Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skulle akkurat til å starte på søndagsmiddagen, en coc au vin. Emn, jeg har gått tom for vin! URK! Tenkte jeg bare skulle bruke kyllingkraft, men så tenkte jeg at jeg kunne spørre her for å høre om noen hadde noen tips ifht erstatning av vinen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det blir jo ikkje coc au vin utan vin, men det kan jo bli ei bra kyllinggryte dersom du bruker kraft i staden. Kanskje litt saft (til dømes solbærsirup) kan gjere susen?

AnonymBruker
Skrevet

Samme rett, dvs kylling, sopp, småløk, bacon/sideflesk etc lages i Frankrike i varianter med hhv eplesider og øl, i tilfelle du har enten det ene eller det andre i hus.

AnonymBruker
Skrevet

Har du vineddik av et eller annet slag kan det også være godt med en slump av det. :)

Skrevet

Det endte med at jeg dro til naboen å lånte ei flaske! :fnise:

Men, takk for gode innspill! Skal prøve noen av de gitt!

Eplesider og øl.....hørtes spennende ut.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget coq au cidre selv, og fått det servert hjemme hos folk i Frankrike - det er veldig godt, og kan anbefales! :)

Skrevet

Latterkrampe her nå...

Søkte på coq au cidre, kom på en fransk side og trykte "oversett denne siden"

Ja da......! :legrine:

AnonymBruker
Skrevet

Latterkrampe her nå...

Søkte på coq au cidre, kom på en fransk side og trykte "oversett denne siden"

Ja da......! :legrine:

Det funker vel neppe noe særlig, nei. :fnise: Igrunnen en trøst for oss som jobber med språk og oversettelse og sånn: Google kan heldigvis ikke erstatte oss sånn helt uten videre. :eeeh:

Hvis du googler "coq au cidre recipe" får du sikkert opp oppskrifter på engelsk, tipper jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...