roflgirl Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Har altså gått på antibiotika kur siden 24 januar. Da ble jeg lagt inn på sykehuset og fikk intravenøst, 1 kur. etterpå 3 tablettkurer på 10 dager. Dette er utrolig hardt til magen og nå sliter jeg med avføring, jeg blør når jeg er på do, og jeg får DRIT VONDT når jeg bæsjer. rett og slett. avføringa er utrolig spiss og det kjennes ut som den skjærer opp hud når jeg prøver og få den ut. Noen tips til hvordan jeg skal bli kvitt dette? prøver og ta tabletter for magen, men det hjelper lite... Dette ble ganske ekkelt innlegg, men jeg må nesten bare si det rett ut... håper noen har vært borti det samme som meg og vil komme med tips.
Gjest wahaj Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Spis mer fiber, og drikk mer vann, samt få i deg mer fett. Eventuelt spis litt svisker for å få fortgang på sakene.
Pjusk Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Jeg synes det høres ut som du har hemoroider. På apoteket får du kjøpt en salve som heter Alcos-Anal som skal funke på hemoroider. Ellers kan det kanskje være lurt å dra til legen for å få sjekket at det ikke er noe alvorlig.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #4 Skrevet 27. mars 2011 Jeg synes det høres ut som du har hemoroider. På apoteket får du kjøpt en salve som heter Alcos-Anal som skal funke på hemoroider. Ellers kan det kanskje være lurt å dra til legen for å få sjekket at det ikke er noe alvorlig. Ikke nødvendigvis - har man hard mage over litt tid kan det fort oppstå rifter fordi man både bæsjer og tørker seg mer enn vanlig. Men klart - den kan være hemoroider! TS: prøv med fiber og litt svisker i en 3-4 dager og se om det hjelper. Om du får løsere avføring med fortsatt vondt, så kan det nok være hemoroider.
Pjusk Skrevet 27. mars 2011 #5 Skrevet 27. mars 2011 Ikke nødvendigvis - har man hard mage over litt tid kan det fort oppstå rifter fordi man både bæsjer og tørker seg mer enn vanlig. Men klart - den kan være hemoroider! TS: prøv med fiber og litt svisker i en 3-4 dager og se om det hjelper. Om du får løsere avføring med fortsatt vondt, så kan det nok være hemoroider. Det er sant, men den salven funker også på rifter
ejoty Skrevet 27. mars 2011 #6 Skrevet 27. mars 2011 Jeg har hatt hard avføring av en tablettkur (ikke antibiotika riktignok) jeg gikk på, og fikk derfor beskjed om å ta Lactulose 2 ganger 15 ml i X antall dager, deretter redusert til 1 gang daglig. Det hjalp for meg. Jeg snakket bare om dette med fastlegen min pr. telefon, trengte ikke noen time. Kanskje du også kan få hjelp pr. telefon? Lactulose kjøpes reseptfritt på apoteket.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2011 #7 Skrevet 28. mars 2011 Anbefaler også Lactulose. Jeg tok litt større doser i starten. Den ødelegger ikke tarmfloraen din og er snill mot magen. Den er gull verdt. 1
Gjest ANNE Skrevet 28. mars 2011 #8 Skrevet 28. mars 2011 På apoteket kan du får noen oljedråper som heter LAXOBERAL. Blandes ut i vann, smaker ikke vondt. Det gjør at avføringen blir mykere og letter å få gå på WC. Hadde snakka med de på apoteket hadde jeg vært deg. Tror oljen er mer skånsom enn og ta avføringstabletter. Har selv brukt det etter operasjon i tarm og gu bedre det hjalp meg hvertfall. her er link til info om dette http://www.felleskatalogen.no/pasientutgave/?mainpage=/pasientutgave/show.do%3Ffilename%3D/content/pkv/L/Laxoberal...Boehringer_Ingelheim_560860/560859.html%26printable%3D0%26frameset%3D1%26thin%3D0%26href%3D0 Kan være lurt og få en salve til og smøre der du er sår inntil det går over. Lykke til
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2011 #9 Skrevet 28. mars 2011 Slike stikkpiller som myker opp huden og avføringen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå