AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #1 Skrevet 27. mars 2011 Vi mennesker har noen ganger lett for å dømme andre mennesker. Hva dømmer vi dem på? Hvordan de ser ut, hvordan de snakker, hvordan deres væremåte er, hvordan de er kledd, eller hvem deres foreldre er? Burde vi ikke la de være den de er? Bare de har et menneske syn som er bra. Jeg vet at vi har lett for å dømme folk ut fra det vi leser., vi vet liksom best i enhver sak. Enten det gjelder samliv, sex, barn, familie, fedme og religion. Mange bruker side opp og side ned for å kaste dritt om en religion. Hva om folk er pinsevenner, Jehovas Vitner, kirkegjengere. Om folk tror på gud eller ikke, det er et valg de har tatt. En dame skrev at hun hadde reist fra barna sine og startet et nytt liv, de hadde ønske om å bli avlastere, besøkshjem,. Vel dette ble dømt nedenom og hjem, dette kom hun aldri til å få godkjent,. Vel jeg var denne damen, vi har fått tildelt et besøksbarn, som bor hos oss akkurat nå. Barnevernet mente at jeg kunne sette meg inn i hvordan dette var, og dette er blitt bra. Jeg ser at noen av oss her inne mener at vi vet bedre enn andre. Men hvordan hadde du reagert hvis det var deg de dømte? Jeg er ikke noe bedre enn andre, jeg har gitt mine meninger jeg også, men jeg ser at det øker mer og mer denne drittkastingen og det å se ned på andre.
Gjest Chrizzy Skrevet 27. mars 2011 #2 Skrevet 27. mars 2011 Folk er så bastante og harde bak skjermen at det nesten gjør ondt til tider, er det sikkert selv og. Jo mer dømmende folk er, desto dummere synes jeg de virker, uerfarne og lite kloke, det blandet med lite empati er en heslig blanding. Men tror likevel at de fleste er mye greiere i virkeligheten enn de kan fremstå som her. Er noe med tonen her inne og, i tillegg handler det kanskje om at det er endel brukere rundt 20 år. Da jeg var i den alderen var jeg verdensmester i alt, ekspert på alt, hadde svar på alt og alt var egentlig ganske så enkelt. Sånn er det ikke nå lenger, blir bare mer og mer forvirret Neida, kanskje bare mer reflektert. Så bra at du har det bra!!
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2011 #3 Skrevet 27. mars 2011 Vi mennesker har noen ganger lett for å dømme andre mennesker. Hva dømmer vi dem på? Hvordan de ser ut, hvordan de snakker, hvordan deres væremåte er, hvordan de er kledd, eller hvem deres foreldre er? Burde vi ikke la de være den de er? Bare de har et menneske syn som er bra. Jeg vet at vi har lett for å dømme folk ut fra det vi leser., vi vet liksom best i enhver sak. Enten det gjelder samliv, sex, barn, familie, fedme og religion. Mange bruker side opp og side ned for å kaste dritt om en religion. Hva om folk er pinsevenner, Jehovas Vitner, kirkegjengere. Om folk tror på gud eller ikke, det er et valg de har tatt. En dame skrev at hun hadde reist fra barna sine og startet et nytt liv, de hadde ønske om å bli avlastere, besøkshjem,. Vel dette ble dømt nedenom og hjem, dette kom hun aldri til å få godkjent,. Vel jeg var denne damen, vi har fått tildelt et besøksbarn, som bor hos oss akkurat nå. Barnevernet mente at jeg kunne sette meg inn i hvordan dette var, og dette er blitt bra. Jeg ser at noen av oss her inne mener at vi vet bedre enn andre. Men hvordan hadde du reagert hvis det var deg de dømte? Jeg er ikke noe bedre enn andre, jeg har gitt mine meninger jeg også, men jeg ser at det øker mer og mer denne drittkastingen og det å se ned på andre. Vi er så forskjellige. Har du gjort en tabbe i livet, så blir du dømt utifra det resten av livet. Her inne sitter det velfig mage med sannheten for det som er rett og riktig,moral og etikk. Alle svar utenom deres eget er feil. her er alt sort-hvitt for veldig mange. Man kan ofte se på svarene som gis: Skill deg,hiv han ut,kontakt barnevernet, dette hadde ikke jeg giddet osv. Det er så mye vi må gidde i vanskelige tider. Enten du har unger som ligger på sofaen og krever, en mann som ikke bidrar ihjemmet,vi må bare gidde. Det var en annen tråd om en som hadde overlatt omsorgen til barnevernet for sitt barn, og hadde jobb i barnehage. Da ble alle mødrene skeptiske,skulle vite grunnen til omsorgsovertakelsen osv. Da ser man nivået til folk Du hadde sikkert dine grunner en gang i tiden, skulle det avgjøre din omsorgsevne i dag? Nei har man virkelige problemer, så er vel ikke Kg den rette plassen å gå. Man kan få mange kloke svar,men det er mye annet rart også. det er veldig mange unge her inne, og det ser en på svarene. Fint at dere fikk barnet,håper det går bra. Ha en god helg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå