AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #1 Skrevet 25. mars 2011 Jeg går på p-piller, og vet at man ikke får eggeløsning når man bruker det. Jeg har gått på pillen nå i et og et halvt år, og nå det siste halve året har jeg begynt å få noe som ligner på eggeløsningssmerter. Før jeg gikk på p-piller, kjente jeg at jeg hadde eggeløsning ca to uker før forventa mens. Jeg syns det er så rart at jeg har fått tilbake disse smertene nå. Det kommer på ca samme tidspunkt og kjennes helt likt ut. Kan det virkelig være eggeløsning? Jeg vet det virker helt absurd siden p-piller skal forhindre nettopp dette. Hva annet kan det være? Jeg var til en rutinemessig gynekologisk undersøkelse samtidig som jeg var til ultralyd for litt under et år siden. Gynekologen trodde hun kunne se noe unormalt og fikk derfor mistanker om cyster. Heldigvis fant de ingenting. Jeg syns dette her er kjempe rart. Er det noen andre som har noe som ligner?
Gjest idakaroline Skrevet 25. mars 2011 #2 Skrevet 25. mars 2011 (endret) *dytt* Woops, og der var jeg ikke anonym lenger Endret 25. mars 2011 av idakaroline
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2011 #3 Skrevet 25. mars 2011 Du må nesten gå til lege. Det er sikkert ikke noe spesielt, men en legesjekk er aldri dumt (Det heter eggløsning, ikke eggeløsning forresten...)
Romla Skrevet 25. mars 2011 #4 Skrevet 25. mars 2011 Jeg går også på P-piller og har av og til hatt eggløsnings smerter. De kan være alt fra svake til så intense at jeg nesten ikke klarer å gå. I tillegg til dette kan de vare alt fra 10-20 minutter til over en time. Det er helt normal å ha slike smerter selv om man går på pilla. P-pilla har hjulpet meg til å få sjeldnere mensen smerter og eggløsningssmerter, men de har ikke forsvunnet helt.
Gjest idakaroline Skrevet 25. mars 2011 #5 Skrevet 25. mars 2011 (Det heter eggløsning, ikke eggeløsning forresten...) Er klar over det! Så det etter at jeg hadde postet første innlegget, og da var det litt forseint å gjøre noe med
Gjest idakaroline Skrevet 25. mars 2011 #6 Skrevet 25. mars 2011 Jeg går også på P-piller og har av og til hatt eggløsnings smerter. De kan være alt fra svake til så intense at jeg nesten ikke klarer å gå. I tillegg til dette kan de vare alt fra 10-20 minutter til over en time. Det er helt normal å ha slike smerter selv om man går på pilla. P-pilla har hjulpet meg til å få sjeldnere mensen smerter og eggløsningssmerter, men de har ikke forsvunnet helt. Jeg har det akkurat sånn som du har det. P-pilla har i grunn ikke hjulpet meg noe særlig, bortsett fra helt i startfasen. Kanskje jeg bør dra til legen?
Romla Skrevet 25. mars 2011 #7 Skrevet 25. mars 2011 Jeg har det akkurat sånn som du har det. P-pilla har i grunn ikke hjulpet meg noe særlig, bortsett fra helt i startfasen. Kanskje jeg bør dra til legen? Hvis det er slik at du får ekstreme smerter så skader det ikke å gå til legen for å være på den sikre siden. Selv så har jeg vært både hos legen og hos gynekolog. De sa at det var helt normalt, enkelte har verre smerter enn andre. Moren min fortalte meg at når hun var ung så hadde hun så ekstreme smerter at hun svimte av. hehe. Kan hende at noen andre P-piller er bedre for deg? Det har jeg egentlig ikke noe peiling på, men for meg så hjelper det å ta seg noen smertestillende for så å gå å legge seg litt. I tillegg så hjelper det å legge noe varmt akkurat under navlen. Får håpe at noe av dette hjelper, lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå