Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen som har hatt cyster på eggstokkene her? Hva var sympomene? Grunnen til at jeg spør er at jeg over lengre tid har hatt litt vondt ved høyre eggstokk. Det kjennes ømt, omtrent som jeg skulle hatt en blåflekk der. Jeg kan også kjenne en kul når jeg står oppreist. Har vært hos lege med problemet for et par år siden uten at det ble gjort noe. Har gått på p-sprøyte etter dette og har vært symptomfri i den perioden. Nå har jeg hatt min første mens etter å ha slutta på sprøyta, og da er "vondten" der igjen. Jeg skjønner jo at jeg må til lege igjen, og denne gangen vil jeg kreve å bli sendt til UL. Noen som har erfaringer eller formeninger? Jeg kan jo nevne at jeg er 37 år og har født to barn viss det spiller en rolle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har hatt flere,men akkurat nå kan jeg ikke huske om jeg kunne kjenne dem igjennom magen.

Kjente smerter ja,vondt som fy og havnet på legevakta på grunn av en av dem da den sprakk.

En annen ble fjernet ved operasjon da eggstokken eller cysten (usikkert) snurret rundt og stoppet blodtilførsel. Tror jeg tynt sa at jeg heller føder barn enn å ha slike smerter,men var litt neddopet av morfin i øyeblikket. Dette var mens jeg ventet på operasjon.Men jeg husker jeg knelet og klarte nesten ikke gå pga smerter.Så det var utrolig smertefult

De fleste cyster vil forsvinne av seg selv.Noen lager bråk (gjør vondt) men enten sprekker eller forsvinner.Og så har du noen som mine,som må kirurgisk fjernes. OM jeg fikk med meg alt hva legen forklarte.

Om det er cyster du har ,har jeg ikke peiling på. Lykke til på GU

Endret av Kårky
Skrevet

Har hatt cyster på eggstokkene. Men de forsvant av seg selv. Kjente heller ikke noe ubehag eller noen kul.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...