Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er ikke et innlegg som er ment for å sverte unge mødre.

Det er påfallende at mange av disse mammabloggerne på blogg.no foretrekker dobbeltnavn av typen Christina Madelaine og Jeanette Chloee.

Hva i all verden er det disse jentene tenker med?

Alle foreldre har selvfølgelig rett til å gi sitt barn et navn de syns er pent og passende, men det får være grenser. I dag kom jeg over en blogg hvor den kommende mammaen planlegger å kalle datteren sin for Leah Chanelle (med stum e da, så klart)

Innser hun og hennes like ikke at disse navnene nærmest skriker.. chihuahua? Evnt. nakenmodell/paradise hotel-deltager to be?

Er det noen som skjønner hvordan disse jentene tenker?

Endret av MarteM
  • Liker 25
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tenkt det samme. Jeg har generelt ikke sansen for sukkersøte navn, og assosierer dem oftere med små hunder enn mennesker.

• Liker 1
Gjest Lykkeliky
Skrevet

Skjønner ikke hva de tenker på!! Disse navnene LYSER white trash lang vei :fnise:

Fra en annen tråd her inne:

Mats Emilian

Marcus Nathaniel

Melena (latinsk for blodig avføring :fnise: )

Thea Isabelle

Mie Savannah

Selena

Leander Oleander Koriander Wallander :fnise:

Hva er galt med BARE Mats eller bare Markus? Man må liksom slenge på disse fjåsete navna?! Man får sånn "dette MÅ være ungen til en ung, trygda mor" liksom... Fælt å stemple ungen slik, men de navna ER stigmatiserende så det holder!

• Liker 19
Skrevet

Skjønner ikke hva de tenker på!! Disse navnene LYSER white trash lang vei :fnise:

Hva er galt med BARE Mats eller bare Markus? Man må liksom slenge på disse fjåsete navna?! Man får sånn "dette MÅ være ungen til en ung, trygda mor" liksom... Fælt å stemple ungen slik, men de navna ER stigmatiserende så det holder!

Ser du har skrevet opp en del av de navnene jeg liker godt. Jeg valgte mine navn for 7-8 år siden, hadde lyst på et spesielt navn til barnet mitt da, men de har dessverre blitt poppis de siste årene :kjefte:

Har alltid ønsket dobbeltnavn til barnet mitt, synes det er finest.

Synes det er mange fine dobbeltnavn utenom slike gammeldagse eller norrøne navn. Hvilke navn like dere da? Mulig vi som er "white trash" mødre synes deres navnevalg er horrible. Vi henger da ikke dere ut selv om?

• Liker 4
Skrevet

:skratte:

SERIØST!! Hahahaha jeg tror jeg dør! Leah Chanelle og Jeanette Chloee?! Om de ikke roper chihuahua (noe jeg også syns de gjør!!), så høres det ut som dekknavn for prostituerte! Dette er jo helt villt, jeg trodde jeg kjente folk som ga barna syke navn, men hallo..

• Liker 7
Gjest Heloise
Skrevet

Når disse barna vokser opp er det så mange som har slike navn, så da tror jeg neppe det vil være noe problem for de. Dessuten er ikke navnene -egentlig- så "grusomme", alt kommer an på øyet som ser og øret som hører.

• Liker 11
Skrevet (endret)

Er det mulig??? Navn og hvilke en synes er fine er da en personlig oppfatning.

Og ja, jeg vet at enkelte navn er oftere å se i enkelte sammenhenger.

Skulle gjerne likt å vite hva noen av dere over her heter i så fall. Så jeg ikke risikerer å få en unge som kan minne om deg. Makan!

Endret av HubroTuppa
Skrevet

Enig med TS. Stakkars unger. Tenker ikke disse menenskene på at barnet faktisk skal bære dette navnet helt til alderdommen? Synes jeg ser en 80 år gammel dame som heter Leah Chanelle, og i vuggestolen ved siden av henne sitter Timin Leander! :hoho:

• Liker 3
Skrevet

Foreldre velger navn som de synes er pene og/eller som minner dem om andre, venner eller slekt. At et barn har et spesielt navn er ikke noe problem, så lenge det ikke blir latterliggjort av andre.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Foreldre velger navn som de synes er pene og/eller som minner dem om andre, venner eller slekt. At et barn har et spesielt navn er ikke noe problem, så lenge det ikke blir latterliggjort av andre.

Tror du ikke det er et problem å hete Lucifer?

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor lage problem over hva andre kaller barna sine ? Det er vel opp til folk selv hva de vil at deres barn skal hete.

• Liker 3
Skrevet

Tror du ikke det er et problem å hete Lucifer?

At et barn har et spesielt navn er ikke noe problem, så lenge det ikke blir latterliggjort av andre. Hvis folk ikke får krampelatter og gir seg ende over av andres navnevalg, ville det iallfall vært et mye mindre problem.

• Liker 2
Skrevet (endret)

At et barn har et spesielt navn er ikke noe problem, så lenge det ikke blir latterliggjort av andre. Hvis folk ikke får krampelatter og gir seg ende over av andres navnevalg, ville det iallfall vært et mye mindre problem.

Navnet skjemmer ingen, heter det. Men likevel.. personlig har jeg "ikke latt meg sjekke opp" av menn med merkelige navn.

Endret av Envy
  • Liker 1
Skrevet

Ja, jeg er faktisk enig i at mange av disse navnene er stigmatiserende, og det i sin egen samtid. Hvordan ser vi på disse dobbeltnavnene om 20 år?

Skrevet

Navnet skjemmer ingen, heter det. Men likevel.. personlig har jeg "ikke latt meg sjekke opp" av menn med merkelige navn.

Litt sånn *kjemien stemmer kjempegodt, selv tvers over rommet, og "åjj, han var kjekk, og er potensielt mannen i mitt liv". Når han presenterer seg som Timian Leander, så snur du ryggen til og går?

• Liker 9
Skrevet

Ja, jeg er faktisk enig i at mange av disse navnene er stigmatiserende, og det i sin egen samtid. Hvordan ser vi på disse dobbeltnavnene om 20 år?

Om 20 år vil det være andre navn å henge seg opp i.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det minner meg om det man ser i USA der det er et distinkt skille mellom "svarte" og "hvite" navn.

Man ser Mo`Nisha, Latisha, Shanoya, Precious, Rohandra, Shahlondra etc etc

Navnene er helt spesifikke og det viser seg at de kan virke stigmatiserende senere i arbeidslivet.

Det har jobbet seg frem en helt spesiell gruppe/klasse her i Norge som (i mangel av bedre beskrivelse) gjerne bruker maleriske navn på ungene, opererer pupper, har hunden i håndveska og havner på Luksusfellen. Linni Meister er for meg selve bildet på disse.

• Liker 15
Gjest navn og ditt
Skrevet

Når disse barna vokser opp er det så mange som har slike navn, så da tror jeg neppe det vil være noe problem for de.

Enig, disse barna vil være lik i alder og når de blir tenåringer så vil ikke Leah Chanelle ha noe problem med at Timian Leander sjekker henne opp. Og da blir det også helt naturlig at de ender opp på gamlehjem med folk med lignende navn.

Hver tid sine navnetradisjoner.

• Liker 8
Skrevet

Dette er ikke et innlegg som er ment for å sverte unge mødre.

Nei da, vi skal bare sverte navnevalgene til disse unge mødrene.

• Liker 4
Skrevet

Leander Oleander Koriander Wallander :fnise:

Leander kan også brukes som etternavn, så da får vi:

Leander Oleander Koriander Wallander Leander :fnise:

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...