Gå til innhold

Halloween

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne skikken har blitt mer og mer synlig de siste to -tre årene. Synlig for meg at plutselig en dag på høsten er det et renn av unger som står på døren i mer eller mindre flotte og fantasifulle drakter og ber om godteri. Da har jeg raidet godteskuffen og fruktskålen for noe annet enn tyggis og lakrispastillr - lite å finne...

I år kom jeg på hvilken dag det var, lastet opp godtekrukken med kindersjokolader og smurfedrops - og joda, ett eneste pling på døren. Jeg har smurfedrops, fruktkarameller og kindersjokolader til et helt barneselskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meg også! Masse karameller som jeg nå prøver å holde meg unna...

Skrevet

:o Ojsann. Du bodde nærmere enn jeg trodde.

*feiger ut*

:ler:

Skrevet
:o   Ojsann. Du bodde nærmere enn jeg trodde.  

*feiger ut*  

:ler:

:hoho::hoho::hoho:

Skrevet

Obs...

Jeg har ikke en eneste pastill engang... kanskje en ferdigtygget tyggis i papirkurven holder?

I fjor bunkret jeg, men det kom ikke noen. Så klinet med bruspulver gikk i søpla da jeg flyttet. Burde kanskje spart det... men hvem husket at det var en ny "tradisjon" som banker på hvert år... :o

Skrevet

Hadde glemt hele greia jeg.. Så det jeg delte ut var Repsils.. Ha ha.. Ikke veldig populært, men bedre enn ingenting! :D

Skrevet

Hos oss var det et rush av unger på døra. Ingen av oss hadde tenk på kjøpe inn noe godter.

Mange skuffa unger som gikk videre...

Forøvrig er jeg ennå ikke helt fortrolig med denne dagen. At unger går julebukk i jula er bare kos. Da har vi jo huset fult av godt.

Skrevet

Hos meg får ingen, da jeg ikke feirer Haloween. Men kommer de som julebukk om noen måneder skal de få masse!

Skrevet

Hos meg ringte INGEN på døra...(ikke at jeg hadde noe heller...) MEN FAENS DRITTONGER peppra vinduene mine med egg...

:frustrert::frustrert::kjempesinna::sinna::frustrert:

Skrevet
Hos meg ringte INGEN på døra...(ikke at jeg hadde noe heller...) MEN FAENS DRITTONGER peppra vinduene mine med egg...

:frustrert::frustrert::kjempesinna::sinna::frustrert:

Da hadde jeg løpt ut og tatt dem med til foreldrene sine sporenstreks!!

Skrevet

Jeg løp ut...Jeg var streng jeg var stygg og jeg hadde puls på ca 189...

Fyttirakker...huff..jaja...de forsvant nå i allefall..

Jeg bor oppe på en butikk og butikken er likosm "hangcorner" for ungdommene i bydelen...grrrrrr..så strengt tatt så hadde jeg sikkert ikke "Lov" til å jage dem..men fa#¤& :kjempesinna:

Skrevet

Der jeg var hadde de tenkt å pælme egg på huset.

Men Kira løp ut og pælmet egg på ungene, hun. :sjarmor:

Gjest Hilde K S
Skrevet

Som jeg skulle gjort det selv !

Skrevet

Genialt! :ler: Nå var det ingen som kastet egg på huset mitt da, men jeg skal sikre at jeg har noen egg neste år, in case. :Hehe:

Jennifer

Skrevet

Mamma og pappa fikk besøk av barn på Halloween ifjor, og ga dem gotteri. Etterpå kastet ungene egg og tomater på trappa og døra til mamma og pappa :roll: Så i år gadd de ikke gi barna noe... Vi fikk besøk torsdag kveld vi av noen søte utkledde småbarn, ga dem litt. Men for meg personlig betyr ikke Halloween noenting, er ikke en tradisjon jeg har vokst opp med.

Skrevet

Hele greia er en uting synes jeg. Halloween er bare for butikkene som skal gjøre penger på det. Nei, jeg slår et slag for julebukk gåingen. Det er en koselig tradisjon, og man slipper hærverk på hus og eiendeler. Her har de gått på dørene hele uka, og naboen fikk barnevogna si ramponert. Hadde alle anmeldt alt som ble gjort, og foreldrene måtte stå til ansvar, så hadde det blitt en slutt på dette tullet! :kjempesinna:

Skrevet

Genialt! :ler: Nå var det ingen som kastet egg på huset mitt da, men jeg skal sikre at jeg har noen egg neste år, in case. :Hehe:

Jennifer

Gå Kira! :kul:

Skrevet

Jeg kjøpte en pose med sånne Dumle-kjærlighet-på-pinne-greier.

Sambo maste om dem hele ettermiddagen.

Han skulle få dem hvis det ikke kom noen unger.

Og da det ringte på døra så ble han helt panisk og nektet å lukke opp :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...