Gå til innhold

Hva er egentlig kjøtt?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøtt i ordets snevreste forstand er skjelettmuskulaturen fra et dyr. I en videre betydning betyr det alt spiselig vev fra et dyr, dyrevev som er behandlet for å gjøres spiselig, og alle produkter som inneholder slikt vev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muskler har vi også og dere har vel hørt om menneskekjøtt... f.eks. spiste de det under flyulykka i Andesfjella for noen tiår sia.

Kjøtt er også protein, bygget opp av protein-fiber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjøtt er lik

Ja.. eller mammaen til noen. :grine:

Jeg skulle gjerne blitt vegetarianer/veganer, men gamle vaner er vonde å vende. All ære til deg, Catwoman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Jeg skulle gjerne blitt vegetarianer/veganer, men gamle vaner er vonde å vende. All ære til deg, Catwoman.

Takk for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøtt er lik

Jepp, det ville være fryktelig vondt for sauen om vi skulle begynne å tygge på den mens den levde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På planeten vår er det noe som heter økologi. Det er en fin ting.

Hvis vi ikke skyter x antall elg i året her i landet, hvordan går det da med elgene? Sulter ihjel! Sakte men sikkert. Og når vi allikevel skyter dem, hvorfor ikke også spise dem?

Helt siden tidenes morgen har mennesker holdt husdyr, og slaktet de som er for svake til å klare vinteren, eller de som blir for mange til at de klarer å fore dem. Det er da ganske humant vel. Det er liksom nå i moderne tid at enkelte har fått for seg at dyra ikke skal spises. Aner jeg litt Disney-filosofi her? Jeg undres også om ikke de fleste vegetarianere/veganer er jenter/kvinner...

Sel og hval - må beskattes skal de ha det bra.

Skjevhetene skyldes nok at menneskene ferdes på planeten her og lager store fotavtrykk, men sånn er det nå engang blitt, og da må vi ta konsekvensene av det.

Hvordan er det med dere veganere/vegetarianere? Hva har dere på bena? Aldri skinn?? Aldri sauskinn verken i klær eller på stolen foran peisen? Aldri skinn i vesker, sko, hansker eller sofa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jepp, det ville være fryktelig vondt for sauen om vi skulle begynne å tygge på den mens den levde.

Good one, Nilma :hoppe:

Så enig med Mysan og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
kjøtt er lik

Jepp. Har vært veggis siden jeg var åtte år gammel til mammas store fortvilelse. Da jeg var liten kom jeg med uttalelser som "æsj, det lukter død dyr" da mamsen laget middag. Stakkar. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...