Gå til innhold

FrP og ansvarsfraskrivelse


Marimma

Anbefalte innlegg

Igjen omhandler det Birkedal-saken. Jeg har egentlig ikke brydd meg nevneverdig om saken, tenkt mitt og holdt meg til det. Jeg har hatt et klart skille mellom parti og person, selv om jeg nok har tenkt at det har vært utrolig naivt av FrP sentralt å støtte oppunder en person med slike anklager på nakken. Her om dagen kom jeg derimot i diskusjon med en del kommunepolitikere som tilhører FrP, og ble mildt sagt sjokkert over deres syn på saken. Jeg kan med hjerte på hånden si at jeg har mistet 100% av respekten jeg har hatt for partiet! (Ikke at jeg er en FrP-velger, men jeg respekterer alle partier). Hva Birkedal har gjort påvirket ikke mitt syn på FrP, det gjorde derimot FrP-medlemmenes reaksjon!

"Hva gjorde gutten i en annen persons badekar?", "hvorfor ventet han to år med å anmelde?" "15-åringer er gamle nok til å stå for valgene sine", "media er alltid ute etter FrP" osv osv. All tvil, ansvar og skyld tillegges offeret; noe som forøvrig er en vanlig grunn til at slike forbrytelser ikke blir anmeldt. Frykt for å bli mistrodd, stigmatisering.

Jeg skammer meg på vegne av dere FrP'ere som ikke har forståelse for hvordan mennesker reagerer i ulike situasjoner, ikke klarer å vite når man skal legge seg flat og beklage, dere som ikke har respekt for mennesket, og dere som nekter å høre på andre enn dere selv.

Aldri om jeg skal stemme på deres parti. Dere må gjerne si at det finnes både en og annen tulling i hver eneste parti, men jeg tror at de fleste tullingene som ikke har hjertet på riktig sted er FrP-politikere. De andre tullingene har bare ikke hodet på rett sted.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg har aldri hatt respekt for FrP i utgangspunktet, så jeg har ikke mer å miste.

Det er BARN det er snakk om her, så det er tragisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FRP velger.

Problemet er at det ikke er noe pressen liker mer en att en frp politiker blir tatt i saker som disse. Det har vært mange saker slik som dette med andre partier.

Les denne :

http://www.dagbladet.no/2011/03/26/nyheter/politikk/frp/sp/krf/15957025/

og denne:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=254280

Veldig lite å finne i pressen om saken med 27 åringen, hadde han vært i FRP så hadde VG og de andre avisene på ham, med topp spalte plass i mange dager.

Det er en gjort en undersøkelse som viser at flertallet av jornalister er sosialister og enda flere retaktører. Faktisk var det bare 2% som hadde sympatier med FRP. Om det er fordi FRP ønsker å fjerne presse støten eller hva det er, vet jeg ikke.

Se på Ordfører Andreas Drarvik saken. De første ukene den ble omtalt ble det aldri nevnt partitilhørighet, så jeg tenkte ja ja han er i allefall ikke medlem av FRP.

Eller hva med denne saken :

http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/beruset-ordfoerer-truet-nrkjournalist-med-mcgjeng-3353690.html

Når det gjelder Halden ap og denne ordføreren er det mye rart. Hadde han vært i FRP, kan jeg garantere 3 ganger så stor pressedekning.

Når det gjelder politikk så er jeg selv sosialistisk, det er bare det at det er enkelt saker som andre partier ikke tar på alvor. Jeg tror dette lille landet vi bor i kommer til å få store sosiale problemer med innvandring. Og kriminalitet. Jeg rekker ikke å sumere opp hvorfor jeg mener Norge vil ha et alvorlig problem om 10-20 år, men jeg mener dette er så viktig for fremtiden, at jeg velger å stemme FRP. Så for de andre partiene som stikke hodet i sanden diskutere for eller i mot frukt på skolen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Jeg er enig i at media kanskje er ekstra hissige på FrP. Men det er likevel INGEN unnskyldning for det mannen har gjort, og for at partiet tiet om det de visste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Når det gjelder politikk så er jeg selv sosialistisk, det er bare det at det er enkelt saker som andre partier ikke tar på alvor. Jeg tror dette lille landet vi bor i kommer til å få store sosiale problemer med innvandring. Og kriminalitet. Jeg rekker ikke å sumere opp hvorfor jeg mener Norge vil ha et alvorlig problem om 10-20 år, men jeg mener dette er så viktig for fremtiden, at jeg velger å stemme FRP. Så for de andre partiene som stikke hodet i sanden diskutere for eller i mot frukt på skolen.

Jeg er helt enig med deg. SV var jo så misfornøyd fordi de ikke hadde fått uttelling for Maria Amelie saken..så DET var derfor de støttet henne!! Fy fader, alt er bsre spill for galleriet, og alle partier har nok svin på skogen. Det er nok helst de man ikke tror ille om som er de verste også (prester osv..)

Men jeg er også alvorlig bekymret for innvandringen og hva det vil medføre for landet om noen år. Så derfor stemmer jeg FRP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FRP velger

Jeg er enig i at media kanskje er ekstra hissige på FrP. Men det er likevel INGEN unnskyldning for det mannen har gjort, og for at partiet tiet om det de visste.

Manne må få straff, det fikser politiet.

Norges fremste straffe ekspert jusprofessor Jo Stigen, mener at frp ikke har handlet feil.

Problemet er at det kan jo også tenkes at mannen er uskyldig.

Husk voldtekstsaken i krf, Svarstad haugland gikk ut og støttet kvinnen, mannen ble permitert. I rettssaken kom det frem at Medhaug hadde tatt på kvinnens bluse, det følte hun var voldtekt!!!

Kortsagt, om noen blir utsatt for noe ulovlig så gå til POLITIET. Et parti kan ikke opptre som jury og dommer. Det er stakkars Medhaug ett eksempel på.

Så til selve saken, kanske ikke FRP handlet perfekt, men nok engang, slike saken har det vært mange av uten at de får så mye omtaler. Har oppdaget for mange årsiden at partipolitikk egentlig ikke har så mye med mennesketype og moral.

FRP og KRF, det er lørdagsgodt får journalister. Heldigvis er det frivilig å kjøpe VG (merkelig nok).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Manne må få straff, det fikser politiet.

Norges fremste straffe ekspert jusprofessor Jo Stigen, mener at frp ikke har handlet feil.

Problemet er at det kan jo også tenkes at mannen er uskyldig.

Husk voldtekstsaken i krf, Svarstad haugland gikk ut og støttet kvinnen, mannen ble permitert. I rettssaken kom det frem at Medhaug hadde tatt på kvinnens bluse, det følte hun var voldtekt!!!

Kortsagt, om noen blir utsatt for noe ulovlig så gå til POLITIET. Et parti kan ikke opptre som jury og dommer. Det er stakkars Medhaug ett eksempel på.

Så til selve saken, kanske ikke FRP handlet perfekt, men nok engang, slike saken har det vært mange av uten at de får så mye omtaler. Har oppdaget for mange årsiden at partipolitikk egentlig ikke har så mye med mennesketype og moral.

FRP og KRF, det er lørdagsgodt får journalister. Heldigvis er det frivilig å kjøpe VG (merkelig nok).

Så du mener det var riktig av FrP å ikke melde fra om at det de visste? Synes ikke de har håndtert saken særlig bra. Først benekter de at de visste noe, så sier de at de faktisk visste. Det er ikke bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Så du mener det var riktig av FrP å ikke melde fra om at det de visste? Synes ikke de har håndtert saken særlig bra. Først benekter de at de visste noe, så sier de at de faktisk visste. Det er ikke bra.

Det er klart at den som vet om et slikt lovbrudd, etter loven har plikt til å melde dette til politiet. Den som unnlater å anmelde slikt, kan dømmes til ett år i fengsel. Det er derfor utrolig at det fortsatt ikke er reist straffesak mot frp-toppene som visste om overgrepet. Dersom overgriperen mot formodning er uskyldig, spiller dette ingen rolle for frp-toppenes skyld, da informasjonen de fikk fra fornærmede, var tilstrekkelig til at de hadde plikt til å anmelde forholdet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at den som vet om et slikt lovbrudd, etter loven har plikt til å melde dette til politiet. Den som unnlater å anmelde slikt, kan dømmes til ett år i fengsel. Det er derfor utrolig at det fortsatt ikke er reist straffesak mot frp-toppene som visste om overgrepet. Dersom overgriperen mot formodning er uskyldig, spiller dette ingen rolle for frp-toppenes skyld, da informasjonen de fikk fra fornærmede, var tilstrekkelig til at de hadde plikt til å anmelde forholdet.

Kan du linke til lovteksten?

(Jeg mener å ha hørt det samme selv, men finner det ikke i loven.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man mener at FRP blir tatt spesielt hardt så har man nok allerede glemt sommermånedene, som i sin helhet handlet om klokker og tepper.

Man har eventuelt glemt stabburet til Åslaug Haga.

Eller kvinnenettverket til Ramin Osmundsen.

Kanskje du ikke husker Rød Larsen eller Tore Tønne?

Hva med fokuset på business class reisene til Johan Jørgen Holst?

Det var jo også en sak om manglende ferdigattest på huset til Helga Pedersen.

Hva med snittene og pianoet til Victor Normann?

Det kan være at jeg ikke følger så godt med, men jeg mener å ha fått med meg at ingen av disse er medlemmer i FRP.

Konspirasjonsteoriene til FRP'erne er om mulig det mest patetiske med hele partiet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en sak som foregikk på privaten hos et medlem av FrP. Det er HAN som har gjort noe aldeles forferdelig - ikke partiet. De tidde om det de visste, javel -men det er vel strengt tatt ikke partiets jobb å gå ut med noe som har foregått i privatlivet til en av deres egne? Kanskje håndterte de saken feil. Om ikke annet kunne de ha sparka mannen på hodet og rævva ut av partiet. Som Siv Jensen sa, så er det den fornærmede (altså offeret) sin plikt å anmelde overgrepa. Sånn er det ellers, og det blir ikke noe forskjell selv om dette ble utført av et medlem i et av Norges største partier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Dette er en sak som foregikk på privaten hos et medlem av FrP. Det er HAN som har gjort noe aldeles forferdelig - ikke partiet. De tidde om det de visste, javel -men det er vel strengt tatt ikke partiets jobb å gå ut med noe som har foregått i privatlivet til en av deres egne? Kanskje håndterte de saken feil. Om ikke annet kunne de ha sparka mannen på hodet og rævva ut av partiet. Som Siv Jensen sa, så er det den fornærmede (altså offeret) sin plikt å anmelde overgrepa. Sånn er det ellers, og det blir ikke noe forskjell selv om dette ble utført av et medlem i et av Norges største partier.

Så du mener at de er greit å hole kjeft om overgrep mot barn?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg mener er at det er for stort fokus på at overgriperen er fra FrP, og ikke på det saken faktisk dreier seg om. FrP er et parti mange har et hatforhold til. "Man må være helt psyko for å stemme FrP...." osv. Det virker som veldig mange er av den mening at dette beviser at partiet består av hjerteløse, korrupte og rasistiske mennesker med null medfølelse - 'og de støtter t.o.m. sexuelle overgrep mot barn'. Det blir helt feil fokus! Hadde dette skjedd i et hvilket som helst annet parti, hadde det neppe kommet ut hverken navn på overgriper eller navn på parti.

Dette er ikke FrP sin sak. Det er ikke deres problem. Det er ikke partiet som har gjort noe galt. Og hva skulle de ha gjort da de fikk kjennskap til hva som foregikk? Skulle DE (les: Siv Jensen) ha gått til politiet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Dette er ikke FrP sin sak. Det er ikke deres problem. Det er ikke partiet som har gjort noe galt. Og hva skulle de ha gjort da de fikk kjennskap til hva som foregikk? Skulle DE (les: Siv Jensen) ha gått til politiet??

Det er riktig at overgrepene mannen begikk, ikke skal medføre straffeforfølgelse av partiet. Detat de unnlot å melde forholdet til politiet, er imidlertid straffbart (selv om loven ble vedtatt etter at overgrepet mot den mindreårige ble begått). De visste naturligvis fremdeles om forholdet etter at loven ble vedtatt, og de brøt således loven i samme sekund som de var med på å vedta den.

I tillegg er det kommet fram flere andre overgrepssaker der Frp-politikere har unnlatt å politianmelde overgrep de får kjennskap til. En kan derfor få mistanke om at Frp-politikere velger å se bort fra plikten om å melde fra om slikt. Enhver mistanke om overgrep skal anmeldes, og det kreves ikke at de kan legge fram konkrete bevis. Dette er det politiets jobb å fremskaffe.

Det er ellers skremmende å se at enkelte i denne tråden bagatelliserer overgrepet krf-politikeren Medhaug begikk. Kvinnen som dette gikk ut over, opplevde traumet på linje med voldtekt. Dette illustrerer at beføling kan være et henimot like alvorlig overgrep, og det burde straffes i henhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Martyr

Det er ellers skremmende å se at enkelte i denne tråden bagatelliserer overgrepet krf-politikeren Medhaug begikk. Kvinnen som dette gikk ut over, opplevde traumet på linje med voldtekt. Dette illustrerer at beføling kan være et henimot like alvorlig overgrep, og det burde straffes i henhold til dette.

Må neste le.

Fulgte denne saken. Medhaug var kjærest med kvinnen en kveld satt de i sofaen og kysset litt, da la medhaug hånden forsiktig uten på kvinnens bryst uten på skjorten. Hun hylte til og han stanset. Litt av et overgep må jeg si. Stakkars Medhaug fikk nesten livet ødelagt. Kvinnen trenger hjelp.

Blander du Medhaug saken med Kindervåg saken?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2003/08/15/376023.html

Dette er jo selvsagt alvorlig, men det er ikke voldtekt.

Det jeg ville sette fokus på er at denne saken gikk i pressen i ukesvis. Sikkert morsomt med en kristen som blir tatt i utukt.

Derimot en arbeiderparti politikker som begår overgrep og voldtekt i mot en 14 åring blir knappt nevt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Medhaug var kjærest med kvinnen en kveld satt de i sofaen og kysset litt, da la Medhaug hånden forsiktig uten på kvinnens bryst uten på skjorten. Hun hylte til, og han stanset. Litt av et overgrep må jeg si. Stakkars Medhaug fikk nesten livet ødelagt. Kvinnen trenger hjelp.

Blander du Medhaug saken med Kindervåg saken?

Jeg siktet til Medhaugsaken, da det var den som var nevnt tidligere i tråden. Jeg er likevel enig med deg i at Kindervågsaken synes enda grovere.

Uansett var dette beføling som ble gjort mot kvinnens vilje, og dette er seksuelle overgrep som fortjener straffereaksjon i form av fengsel. Det er kvinnene det er synd på i disse sakene, og ikke grafserne som ikke klarer å styre sine drifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...