Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle dere søte mennesker!

Jeg er en kaffeelsker og har fått sansen for Te, spesielt Chai Latte. Jeg har steamer og kaffe maskin hjemme og kan lage de vanligste kaffedrikkene, men jeg lurer på hvor kan man kjøpe Chai sirup? Jeg vet at Monin og Barista har dette, men jeg lurer på kan man kjøpe noen av disse i matbutikken? Og i såfall hvilke?

Ha en fin uke! :goodbye:

:kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med Chai sirup? Chai Latte lages jo av chai te, melk, honning og evt ingefær.. Eller misforstår jeg, og du har tenkt å lage kaffe med chaismak?

• Liker 1
Skrevet

Hva mener du med Chai sirup? Chai Latte lages jo av chai te, melk, honning og evt ingefær.. Eller misforstår jeg, og du har tenkt å lage kaffe med chaismak?

Chai latte som du kjøper på ulike kaffebutikker og cafeer som waynes, kaffebrenneriet osv, får du ofte spørsmål om du vil ha med sirup, chai sirup, chai sirupen gir en sterkere og søtere smak. Det er riktig at det er mulig å bruke honning. Chai er jo svart te med ingefær.

Jeg skal ikke lage noe kaffe med chai smak, men jeg fortalte at jeg pleiere å bruke steamer som er på kaffemaskinen min hjemme og jeg har brukt chai teposer men jeg vil ha med mer smak så lurer på hvor jeg får kjøpt chai sirup som man kan ha i :)

Skrevet

Sjekk denne siden: http://www.barista.no/component/option,com_frontpage/Itemid,1/lang,no/

Har ikke prøvd noe herfra selv, men det ser ganske fristende ut ;)

Ja, barista har veldige gode siruper, men man må bestille fra nettet, noe jeg helst vil slippe. Jeg vil helst få kjøpt det i en butikk. Men jeg vet at de selger sjokolade, vaniljesirup og hasselnøttsirup som er fra barista har på Coop og Ultra, men desverre ikke chai :(

Men tusen takk for svar! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...