Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Æsj nå er det ikke lenge til russen kommer. Er vel neste månde en gang, Kan ikke si jeg gleder meg. Jeg gruer meg til å bli nedsprutet av vann, egg osv. Det er ikke bare vann de har i geværene heller. Noen vet jeg har jo tiss, eddik og andre ekkle ting. Føler jeg må passe på sikkelig når jeg er ute. Spesielt i sentrum. Det kryr av russ. Det er ikke noe gøy å få egg kastet etter seg og bli sprutet på. Nå høres jeg kanskje sær ut, men jeg liker det ikke. Sikkert noen som liker det men jeg er ikke en av de.

Synes mange av russene går for langt. Man kaster ikke vannballonger på en gammel dame i rullestol! :nei: Det så jeg noen russegutter gjorde for 2 år siden. Jeg ble helt sjokkert. Stakkars dame. Jeg har også fått vannballonger kastet etter meg, blitt spurtet på med vanngevær osv. Ikke noe gøy!! :angry: En venninne av meg fikk en bøtte med vann helt over seg. Dette synes russen var veldig morsomt, men det er ikke noe særlig å gå rundt i byen med bløt hår osv.

Jeg har hatt en fæl opplevelse med at russen kidnappet meg og heiv meg inn i russebilen. De kjørte avgårde og kastet meg uti et vann. De kjørte meg tilbake men det var IKKE morsomt. Hadde mobilen i lommen men heldigvis så overlevde den. Utrolig nok.

Jeg har fått det for meg at russen kan dynke oss som ikke er russ mens vi kan ikke dynke de? Mener jeg har hørt at reglen er sånn.

Flere som gruer seg til russen kommer?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei kan ikke si jeg er spesielt plaget.

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg ender vel opp på svartelista. Kidnapping eller å bli kastet ut på sjøen? Kanskje begge deler?

Latterlig. Er så mange folk som blir komplette idioter bare de tar på seg en russedress.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gleder meg IKKE! Hater russen og kommer alltid til å gjøre det.

• Liker 4
Gjest gurimalla
Skrevet

Hvor i all verden er det du bor? Jeg har aldri opplevd i nærheten av slik oppførsel.

• Liker 7
Gjest Linda sofie
Skrevet

Nei kan ikke si jeg er spesielt plaget.

Så du synes det er greit å bli dynket med vann og få egg kastet etter deg da?

Jeg er litt små nervøs når jeg ser russen. Man vet jo aldri hva de kan finne på. Har heldigvis aldri opplevd å bli kidnappet eller noe sånt. Men det kan godt skje. Noe russ tar bare noen helt tilfeldige og kaster inn i bilen. Bare for gøy. En venninne av meg ble kidnappet av russen og en gang fikk jeg den store vannspruten midt i øyet, så sminken rant som bare det. Not funny.

• Liker 1
Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

De kan bare prøve seg på meg, jævla drittunger. Man er ikke legitimert til å bryte alle grenser selv om man har på seg russebukse.

(og før noen kaller meg grinete - jeg har selv vært russ, men hadde det gøy uten å kaste hundebæsj på tilfeldige forbipasserende og andre stunts...)

• Liker 6
Skrevet

Hvor i all verden er det du bor? Jeg har aldri opplevd i nærheten av slik oppførsel.

Bor på østlandet nå

AnonymBruker
Skrevet

Nå skal jeg ikke forsvare russens idiotiske påfunn på noen som helst måte, spesielt de som lar det gå utover "sivile" - dvs folk utenfor skolene.

MEN, da jeg gikk på vgs ble vi torturert i russetiden de første to årene, og det tredje året var vi kongen på haugen og plaget vettet av de andre. Slik var det før vi gikk der, og slik var det etter vi gikk der. Så lenge man holder det innenfor visse rammer, så er det igrunn bare uskyldig morro! Vanngevær, eggkasting, og div. andre festligheter er da bare morsomt? Gå hjem å vask det av deg, så er du ferdig med det. Jeg ble plaget til de grader av russen, og jeg plaget andre da jeg selv ble russ. Ingen av oss fikk varige men av det! Og gjett om vi ler av slikt i ettertid.

Skrevet

Folk får bli ferdige med eksamener og bestå dem, før de får utlevert russeutstyr i det hele tatt. Deretter får de oppføre seg som folk. Jeg liker ikke fenomenet i sin nåværende form. :nei:

• Liker 6
Skrevet (endret)

Her i trøndelag har vi aldri vært plaget i så stor grad av russen. Greit nok at det alltid er noen i et hvert kull som ødelegger litt for andre, men det blir fort "slått ned" på her. Når jeg var russ hadde vi det gøy og festet uten at det var på bekostning av andre. Og vi respekterte gjeldende regler og normer!

Kommer nok an på hvor i landet man bor. Sør-russen er nok verre enn resten av landet, tror jeg..

Edit: Skal også sies at vi hadde det gøy UTEN vanngevær og kidnappinger.. Der jeg er fra er det mer unntaket som bekrefter regelen, det å kidnappe og å sprute ned uskyldige. Vi hadde kun et par slike "terrordager", men også da var det noenlunde uskyldig.

Endret av Bellamy
  • Liker 3
Skrevet

Ja, gruer meg litt. I fjor merket jeg heldigvis ikke mye til dem, håper jeg slipper lett unna i år også!

• Liker 1
Gjest Jente1990:)
Skrevet

Jeg synes det er greit å sprute litt vann på folk, så lenge det ikke blir for mye selvsagt. Men er jo ikke noe gøy å få en hel bøtte med vann helt over seg da eller få egg kastet etter seg, Har kun en gang fått egg kastet etter meg og det ene egget traff meg på ryggen, :kjefte: Yuuuk. Å kaste vannballonger og slik på gammle damer er litt drøyt da. Grensa må gå en plass her.

Noen russ klarer å oppføre seg greit mens andre er helt umulige.

Skrevet

Nå skal jeg ikke forsvare russens idiotiske påfunn på noen som helst måte, spesielt de som lar det gå utover "sivile" - dvs folk utenfor skolene.

MEN, da jeg gikk på vgs ble vi torturert i russetiden de første to årene, og det tredje året var vi kongen på haugen og plaget vettet av de andre. Slik var det før vi gikk der, og slik var det etter vi gikk der. Så lenge man holder det innenfor visse rammer, så er det igrunn bare uskyldig morro! Vanngevær, eggkasting, og div. andre festligheter er da bare morsomt? Gå hjem å vask det av deg, så er du ferdig med det. Jeg ble plaget til de grader av russen, og jeg plaget andre da jeg selv ble russ. Ingen av oss fikk varige men av det! Og gjett om vi ler av slikt i ettertid.

Vanngevær er en ting, men eggkasting er nei! :nei: For et grusomt sløseri av mat, mens halve verdensbefolkningen sulter! Stygt er det!

Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Det er to uker i året. Å bli våt er virkelig ikke noe å syte over. Her jeg bor kjører russen de som er yngre enn seg opp i fjellet tar sko og mobil vekk fra dem og lar de komme seg hjem på egenhånd. Vedder på at de heller ville hatt en bøtte vann over seg.

• Liker 2
Gjest Linda sofie
Skrevet

Det er to uker i året. Å bli våt er virkelig ikke noe å syte over. Her jeg bor kjører russen de som er yngre enn seg opp i fjellet tar sko og mobil vekk fra dem og lar de komme seg hjem på egenhånd. Vedder på at de heller ville hatt en bøtte vann over seg.

Det er en månde.

• Liker 1
Gjest Linda sofie
Skrevet

Her i trøndelag har vi aldri vært plaget i så stor grad av russen. Greit nok at det alltid er noen i et hvert kull som ødelegger litt for andre, men det blir fort "slått ned" på her. Når jeg var russ hadde vi det gøy og festet uten at det var på bekostning av andre. Og vi respekterte gjeldende regler og normer!

Kommer nok an på hvor i landet man bor. Sør-russen er nok verre enn resten av landet, tror jeg..

Edit: Skal også sies at vi hadde det gøy UTEN vanngevær og kidnappinger.. Der jeg er fra er det mer unntaket som bekrefter regelen, det å kidnappe og å sprute ned uskyldige. Vi hadde kun et par slike "terrordager", men også da var det noenlunde uskyldig.

Jeg bor på sørlandet og russen er ikke snille her. Her er det helt vanlig at man dynket med vann og blir kidnappet. Jeg har som sagt aldri blitt kidnappet, men man vet jo aldri. Det er ikke gøy å få en bøtte med vann over seg, så jeg synes det er grunn til å syte.

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Ikke her, her har de lov til å herje i to uker. Fra dåpen i slutten av April til 18 mai... ok litt over to uker, to og en halv ca.

Skrevet

Her jeg bor plager ikke russen voksne mennesker, så jeg er ikke bekymret. De eneste som får gjennomgå er det som fremdeles går på skolen. (Barneskole, ungdomsskole og VGS) Når man er ferdig der har man ikke lenger noe å "frykte".

• Liker 2
Gjest BabyBlue
Skrevet

Noe lignende her. Her blir førsteklassinger (vgs) ofte kidnappet, stappet i en bil/buss, og kjørt langt ut i hutti heita uten jakke, sko, mobil og busskort. Kjempegøy når været fremdeles er kaldt og man ofte må stoppe folk på gata for å låne mob og ringe etter noen. Heldigvis vet lærerne om det, så fravær er vår minste bekymring. Jeg gruer meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...