Pjusk Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Er det noen her som har noen gode råd mot menssmerter? Annet enn smertestillende tabletter, da jeg allerede har tatt både naproxen og paracet.
Dallandra Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Lett fysisk aktivitet (gå deg en tur). Varme omslag. Varmt bad.
Lillemeg25 Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Jeg sliter også med menssmerter men jeg tar pillene FØR det eksploderer. Det hjelper. Tar jeg pillene mens jeg har smerter, så nytter det ikke. Når du kjenner du begynner å få litt vondt så fort deg med å ta pillene. Det hjelper for meg. Ellers pleier jeg å ligge med en varmeflaske eller varmepute. Det hjelper også litt.
Pjusk Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2011 Takk for råd! Har tatt en varm dusj nå, og det hjalp faktisk. Det med å ta pillene når smertene enda ikke er så sterke skal jeg huske til neste gang.
Gjest Pantherinae Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Signerer det å ta piller før smerten kommer som verst. Jeg kjenner det alltid begynner som en liten murring, og da tar jeg piller med en gang for å slippe. Har du prøvd p-piller? Det hjalp som et underverk på meg! Ellers så ar de på apoteket slike lange poser som er fylt med havre, legg i mikro ett minutt eller to, og legg over magen. Er helt herlige, og holder seg varme veldig lenge!
Pjusk Skrevet 27. mars 2011 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2011 Signerer det å ta piller før smerten kommer som verst. Jeg kjenner det alltid begynner som en liten murring, og da tar jeg piller med en gang for å slippe. Har du prøvd p-piller? Det hjalp som et underverk på meg! Ellers så ar de på apoteket slike lange poser som er fylt med havre, legg i mikro ett minutt eller to, og legg over magen. Er helt herlige, og holder seg varme veldig lenge! Ja, brukte p-piller tidligere, men går ikke på dem for øyeblikket siden vi er prøvere. Disse posene med havre må jeg sjekke ut
Gjest Pantherinae Skrevet 27. mars 2011 #7 Skrevet 27. mars 2011 Ja, brukte p-piller tidligere, men går ikke på dem for øyeblikket siden vi er prøvere. Disse posene med havre må jeg sjekke ut Ok, får håpe menssmertene dine roer seg etter en graviditet da. Lykke til! Posene er kjempefine, liker veldig godt formen på de, de er liksom litt lange (rundt 50 cm?), kanskje 15 cm brede, og passer akkurat å legge over hele magen, der hvor det gjør vondt. Bruker den gjerne over skuldrene ved nakkevondt, og over føttene når jeg fryser også. Synes flasker kan være litt kronglete. Spør du etter havrepute på apoteket, så vet de hva du mener. Ellers tror jeg det skal være mulig å lage selv, de koster vel et par tre hundre på apoteket. Se f.eks. her
elvital Skrevet 27. mars 2011 #8 Skrevet 27. mars 2011 sjokolade og ibux/naproxen! (og ta pillene før det eksploderer som sagt( +for all del ikke frys! spesielt ikke på føtter og rundt livet.
Rumleskaft Skrevet 27. mars 2011 #9 Skrevet 27. mars 2011 !!!!! Neida. Joda. Det hjelper det også altså! Hihi Men et punkt over ankelen på innsiden, 2 fingre over "knoken" som står ut der (jeg er superdårlig på å forklare!!!), press der! Eller få gjerne noen andre til å presse. Det er akupressur-punkt for livmoren. Det kan gjøre VELDIG vondt om du treffer rett, og det er det som er "meningen". Men det hjelper, tro meg! Er oftest lettere å få andre til å gjøre det, siden det ikke er så lett å torturere seg selv
elvital Skrevet 27. mars 2011 #10 Skrevet 27. mars 2011 !!!!! Neida. Joda. Det hjelper det også altså! Hihi Men et punkt over ankelen på innsiden, 2 fingre over "knoken" som står ut der (jeg er superdårlig på å forklare!!!), press der! Eller få gjerne noen andre til å presse. Det er akupressur-punkt for livmoren. Det kan gjøre VELDIG vondt om du treffer rett, og det er det som er "meningen". Men det hjelper, tro meg! Er oftest lettere å få andre til å gjøre det, siden det ikke er så lett å torturere seg selv =JODA! Det er ett punkt mellom tommelen og pekefingern også, som skal hjelpe å presse på. Jeg er blitt litt imun mot akkurat den for å være ærlig(etter x-antall merker etter negler klort fast i huden )
popnagle Skrevet 27. mars 2011 #11 Skrevet 27. mars 2011 Ligg på golvet med føtterne opp mot veggen, høres teit ut, men det helper faktisk.
Rainbow Skrevet 27. mars 2011 #12 Skrevet 27. mars 2011 Vet du ikke ville ha pilleråd, men hverken naproxen, ibux, fanalgin eller noe sånt hjalp meg. Derimot BREXIDOL!! Resept fra legen. Vidundermedisin! Det er restriksjoner på den, men så lenge man argumenterer med at det kun brukes 2-3 i mnd bør man få det. Funker kjempebra. Jeg kan ha så vondt at jeg er sengeliggende før jeg får i meg en pillle, og etter fem-ti min er det borte.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #13 Skrevet 28. mars 2011 Vet du ikke ville ha pilleråd, men hverken naproxen, ibux, fanalgin eller noe sånt hjalp meg. Derimot BREXIDOL!! Resept fra legen. Vidundermedisin! Det er restriksjoner på den, men så lenge man argumenterer med at det kun brukes 2-3 i mnd bør man få det. Funker kjempebra. Jeg kan ha så vondt at jeg er sengeliggende før jeg får i meg en pillle, og etter fem-ti min er det borte. Da er det placebo virkningen som hjelper deg. Tablettene bruker 30-60 min på å virke. De fleste vil kjenne virkning etter 30 min. Pulveret bruker litt kortere tid.
Sugerøret Skrevet 28. mars 2011 #15 Skrevet 28. mars 2011 Har prøvd det meste,naproxen,paracet, fanalgin og lignende. Men det som virker best her er varme + 2 pinex forte. Jeg har endometriose så det er grunnen til mine sterke smerter Ppiller hjelper mye om du ikke har planlagt å bli gravid.Jeg fikk redusert blødninger,lengde på mens og ikke minst smerter. Hør litt med legen hva h*n kan anbefale. Ingen trenger å gå rundt med slike menssmerter i dag
Rainbow Skrevet 28. mars 2011 #16 Skrevet 28. mars 2011 Da er det placebo virkningen som hjelper deg. Tablettene bruker 30-60 min på å virke. De fleste vil kjenne virkning etter 30 min. Pulveret bruker litt kortere tid. Om det er Placebo eller ikke kan forsåvidt være det samme, så lenge det virker. :-) Jeg føler i alle fall at det "letter" veldig fort med Brexidol, mens all verdens andre piller ikke funker i det hele tatt. Måtte diskutere endel med legen for å få det, men nå slipper jeg i alle fall å ligge å vri meg, placebo eller ei, hehe!
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #17 Skrevet 28. mars 2011 Om det er Placebo eller ikke kan forsåvidt være det samme, så lenge det virker. :-) Jeg føler i alle fall at det "letter" veldig fort med Brexidol, mens all verdens andre piller ikke funker i det hele tatt. Måtte diskutere endel med legen for å få det, men nå slipper jeg i alle fall å ligge å vri meg, placebo eller ei, hehe! Det er sant, så lenge det virker så spiller det ingen rolle. Det er jo faktisk mot revmatisme og sterke menssmerter. Mange leger skjønner ikke hvor ille menssmerter faktisk kan være. Jeg har kjempet min kamp om smertestillende jeg også. Frustrerende.
Jinta Skrevet 28. mars 2011 #18 Skrevet 28. mars 2011 Hos meg så funker det å trene litt lett f.eks på elipsemaskin før mensen kommer for fullt, det blir smertedempende. Men ikke alltid jeg har mulighet til det. Varmt bad er veldig godt for korsryggen min.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå