.. Har bare lyst å forsvinne......

hjertet mitt rives i stykker... tankene på alt vi har opplevd...tanken på alt han er...........

Sender deg mange klemmer <3

:tristbla:

hilsen student i Oslo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...