Gelica Skrevet 28. mars 2011 #1 Skrevet 28. mars 2011 Jeg har nylig kjøpt meg en elektrisk dampkoker fra Philips. Det lå ved noen få oppskrifter, men på langt nær nok..... Noen som har eller hvet hvor jeg kan få tak i oppskrifter til dampkoker?
pulverheksa Skrevet 28. mars 2011 #2 Skrevet 28. mars 2011 Prøv å søke på dim zum, det er kinesiske småretter som er dampet eller fritert. Det er et hav av variasjoner om mange kan lett fornorskes og med litt erfaring lager du lett dine egne varianter. Det meste av fisk og grønnsaker er lett å dampe. Her er en oppskrift som jeg bruker å lage ganske ofte. Asiatisk inspirert dampet fisk. til to personer 2 blader kinkål 200 g laks eller annen fisk litt strimlet fersk ingefær 1 båt hvitløk delt i skiver 1 chili i ringer uten frø 1 ss soyasaus noen dråper sesamolje saften av 1 lime Legg kinkål bladene på en tallerken og legg en fiskebit(100g) på hvert blad. Bland ingefær hvitløk, chili soya, sesamolje og limesaft og fordel over fisken. Dett det i dampkokeren og damp i 10-15 minutter til fisken er ferdig. Som tilbehør passer det godt med dampet grønnkål eller spinat.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå