Gjest uAnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Hei! Jeg bare lurer på om det har noen konsekvenser å melde seg ut av statskirken?
Wombat Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Vel, kirken du sogner til får betalt en mindre per hode, ellers skal det ikke være noen konsekvenser du bryr deg om utover dette? Er dog usikker på om du kan være fadder? Noen prester er kanskje litt sære på dette?
Gjesten Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Den største "konsekvensen" er vel at du ikke kan være fadder. Du kan se her: http://www.sosialhumanistene.no/statskirken.php
Gjest uAnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har ingen lyst til å være fadder uansett, så akkurat det er ingen fare. Jeg tenkte mere på om jeg kan begraves på en kirkegård-det kan jeg ikke sant, siden de er kommunestyrt?
Gjest uAnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Takk for linken Gjesten, der stod jo det jeg lurte på
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har ingen lyst til å være fadder uansett, så akkurat det er ingen fare. Jeg tenkte mere på om jeg kan begraves på en kirkegård-det kan jeg ikke sant, siden de er kommunestyrt? I Norge er det ikke lov å bli begravet andre steder enn på kirkegårder.
Gjest dunebuggy Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Koster det penger å være borgerlig konfirmert, eller å bytte over på en måte fra statskirken. Men jeg er jo døpt da.
Kamikatze Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 I Norge er det ikke lov å bli begravet andre steder enn på kirkegårder. Jo, på gravplasser. Flere av dem er på kirkegårder, men det er ikke et krav.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå