Gå til innhold

Basebarnehage

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og uansett type barnehage så er det vel krav for hvor mange voksne det må være pr barn? Og at det er færre barn pr voksen når de er små?

Ja, det foreligger krav om dette :)

-men det jeg mente er at barnet muligens må forholde seg til flere voksne (og flere barn) i løpet av en uke for eksempel.

Men som noen andre med erfaring skriver; hvordan den enkelte barnehage organiserer seg er nok varierende.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her går snuppa i en såkalt basebarnehage. Men jeg føler egentlgi ikke at det blir så mye praktisert. De spiser frokost og er sammen fra 7-8.30 og rfa 16-17. Resten av dagen er de delt opp og på sine egne baser. Er de ute så er de jo selvfølgelig sammen, men hver enkelt base har sine egne opplegg midt på dagen.

Jeg har egentlig bare positivt og si om det, de voksne blir litt kjent med barna på tvers, så er det sykdom så kan de fint steppe inn på en annen base. Og de blir flere voksne tilstedet.

Nå skal det jo sies at snuppa her nesten alltid kun er i barnehagen fra 9-15 så hun er egentlig bare på sin egen base utenom når de er ute.

Ikke gru deg du Pysepusen, det går nok kjempebra. Men nå har jeg vel skjønt at det finnes barnehager hvor de er mer åpne.

Gjest Tussi
Skrevet

Eldstemann gikk total 3 år i 2 forskjellige basebhg. I den første var han innom 4 avdelinger på 1 år...Han var nemlig altfor moden på den første avdelingen, så ble det omstrukturering 2 ganger før han kom på base mer flere på hans alder. Det var et rot og kaos og en visste ikke hvem vi skulle forholde oss tilslutt.

Etter 1 år fikk han plass i en nyåpnet basebhg nærmere og gikk der i 2 år. Siden bhg var ny var det en del "barnesykdommer" ang organisering, oppbygging av basene osv... Vi som foreldre var ikke fornøyd, da han til tider var den eneste på sin alder der, mens på basen ved siden av var det flere på hans alder. I flere perioder kjedet han seg da barna på basen hans var yngre, de på hans alder hadde korte dager... Siste halvåret samlet de imidlertid alle førskolebarna og hadde egen base til de. Dette var suprt og ungen trivdes og utviklet seg veldig på dette halvåret.

Var veldig skeptisk til basebhg til å begynne med, men måtte bare ta den plassen eller stå uten... Inntrykket etter 2 forsøk på 2 forskjellige bhg er ikke endret..... Yngstejenta skal IKKE i basebhg, det er helt klart!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...