Gå til innhold

bryllupsmiddag og røyking

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så jeg skal ta på finstasen for å feire dere og som takk få den ødelagt av røykstank? :sjokkert:

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest Applestore
Skrevet

Er det en dag i livet man virkelig fortjener å nyte en sigg etter middagen så er det på bryllupsdagen!

Ville nok kanskje ordnet lokale med en form for røykerom eller bakgård med varmelamper selv av hensyn til ikke-røykerne, men hvis det ikke er mulig så kan man jo faktisk ta litt hensyn til røykere og. Det er ikke spesielt "elegant" å sende folk hutrende ut på gata i finstasen for å sigge heller, når bruden røyker selv så har hun vel ikke lyst til å tilbringe store deler av festen sin slik.

It's my party and I'll smoke if I want to :smoke:

Ta hensyn til røykere!? :kjefte:

Nei, jeg gidder ikke at andre skal pakke rundt med med sine dårlige vaner. Det går ann å, som du sier, gå inn i et annet rom, slik at "hovedrommet" er røykfritt :)

Skrevet

Jeg er en røyker, men å røyke inne gjør jeg ikke. Og i et bryllup med masse folk/røykere tar det ikke lang tid før det blir sur og jævlig luft. Røykerom/telt ute, med varmelamper er da mye mye bedre.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at folk røykte inne lengre jeg...

Passe naiv ja :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Jeg røyker MYE og skal gifte meg neste år. Det hadde aldri falt meg inn å røyke ved middagsbordet og ingen av gjestene hadde fått gjort det heller. Det er smakløst, ekkelt og det stinker, ikke for de som røyker men for alle de andre gjestene. Det er ikke behagelig å skulle spise en god middag med en som sitter å røyker rett ved siden av.

Om det er minusgrader ute så går det heller ann å prøve å lage til et røykerom på en eller annen måte, hvis ikke så er det bare rett og rimelig at de som røyker må kle på seg jakken og stå ute de 2 minuttene.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Pussig hvor raskt folk er blitt vant med, og tar som en selvfølge, at røyking innendørs er en helt håååååååååååårreisende tanke :haar:

Er tross alt ikke mange år siden det var helt motsatt, så den sjokka-tonen blir derfor en smule komisk ;)

Også pussig hvordan så mange plutselig er hyperallergiske og blir nærmest døden nær bare de ser at noen finner frem røykpakka to meter unna dem. Dere ble vel født i 2005 da kanskje?

For å understreke så har jeg ingenting imot røykfrie lokaler, det er faktisk å foretrekke for min del også. Men det er underholdende hver gang man hører folk som snakker sånn, som om røyking var noe nytt og idiotisk som noen først fant på å gjøre nå nylig :ler:

• Liker 4
Skrevet

Syns det er helt greit med en liten "pause" i middagen!! De bruker og bli LANGE, så det er godt for både røykere og ikke røykere og få strekt på beina 2 minutt! (røyker ikke selv)

Skrevet

wooooopss...ser jeg leste litt feil :D

innerøyk er IKKE ok!!!

Skrevet

Røyking innendørs, spesielt når man er sammen med andre mennesker trodde jeg virkelig at alle oppegående mennesker hadde sluttet med for lenge siden. Jeg kjenner mange røykere, og det hadde ikke ramlet dem inn å røyke ved bordet under en bryllupsmiddag - brud eller ei. Det at man gifter seg betyr ikke at man skal kaste all form for folkeskikk ut vinduet, og overhodet ikke ta hensyn til andre mennesker.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Nei huff, så hensynsløst! Røyke inne i et selskapslokale er i mine øyne rimelig middelaldersk. I tillegg så er jo alle pyntet opp i sin fineste stas, og å måtte sende finkjolen på rens fordi bruden må røyke ved bordet? tsk tsk.

Forøvrig synes jeg også at det ser hemskt stygt ut med folk i fintøy som røyker. Bryllupsdagen skal liksom være den dagen i livet man er finest, også ødelegge alt med en sneip i munnviken? Nei vettu hva.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

*grøss*

Jeg er en av de "kjipe" ikke-røykerne som generelt misliker innerøyking.

Men hadde nok glant litt om bruden hadde vært første til å tenne opp røyken, ja...

Fy flate så frekt å glane på bruden fordi hun tenner seg en røyk i SITT bryllup!! Da kan du ikke være særlig god venn av bruden hvertfall!

Håper jeg ikke kjenner deg og du skal i mitt bryllup!

Og hvorfor skal alt være så jævli elegant ja, som en annen sier?? Det aller viktigste er at brudeparet har en flott feiring, ikke om det ser lite elegant ut å ta seg en røyk!

Hvor er prioriteringene folkens??

• Liker 2
Skrevet

Fy flate så frekt å glane på bruden fordi hun tenner seg en røyk i SITT bryllup!! Da kan du ikke være særlig god venn av bruden hvertfall!

Håper jeg ikke kjenner deg og du skal i mitt bryllup!

Og hvorfor skal alt være så jævli elegant ja, som en annen sier?? Det aller viktigste er at brudeparet har en flott feiring, ikke om det ser lite elegant ut å ta seg en røyk!

Hvor er prioriteringene folkens??

Jeg vil heller si det motsatt - at bruden ikke er en spesielt god venn om hun gir blaffen i folk rundt seg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I tillegg så er jo alle pyntet opp i sin fineste stas, og å måtte sende finkjolen på rens fordi bruden må røyke ved bordet? tsk tsk.

Det holder å henge antrekket ut til lufting. Sendte du alt tøyet ditt på rens hver gang du hadde vært ute før røykeloven kom?

• Liker 2
Skrevet

Må si at for min egen del iallefall hadde det blitt MANGE lufteturer ut i det bryllupet, for jeg sliter virkelig med røyk. Tror jeg var "ute på byen" kanskje 5 ganger før røykeloven tredde i kraft, for jeg orket bare ikke å sitte inne. Husker også fremdeles med gru et 50-årslag da jeg var ca 18, der alle tantene satt og dampet i vei under middagen og jeg forsvant ned i kjelleren etter forretten, med hodepine og grusom kvalme, for da hadde kroppen min fått nok av røyken. Og der ble jeg sittende resten av festen, sammen med to jenter på ca 8 og 10 år som var meget enige med meg.

Skrevet

Røyking inne er og blir en uting. Og det var det før røykeloven kom også. Spesielt ved bordet når man spiser.

Men nå er det nå en gang slik at man bestemmer selv i sitt eget hjem og i sitt eget bryllup. Så da hjelper det lite å stå på sidelinjen og måpe.

Men man trenger ikke å like det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde fått hakaslepp om noen røykte ved bordet på en bryllupsmiddag :hakeslepp:

Agreed!

Røyking er noe forbanna drit, og det ser så stygt ut. Ser ned på mennesker som er så svake at de må røyke. Fysj og fy!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Røyking innendørs, spesielt når man er sammen med andre mennesker trodde jeg virkelig at alle oppegående mennesker hadde sluttet med for lenge siden. Jeg kjenner mange røykere, og det hadde ikke ramlet dem inn å røyke ved bordet under en bryllupsmiddag - brud eller ei. Det at man gifter seg betyr ikke at man skal kaste all form for folkeskikk ut vinduet, og overhodet ikke ta hensyn til andre mennesker.

Enig med deg, jeg trodde ikke det fantes folk som fyrte opp røyken i et selskapslokale nå til dags. Jeg ville blitt rimelig sjokkert. Og jeg ville ha blitt nødt til å forlate festen.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, herlighet. Innerøyking blant ikke-røykere er rett og slett dårlig gjort, synes jeg. Røykerne har valgt den helseskadelige, illeluktende røyken og bør jammen tåle en tur ut i kulda på grunn av det valget - ikke-røykerne har ikke valgt det, og tåler vel generelt lukta og lufta dårligere enn røykerne som er vant til det også. Jeg ser ingen grunn til at ikke-røykere skal ta hensyn til røykere og ikke motsatt. Det blir nesten som om en alkoholiker skulle få hjelp til å drikke og samtidig helle sprit i avholdsfolkas drikke.

• Liker 2
Gjest Consensio
Skrevet

*grøss*

Jeg er en av de "kjipe" ikke-røykerne som generelt misliker innerøyking.

Men hadde nok glant litt om bruden hadde vært første til å tenne opp røyken, ja...

Jeg røyker, men misliker også innerøyking. Syns det er en uting å røyke der hvor man spiser uansett.

Så vanskelig å gå ut å røyke kan det da umulig være....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok sperret øynene opp først - hvis bruden eller noen andre tok seg en røyk inne. Så ville jeg summet meg, og tenkt: Ja, what the hell, hvorfor ikke? Det er nesten noe nostalgisk over det, eller noe som kunne skjedd i utlandet på bryllup der.

Utrolig hvor fort vi har blitt vant til den røykeloven.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...