Gå til innhold

Bytte kode på bank-kort?

Fremhevede innlegg

Gjest Canis lupus
Skrevet

Kan jeg be om å få bytte kode på bank-kortet mitt av banken, eller må jeg bruke det jeg har fått? Hadde en veldig enkelt kode før, brukte veldig lang tid på å lære meg det (Sliter ekstremt med å huske tall). Så tok minibanken kortet mitt, uten grunn, og banken har nå makulert kortet mitt. Får nytt snart, og fikk kode idag.. Som ikke var spesielt enkel..

Kan jeg bytte tilbake til mitt gamle passord? Er jo ingen andre som har det, siden de makulerte kortet mitt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne ikke det da jeg hade Nordea-kort ihvertfall. Om det gjeldt kun Nordea eller er en generell regel vet jeg ikke, men jeg ble ihvertfall fortalt at de har sluttet å la folk bestemme kode selv av sikkerhetshensyn - alle PIN-koder er automatisk generert. Jeg fikk en kode jeg syntes var litt for enkel, men ville jeg ha ny måtte jeg bytte kort sa han...

AnonymBruker
Skrevet

Tror kodene er knyttet opp til chipen, ny kode ny chip.

Gjest Canis lupus
Skrevet

ææ, okei.. Får bare ha koden på mobilen og hjemme og i lommeboka til gubben. Så husker jeg vel den også etterhvert :ler: Brukte ekstremt lang tid sist, selv om det var de 4 først sifrene i mobilnummeret mitt..

Skrevet

Sjekk med banken din. Jeg kan sette ny kode på mitt kort via nettbanken. Har ikke prøvd, men det var i alle fall det jeg fikk beskjed om når jeg fikk nytt kort nylig.

Skrevet

Koden blir programmert inn i chipen, og skal du bytte kode, så må du bytte kort.

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg mistet bankkortet mitt så fikk jeg den samme koden på det nye.

Uansett. Sjekk i nettbanken om du kan gjøre noe selv og ta kontakt med banken din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...