Gå til innhold

Vekten vingler hele tiden

Fremhevede innlegg

Gjest jenta
Skrevet

Hei, jeg har et spørsmål ang. vekt. Jeg har bestemt meg for å gå litt ned i vekt. Veier 70kg og er 166cm. Jeg er veldig motivert og er blitt flink til å veie meg. Men det er noe som overrasker og gjør meg litt irritert; jeg veier meg om morgenen og ser at jeg veier 69kg, på ettermiddagen veier jeg plutselig 70 kg igjen. (???) Jeg spiser veldig sunt og spiser mye mindre måltider enn før. Hvorfor vingler vekten slik hele tiden? Jeg blir kjempeglad om morgenen og blir motivert til å gå ned i vekt, kvelden kommer... og vips; jeg veier like mye! Utrolig umotiverende...

Jeg vet at man vanligvis veier litt mer på kvelden enn på morgenen og det avhenger av hvor mye man spiser gjennom dagen, men å gå opp en kg for så å gå ned igjen 1kg på en dag, det virker litt mye...

Videoannonse
Annonse
Gjest Applestore
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å veie deg kun en gang i uka, eller bruke målebånd!

Gjest jenta
Skrevet

Dette har foregått nå i en uke... går ned litt, for så å legge på meg, selvom jeg ikke har gjort noen endringer i kostholdet.

Skrevet

Tuller du, eller? Det er vel ikke så rart om du har fått i deg minst et kilo mat og drikke i løpet av en dag.

Skrevet

Det er vanlig at vekten svinger mellom 1-2 kg om dagen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kroppsvekten varier i løpet av dagen, det er slik den fungerer når vi drikker og spiser. Hiv vekta.

Skrevet

Du bør sette deg en fast veiedag i uka og veie deg ca samme klokkeslett hver gang.

Å drive å veie seg hele tiden er ingen vits!

Gjest jenta
Skrevet

Ja, skjønner det at vekten avhenger av hva man spiser og drikker i løpet av en dag. Men de første to ukene gikk jeg ned en kilo og vekten holdt seg ganske stabil. Men nå de siste dagene varierer den hele tiden: noen ganger veier jeg 68,9kg på morgenen og over 70kg på kvelden..

Men ja, burde veie meg en gang i uka, blir jo litt tullete å veie seg hverdag. Jeg blir jo like skuffet uansett :(

og hvilken vekt er korrekt, den jeg har tidlig på morraen eller den jeg har på kvelden?

Gjest *Maja*
Skrevet

Ikke heng deg opp i vekta...fokuser på et sunt kosthold og trening..da vil du bli strammere i fisken uansett...må du veie deg så vei deg max 1-2 ganger i mnd...gjerne på en fredag om morgenen(en er gjerne "sunnest" man-fre, for å så spise og drikke litt ekstra i helgene).

Det en veier om morgenen etter dobesøk før mat og drikke er den "korrekte" vekten...

Skrevet

Du bør sette deg en fast veiedag i uka og veie deg ca samme klokkeslett hver gang.

Å drive å veie seg hele tiden er ingen vits!

Helt enig i dette. Ta foreksempel å vei deg mandags morning hver uke. Det er ingen poeng i å veie seg flere ganger om dagen, forskjellen ser man ikke før man har lagt om kostholdet og begynnt å trene og holdt dette stabilt en stund. Ting tar tid!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...