Gå til innhold

"Menssmerter", men ikke mensen..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er vi fler som har det? I det siste nå har jeg av og til fått skikkelige kramper i underlivet, som forøvrig er ti ganger verre enn vanlige menssmerter så det er rimelig ille. Det varer i omtrent 20 minutter hver gang, så det er liten tvil om at det er kramper det er snakk om. Hvis noen flere kjenner seg igjen tar jeg gjerne i mot tips for dette er jo uutholdelig i lengden.

PS: Kan legge til at jeg har vært hos lege og gynekolog og at fysiologisk er alt bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk alltid sånne da jeg var yngre, midt mellom to mensperioder. Jeg var altså en av dem som reagerte sterkt på eggløsning. Jeg hadde vondt, og kasta opp HVERT KVARTER i 6-10 timer, før det roa seg til hver time, så annahver.. Forferdelig slitsomt når man tross alt har EL hver måned! Meeen så vokste jeg opp.. Og nå har jeg det ikke mer. (Dette mest fordi jeg har nå PCOS, og har EL ytterst sjeldent.)

Gjest Pantherinae
Skrevet

Dette opplever jeg en sjelden gang også. :forvirret:

Ikke ofte, maks en gang i måneden, men kan plutselig komme flere dager etter hverandre. Har sjeket med lege, gyn, sett på hva jeg har spist den dagen, men finner ingenting som gir noen indikasjon på hva det skal være.

Får ekstremt vondt, blir svimmel og uvel, kaldsvetter. Varer i ca en halvtime så går det over, så er helt borte iløpet av en times tid. Er dette noe av det samme som du har TS? Isåfall er jeg og interessert i å finne ut hva det kan være...!

AnonymBruker
Skrevet

JA, det er akkurat sånn jeg har! Og det kunne vært i forbindelse med eggløsning, men det dukker opp i hytt og gevær så det er ikke det. Jeg har det oftest om natten/morgenen og det føles som om det presser og brenner i underlivet, samtidig som det føles som om jeg må på do. Og jeg også er kald og varm om hverandre, og en sjelden gang kaster jeg opp av smertene..

Gjest Pantherinae
Skrevet

Ja, det er sånn jeg har det og! Kommer nesten alltid på natten eller morgenen, har hendt jeg har våknet av smertene.

AnonymBruker
Skrevet

Misforstå meg rett, men jeg er veldig glad for at vi er fler om å ha det sånn! Jeg har vært gjennom SÅ mye prøver og det virker som om leger ikke tror på at det er så ille som jeg faktisk sier, men jeg har flere ganger tenkt at hvis jeg hadde hatt det sånn hver natt hadde ikke livet vært verdt å leve. Det er så smertefullt!

Gjest Pantherinae
Skrevet

nei, det er grunnen til at jeg ikke har sett poenget i å ta det videre, det skjer såpass sjelden. Har jo tatt blodprøver, og jeg er frisk som en fisk, så er jo sannsynligvis ikke noe alvorlig. Men guffent når det står på, det er det virkelig. Sprøtt at vi er så mange som har opplevd det samme akkurat her, har prøvd å forklare det til mange, men ingen har opplevd det samme før. Selv ikke legen min hadde hørt om det!

AnonymBruker
Skrevet

Det skjer sjelden ja, en gang i måneden omtrent her også.. Når det står på verst klarer jeg ikke å ligge stille heller, og raver rundt for å få tiden til å gå. Den første gangen jeg hadde det trodde samboeren min at jeg skulle dø og kjørte meg til legevakten, hvor de mente at jeg sikkert hadde spist noe jeg ikke tålte og bare sendte meg hjem igjen :/ Frustrerende.. Skulle jo tro at leger syns mystiske sykdommer er interessant og vil til bunns i det?

Gjest Pantherinae
Skrevet

Det var det min lege trodde og, men har fulgt nøye med på hva jeg har hatt i meg de dagene det har skjedd, og finner ingen linker i det hele tatt. Er store forsjeller, en dag spiste jeg bare pannekaker, mens andre dager har jeg spist f.eks. wok, minimalt med karbo og overhodet ikke melk eller egg. Kan fint spise akkurat det samme dagen etter et "anfall", uten at det skjer igjen, så jeg har i grunn utelukket kosten. Har også bodd 3 forskjellige steder mens det har skjedd, og kan ikke sette det i sammenheng med stress heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...