Gå til innhold

Adhd og overfølsom?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skal utredes for adhd snart.

Er til tider ekstremt overfølsom for det meste; kritikk, krasse tonefall, "feil svar"+++. Det verste er at jeg ikke greier ta meg sammen,blir skikkelig nedtrykt og lei meg.

Føler meg egentlig litt som et barn i reaksjonene noen ganger.

Føler og tror jeg er ekstremt sensitiv for andre, og får masse,masse tanker- greier ikke helt å "filtrere"? "Alt" påvirker meg så voldsomt!

Noen som vet om det er noen sammenheng i fht add/adhd? Som event har noen erfaringer?

Er litt vondt å føle at det er meg som er svak og at jeg ikke greier ta meg sammen som "andre folk". Føler meg som en vanskelig og krevende person, og skammer meg ofte over meg selv og hvordan jeg reagerer.

Blir glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mange inne på bokstavbarna.com

Skrevet

Takk:) Var innom der,men jeg finner ikke noe om akkurat det jeg skriver om her...

Ingen som har noen erfaringer med dette?

Jeg har ikke lyst til å være sånn :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Skal utredes for adhd snart.

Er til tider ekstremt overfølsom for det meste; kritikk, krasse tonefall, "feil svar"+++. Det verste er at jeg ikke greier ta meg sammen,blir skikkelig nedtrykt og lei meg.

Føler meg egentlig litt som et barn i reaksjonene noen ganger.

Føler og tror jeg er ekstremt sensitiv for andre, og får masse,masse tanker- greier ikke helt å "filtrere"? "Alt" påvirker meg så voldsomt!

Noen som vet om det er noen sammenheng i fht add/adhd? Som event har noen erfaringer?

Er litt vondt å føle at det er meg som er svak og at jeg ikke greier ta meg sammen som "andre folk". Føler meg som en vanskelig og krevende person, og skammer meg ofte over meg selv og hvordan jeg reagerer.

Blir glad for svar!

tror ikke du skal tillegge adhd alt dette

AnonymBruker
Skrevet

Tror du har større mulighet for å treffe noen som deg inne på bokstavbarna.com

Skrevet

Kanskje det bare er sånn jeg er og ikke er flink nok til å jobbe med det..Tenker mye på det.

Ikke noe god tanke,føler meg som en svak person. Men må jo uansett ta tak, for dette går ikke! :tristbla:

Det er så mye som blir "for mye" og går så voldsomt innpå meg. Skulle ønske jeg var "tøff" og ikke tenkte så mye jeg.

Gjest Jentehumor
Skrevet

Jeg vet at en del med ADD har dette.

Men mennesker med adhd kan også blir veldig overfølsomme.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok ha en sammenheng med ADHD-en, ja. Humørsvingninger er ganske typisk for ADHD, og det trenger ikke bare bety at man blir fortere sint, men også lei seg, usikker osv.

Jeg har ei venninne med ADHD, og hun er nok litt lik deg. Kan gruble på små kommentarer i mange dager etterpå, sånn at det går utover nattesøvnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...