Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det ble ikke så mye shopping i praha, men har andre tips om du ønsker:-)

-Sexmuseumet - museum med masse rare sexleker/hjelpemidler - alt fra pulesko fra 1700-tallet til enorme dildoer

-Ben&Jerry-restaurant. Helt fantastisk is! Ligger helt nederst i vaclavske namesti...

-St Nicholas - kirken (Kostel sv. Mikuláše). Når vi var der var vi nesten de eneste. Fantastisk nydelig kirke, og mye mindre stress enn kirken i borgen.

-Torturmuseumet - museum med torturredskaper

-Den jødiske kirkegården

-Vindusshopping i den gata med alle rikingbutikkene (Gucci, Prada osv...)

-Pølse og gluwein fra pølsebod :-) Usannsynlig billig, hehe...

-Drikke formiddagspils på lokale restauranter/barer. Helt andre priser enn i turistområdene, og du får ofte veldig godt, tsjekkisk øl.

-TGI Friday's som ligger nedenfor vaclavske namesti er kjempekoselig, billig og har veldig god mat!

Om dere har tenkt dere i borgen - ikke la dem overtale dere til å betale fullt. Det meste som er interessant er gratis der inne. Vi ble overtalt til å leie noen mobiltelefoner der du trykket på knapper for å få info om de forskjellige tingene du så. Ble brukt i omtrent to minutter, var svindyrt, og all info finner du uansett på plakater og i reisebøker.

Forbered dere godt, så får dere mye mer ut av turen!

Ikke bruk penger på taxi, metroen er genial, og det er gåavstand til det meste.

God tur=)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lille-pus
Skrevet

Skal du se på sko i Praha så anbefaler jeg Leiser fremfor Bata.

Jeg har en "softspot" for Peter Kaiser sko, og det finner jeg hos Leiser :)

Butikken er ikke spesielt stor, men betjeningen er meget hyggelig og utvalget pleier være absolutt akseptabelt :)

Ellers kan jeg anbefale å se etter Salamander sko. Det merket ble solgt i Norge for "en halv mannsalder" siden, og var abolutt ikke noe billigmerke dengang. Nå tror jeg ikke det finnes i Norge lenger, men skoene deres er av god kvalitet i godt skinn, og de anbefales på det varmeste :)

Tips; ikke bruk all tiden i hovedgatene, se i bakgatene :)

Skrevet

Torturmuseumet var HERLIG! Og Friday's er veldig bra ja! Har flere restauranter vi falt pladask for om TS er interessert. Fy søren tsjekkerne kan å lage mat! Var også på Kampa Park/Ña Kampe, dyrt men det er jo noe av det beste også! :)

Ja.. angående sko. Graceland.. google litt, var ikke all verdens, men jeg dro ut derifra med et par nydelige sko, ei veske samt ny lommebok. Billig! :) Praha generelt er så fint at uansett hvor du bumper innom så er det masse bra der. Helt klart et favorittreisemål så langt. :)

Skrevet

Sjekk butikkene Orsay og Promoud (el Promod). De finner du på senterene. Supre klær.

Jeg ville bodd i gamlebyen eller i gangavstand fra knutepunktene Karlsbroen. Old Town Sqare eller i nærheten av handlegaten. Du finner jo kart på hotels.com, hvis du skal bestille derfra .

Enig! Orsay er veldig billig, har en del kule ting. Promod er litt dyrere (omtrent som Vero Moda her hjemme), men har god kvalitet, godt utvalg og ting som er moderne og kule, men likevel litt mer originale enn det man finner i norske kjedebutikker.God shopping!

Skrevet

Ååå.... Praha er fantastisk by, bra shopping og gode restauranter.

Kan varmt tips om Ambiente Restaurante Brasileiro.

"Churrascaria" er ett brasiliansk spisekonsept.

CHURRASCO is a method of cooking meat, especially beef, on a skewer in a special grill. Large and small pieces alike can be cooked in this way. Gauchos, South American cowboys, used to prepare meat in this manner on the pampas.

RODIZIO is the way in which Churrasco meat is served. „Churasqueros“ are both your waiters and your cooks. They walk among the tables offering cuts of meat which they have prepared themselves. Every customer will find a paper circle on their table. Turn the green side up to send a signal to the „churasqueros“ to fill your plate. Red side up means enough „I´m full“. Eat as much as you wish. All starters, salads and side orders are also included in the price. Turn the circle and let the culinary show begin.

Helt sykt godt. Ambiente har også en pasta og pizza restaurant som også er helt fantastisk.

Skrevet

:laugh:

Eeh.. Mente selvsagt astronomiske klokka :flau:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...