Gå til innhold

Hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på en hund og jeg har tatt canis sin rasevelger og det ble bla. schapendoes. Men anbefaler dere en scapendoes eller en Eurasier? Fikk lyst på enten schapendoes eller en eurasier. Jeg har lest om de to hunderasene på nettet og likte begge to :) Hva er den største forskjellen på de to?

Jeg leste at de begge går bra sammen med familiens andre dyr. Jeg har noen smådyr og da må hunden helst ha minst mulig jaktlyst. Så at ingen av de to hadde det.

Men vil samtidig ha en vakthund. Er schapendoes mere en vakthund enn en eurasier? Stod på nettet at eurasier er ingen vakthund. Stemmer dette?

Er de letttrente? Lærer ting fort? Familiehund? Så også at de bjeffer lite og det er kjekt da jeg bor i en leilighet.

Jeg ønsker meg helst en mellomstor hund som går bra med smådyr og som helst også er en "vakthund".

Røyter schapendoes og eurasier mye? Hva er likheter/ulikhetene mellom de to rasene? Anbefalinger?

Jeg liker veldig godt å gå tur og har masse ledig tid :) Har lest mye på nett og i mange hundebøker og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Illiya

Hvorfor vil du ha vakthund?

Jeg har to, begge med utpreget vaktinstinkt, og det er ikke alltid så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scapendoes er en gjeterhund, og er ganske ivrige på det, så det er vel kanskje ikke den beste kombinasjonen med smådyr. De er også veldig aktive, og krever mye, men lettlærte er de. De jeg har vært borti, har vært utrolig bjeffete alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...